11 Ocak 2009 Pazar

Filistin'i anlayamamak!!!


Okuyorum da, Filistin ile ilgili blog yazan herkes "aslında bu konuda yazmayacaktım" türevi cümlelerle başlamışlar yazılarına...Dert etmeyin arkadaşlar...İnsan böyle görüntüleri görünce, bu konunun, aşk, meşk, hayat, felsefe, gelişim, gelişmeyişim, ve günlük olaylardan daha fazla ön plana çıkması normal...

Ben oradaki işlenen insanlık suçu ile ilgili yazmaya da utanıyorum aslına bakılırsa...Ya da kimsenin "aman herkes bu konuda yazıyor, söyleyecek ne çok şeyleri varmış, bak bak bak, herkeste Filistin düşkünü çıktı"gibi saçmalıkları aklından geçireceğini sanmıyorum , yok eğer varsa bile Allah yardımcısı olsun ne diyelim..!!

Neyse...

Ben anlayamam herhangi bir Filistinlinin,o topraklarda yaşayan bir gencin , çocuğun , annenin , babanın ne hissettiğini...ne yazık ki anayamam...Ben hiç ölen bir çocuk görmedim mesela...Hiçkimse gözlerimin önünde can vermedi...Ben bir çatışmaya şahit olmadım hengün geçtiğim sokağımda...80 doğumluyum...Biz 80liler (hatta 80 sonrası)savaş ve çatışma haberlerini televizyonda izledik ve izliyoruz...(80'li olmakla ilgili başka bir blog yazısı çıkar eminim)...Kendi ülkemde terör canileri tarafından 30 bin asker öldürüldü...Ama ben sadece haberlerini izledim onların...Şehit cenazelerini, şehit annelerinin acılarını tahmin ettim sadece...

Bana barış içinde bi ülke bıraktı Atatürk ve askerleri...Biz öle bir nesiliz ki , yanımızda bi kavga çıksa sadece izleyebiliriz, veya izleyemeyiz bile...Korkar, siner, kaçarız, bulaşmak istemeyiz hatta... Dehşete düşeriz biraz kan aksa belki...Belli olmaz , bazılarımız psikolojik destek bile alabilir bunun için...O kadar hassas büyütüldük yani...

Benim "vatan" dediğim toprakların etrafı duvarlarla örülmedi...Benim gözümün önünde yaşadığım şehre bomba yağdırılmadı...Ateşten yağmur diyebileceğimiz o ahtapot bombayı bile Filistin'in üzerine yağarken ilk kez gördüm...Patlama seslerine de alışkın değilim zaten...Silah sesini sadece bazı maçlardan sonra duyuyorum...Biz ülke olarak kendi içimizdeki kavgaları bile doğru dürüst yapamıyoruz ki...

Düşen bir bombayla yanan şehir, ölen masum çocuklar, komşum, akrabam, sevdiğim yok benim...Kendimizi kandırmaya gerek yok..."Acınızı hissediyoruz" demek anlamsız aslında...Anladığımız hiç birşey yok...Sadece müslüman olduğu için birini düşman olarak görmek ve öldürmek anlayabileceğimiz ve kavrayabileceğimiz bir bakış açısı değil... Üzerimize düşeni yapmalıyız ama...Sonuna kadar...

Yürüyoruz ülke olarak, protesto ediyoruz, nefret ettiğimizi söylüyoruz, bu bir trajedi, katliam diyoruz...Yapabildiklerimiz şimdilik bu kadar...Çok üzgünüm...

Bunları anlayamıyorum ama izledikçe , okudukça , gördükçe bir insan başka bir insanı neden öldürmek!!! ister anlıyorum...Teşekkürler israil...İçimize birini öldürme isteğini bile soktun ya...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hadi söyle söyle!