29 Ocak 2009 Perşembe

yenilgim,benim kendimle tanışmam....





Şiir sevmem pek...Ama Halil Cibran'ın "deli" kitabında karşılaştım bu şiirle...incecik bi kitap...ama nice pahada ve kiloda ağır kitabı döver...çok sevdim...siz de sevin istedim...

Yenilgi

Yenilgi, yenilgim, yalnızlığım ve kimsesizliğim.
Binlerce yengiden de bana değerli olan sen!
Dünyadaki tüm parlak başarılardan
sensin yüreğime yakın olanı!

Yenilgi, yenilgim, baskaldırım
ve de benim kendimle tanışmam.
Sayendedir ki, hala ben ayağı yere basan
ve solmuş defneler peşinde koşmayan
biri olduğumun bilincindeyim;
ve sende, yalnızlığımı buldum
ve de herkesten uzak,
ve de gururlu olmayı.

Yenilgi, yenilgim, benim parlak kılıcım
ve de kalkanım.
Gözlerinde okudum tahtı arayanın
kendi kendisinin kuluna dönüştüğünü.
Ve, bir kimsenin derinliklerindeki
esasını anlayabilmemiz için
onun gücünü söndürmemiz gerektiğini.
Ve ancak böylesine olgunlaştıktan sonradır ki,
bir meyvenin tadına varılabildiğini.

Yenilgi, yenilgim,
benim sözünü sakınmaz yol arkadaşım
şarkımı, bağrışmalarımı, sessizliklerimi hep duyacaksın.
Ve senden baska hiçkimse bana söz etmeyecek
kanat çırpınmalarından ve deniz kabarmalarından
ve de geceleri yanan dağlardan.
Ve sen, tek başına
ruhumun sarp ve kayalık
yollarından tırmanacaksın.

Yenilgi, yenilgim, benim ölmez cesaretim
sen ve ben fırtınada birlikte güleceğiz;
ve biz ikimiz, derin mezarlar kazacağız
içimizde ölmekte olanlara;
ve tutunacağız, tüm gücümüzle,
güneşin karşısında;
ve de tehlikeli olacağız.


'Deli-' 1918

Halil Cibran

4 yorum:

  1. Yenilgi, yenilgim, baskaldırım
    ve de benim kendimle tanışmam.
    Sayendedir ki, hala ben ayağı yere basan
    ve solmuş defneler peşinde koşmayan
    biri olduğumun bilincindeyim;
    ve sende, yalnızlığımı buldum
    ve de herkesten uzak,
    ve de gururlu olmayı.

    vayy be sanki ben yazmışım gibi içten...
    sevdim bunu... sanırım hepsini okuycam :D

    YanıtlaSil
  2. anammm hangi yazıları bulup çıkartıyorsun böyle....tek yorum senin üstelik..o zamanlar kimse beni sevmiyor muydu cabaaa:P

    hepsini okuyacağım dediğin nedir??

    YanıtlaSil
  3. ahhaha :D o zamanlar yanmaya ilk başladığın anlardanmış, dumanı gözleri yaşartan, bu yüzden kimse yaklaşamamış :) bende yeniyimya hani ordan biliyorum :D:D
    başlığı dikkatimi çekti ondan okudum yoksa bütün bloglarını okuma gibi bi merakım yok yani onu demek istedim:)) neyse ne kızıonki hem bakınıoz işte hihh eski çamaşırında olsa o senin çamaşırın :O allam ben ne dedimm yinee
    kim dedi bunuuu
    ben değill
    bende değill
    ee bende demedimm
    neyse hiç kimse dememiş gidelimm
    tmm gittim:)

    YanıtlaSil
  4. :))) ben söyledim itiraf ediyorummm...

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!