25 Ocak 2009 Pazar

Yergi de bir övgü de...






Eleştiririm elbette ben de...ama her önüme geleni değil...eleştirilmeye bir diyeceğim yok....beni tanıyan, ama gerçekten tanıyan insanlardan geldiği sürece...beni tanımayan birinin beni eleştirisini kulak arkası ederim rahatlıkla, övgüsü de göklere çıkarmaz, nazikçe teşekkür ederim...

Biri beni tanıyorsa, neyi, ne için yaptığımı biliyorsa, neden yapmadığımı anlıyorsa, eleştirme hakkına sahiptir...bu hakkı ben veririm ona, ben izin veriyorum beni tanıyabilmesine nede olsa...istemediğim hiçkimse bana yaklaşamaz...ben nasıl yaklaşamıyorsan ve yaklaşmak için izin istiyorsan insanlardan...hayat seçimlerden ibaret...hayatımıza şekillendiriyoruz...yaşamımıza sokuyoruz bazı insanları, bazılarını çıkartıyoruz...insan kazanmak zor olmaya başladı...kaybetmek çok çok kolay...çaba gerektiriyor ilişkiler...emek , zaman , güven..çok şey istiyor bir ilişki...arkadaşlık, aile, dostluk, aşk ....farketmez...artık daha az emek veriyoruz hepsine...hızla tüketiyoruz...

çok sert oldu...henüz hiçbirşey değil halbuki...eleştirmeye çok alışmış bir toplumuz..bunun ailelerle ilgili olduğuna inanıyorum biraz...büyürken sürekli birileriyle karşılaltırıldık ve sürekli birileri bizlerden daha iyi oldu...ama birşey yanlışsa bırakmayı da öğrenmek gerek...en azından herkes kendi çocuğunu onaylayarak büyütsün...hep birilerinin kendinden daha iyi olduğunu düşünmesin...elbette en iyinin kendi olduğunu düşünecek kadar da manyak bi toplum çıkmasın ortaya...ama en azından bazı şeyleri iyi yaptığını bilsin...

Çok dağıttım...yazıyorum kelimeler aklıma geldiği gibi...eleştirenleri eleştirmek gibi oldu...ama hayır...sadece yapıcı ve doğru eleştiri...dedikodu engel olamadığımz bir davranış şekli oldu...başkaları hakkında konuşmak kolayımıza geliyor...biraz kendimiz hakkında , kendimize yönelik konuşma vakti...kolaya kaçmasak diyorum...
Birini sadece eleştirmek için eleştirmek, birşey, söylemiş olmak için söylemek ters geliyor bana...bana yapılırsa acımam kusura bakmasınlar...

”haddini bilmek” en sevdiğim deyim...gerçekten ve gerçekten hadini bilecek insan...ben bilmeye çalışıyorum...bilmiyorsa biri bildirmesini öğrenmeye çalışıyorum...çalışıyorum çünkü biraz yumuşak huyluyum...kaçarım hep gergin ortamlardan...yanlış yapıyorsa bile söylemeye çakinirim...ama doğru değil bu...insanlar sınırlarını bilecek...bilmiyorsa öğretmeyi bilmeli insan...

Neyse...

Küçükken okuduğum bir cümle...”söz ağızdan çıkana kadar senin esirindir, ağızdan çıktıktan sonra sen onun esiri olursun” gittikçe daha az konuşur oldum...bunun sebebi artık insanlar konuştukça onlardan soğuyorum...

6 yorum:

  1. ya da '' söz ağızdan çıktı bir kere, şeytanda senden yana, melekte'' Sezen aksu' nun deliveren albümünde ki Salih Ecer şiiri..

    ama şu da var ki, eleştiriyi çokca hazmedemeyen bir toplumuz ve bu yüzden yapıcı varsaydıgımız eleştiriler bile bazen bireyleri rahatsız edebiliyor.. anlaması güç.. zaten toplum olarak her konuda bir türlü orta yolu bulamamısızdır.. toplum mu dedim, sanırım insan olarak demeliydim..

    YanıtlaSil
  2. :)) toplum yada insan..bizim insanıımız...eleştiriye açık olmamasıda bir tür savunma mekanizması...kendine güveni o kadar kırılgan ki...eleştiren haklı da olsa haksız da, darmadağın oluyor o güven kırıntısı...dolayısıyla ters tepiyor...çocukluğumuzaaaa dönelimmm:P

    ama tabiii bir de şu var;

    "ne farkeder kör için , elmas da bir cam da.sana bakan bir kör ise , sakın kendini camdan sanma" Hz.Mevlana

    YanıtlaSil
  3. Kör cehalet çirkefleştirir insanları..
    Suskunluğum asaletimdendir...
    Her lafa verecek bir cevabım var...
    Lakin bir lafa bakarım laf mı diye,
    bir de söyleyene bakarım "adam" mı diye......

    YanıtlaSil
  4. derinn söylemler süsledi yazıyı yorum niyetine.. şimdi yorumlardan bile pay çıkar bize eleştirel.. hayata bulaşmadan mı yaşamak lazım ne..

    güzel ama, konuşmak, anlamasakta saygı duyarak konuşmak.. bunu başarabilirmiyiz hayatın tümünde acep..

    YanıtlaSil
  5. bulaşmak lazım...bazen yüzüne gözüne bulaştırmak hatta...

    YanıtlaSil
  6. :S oldu...korktum sanırım:S

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!