10 Mart 2009 Salı

benim cici travmam...




Lise anıları güzeldi filan ama o yazıdan sonra yazılması uygun bir yazı konusu olacak sanırım...yorumlardan biri sıradan lise anıları olduğu doğrultusunda...gereksiz yazarı çiğ çiğ yesem doyman...:D...gerçekten düz yazı halinde sanırım sıradan lise anılarıydı...ama yaşarken ve benim koşullarımda benim yaşadığım şekliyle pek sıradan sayılmazlar...bunu şöleee açıklamak gerekirseeee...

konumuz benim eski kırık bir gönül hikayem...kırık ve yarım kalmış diyelim...yazıyorum ama sanırım bu yazı yazmak sandığımdan biraz daha zor olacak...

2006 da böleee yonja monja hikayeleri tavan yapmış filan ben biriyle tanıştım...sanal ilşkilere tamamen saçma ve anlamsız bakan biri olarak(elbette internetten tanıştığım insanlar oldu ama hiçbiriyle 2.kez görüşmedim hernedense!!!)aslında bu tanışmayı da pek ciddiye almadım...ama bazen umduğunuz gibi olmayabiliyor...klasik karşılıklı etkilenmeler filan derken 2 aydan fazla süre sohbet ettik...onunla ilgili tanımlamalara girmiyorum...gerek var mı...yok...ama düzgün bir adam olduğuna emin olabilirsiniz...(e nede olsa benim ilgimi çekebilmişşş:P ilgimi çekmek ne demekse,adama düpe düz aşık olmuştum)
gel zaman git zaman, telefonla filan görüşmedik,yüzyüze görüşmeden telefon muhabbeti ikimize de anlamsız geldi...bu arada ben öle duygularını pek belli eden biri olamdığım için karşı tarafta yoğunluğun daha fazla olduğunu söyleyebilirim...sonra kendi kendine gelin güvey olmuşsun demnmesin, hakkım yenmesin:P

tamam tamam hikayenin sonuna yaklaşıyorum...(evet biraz hızlı bitiyor:))

ben bu lise davalarımdan bahsediyorum bir gün konuşurken...şöleydi böleeydiii (sıkıcııı lise anıları değil mi gereksizz yazaaarr:))...ama bir ayrıntı daha veriyorum ona anlatırken...diyorum ki "imam hatip olduğu için benim gibi sivri tipler pek hoş karşılanmazdı...düşmanım çoktu yani...diğer kızlar benim bu hallerime fena gıcık olurlardı...onlar gibi olmaman beni idareye şikayete kadar götürmüştü..."

ve o andan sonra olanlar oluyor...kendi isteğimle mi imam hatipi tercih ettiğim sorgulanıyor, konu biraz irdeleniyor ve konu o günlük kapanıyorrr...

şimdi hepinizin kafasında bazı şekiler canandığına göre kısa bir açıklamada size gelsin...küçük bir yerde büyüdüm ve o aile yapısı, çevre şartları gibi sebeplerle imam hatipe gittim...o küçük ilçenin en başarılı lisesiydi ve imam hatipli olmaktan hiçbir zaman utanmadım...bana gerçekten çok şey kattı...orda da kendim olarak kalabilmeyi başardığımı yazılarımdan anlamışsınızdır sanıyorum...kız erkek karışık bir okul olduğu için öle erkek görmemiş bir halim hiç olmadı...erkeklerle herzaman daha iyi anlaştım ve bu o gün ki şartlar için pek hoş karşılanmayan bir durumdu elbette...

ve hayır şuan türban takmıyorum...üniversite çıkarttım bir daha da takmadım...üniversitede hiçbir şekilde siyasi bir yapının içerisine girmedim ve kimse de bana yaklaşamadı zaten(elbette denemeler oldu)...başımı açmamda ailem destek oldu hiçbir şekilde farklı bir yaklaşım ile karşılaşmadım bu seçimimden dolayı...yani ben benim ve eğitim hayatımdan hiç şikayetçi değilim...iyi ki imam hatipte okumuşum diyorum hala...

gelelim beyimize...lisesini bilmem ama siyasal mezunu ve solcu bir kişilikti..benim için önemli miydi? hayırr...onun için önemli miymiş...fazlasıyla...bu konuşmamızdan sonra tavırlar 360 derece değişerek bir hafta içerisinde beni msn listesinden veda bile etmeden sildi...tuhaf gerekçeler sundu bu bir hafta içerisinde tavır değişikliğini sorguladığımda...aptal olmayı ve o bahanelere kanmayı çok isterdim...

şimdi bu bir travma mı derseniz evet benim için öyle...ilk kendim olduğum için böyle birşeyle karşılaştığım ve bunun bende açıkça yara açtığını düşündüğüm için bunun bir travma olduğunu düşünüyorum...

şuan ki durum nedir peki.... ben de hepiniz gibi yiyor içiyor ağlıyor gülebiliyorum… inanmazsınız kafesime yaklaşan ve bana fındık fıstık atan hiç kimseye zararım olmadı bugüne kadar, hatta aksine onlarla çok iyi dost olabiliyorum…:)) bu konuda yapılan geyiklerimizin sınırı yok elbette..."ben imam hatipliyim diye bölee yapıyorsunuz dimiiii... beni sevmiyorsunuzzzz…biliyorummmm beni sevmiyooorsunuzzz" gibi;)


aa söylemeyi unuttum arkasına bakmadan topuklayan arkadaş gitmeden o yeşil ikonlu abinin yanıbaşına, gereken kişiye ulaşması adına küçük bir ileti bırakıyor "YA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN"...sahii ne diyorrr?? Anlayanınız varsa bana da söylesin…
ama ama durun ya benimde bi iki son sözüm olsun gidene neyim eksik ben bunu hak etmedimmii

evet….

Sevgili solak..sana solak diyorum zira solcu diyesim yok.. çünkü senden çok daha fazla solcu çok daha fazla milliyetçi çok daha fazla hümanist çok daha fazla halkçı çok daha fazla aydın,çok daha fazla çok ama çok daha fazla ..insanım ben…başımdaki örtünün altında bir beyin taşıyorum ki o beynin bu güne kadar tek bir kalbi kırdığı söylenemez…hayatımın dersini verdiğini düşünmüşsündür eminim giderken bana…öylede bil sen canın sağolsun..ama hayat ne ekersen onu biçtiriyor ya mutlaka…sana bunları yaşatmak zorunda bırakan hayattan senin adına özür dilerim…dilerim aklınla değilde yüreğini koyduğun sevdaların dostlukların ve hatta hatta ideallerin olur hayatta…dediği gibi şarkıların…dünyayı güzellik kurtacak..bir insanı sevmekle başlayacak her şey ve her şeyiyle her şeye rağmen…sağlıcakla kal..


ADA - ZULFU LIVANELI

9 yorum:

  1. okuyorum ve düşünüyorum. istisnai oluşumlar olmuş ve ilerlemiş. İnsan ve tanımak, Görüş ve düşünce. Kısa gibi görünen yazı içinde çıkmazlar var aslında. İnsan, İnsanlık, Gerçekcilik, Karakter, Yapmacılık...vs.

    İmam Hatip okuyunca öcümü olunuyormuş...Sanırım Düz lise mezunları padişah...Acaba o kaçan vatandaş şimdi kimlerne ne yapmakta.

    Doğu mu yanlışmı yapıyor? İmam -Hatip, Sağ - Sol değilde insan ve insanlık önemli olmalı.

    Temiz yüreğine teşekkür ederim Yesari...

    YanıtlaSil
  2. Yaşadıklarına üzüldüm desem? Yok hayır üzülmedim açıkçası..

    Üzülmek birazda acıma ifadesidir..

    Bende sosyalistim ancak bu görüşün başörtüsü veya imamhatipe doğrudan insani bir tavrı yoktur.

    Bence tamamen kişisel gerzeklik yatıyor altında..

    Sanada gerzeklerden uzak durmanı ve bu gerzekler yüzünden asla hayatını sorgulamamanı öneriyorum..
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. İmam hatipli olmayı veya başörtü takanları yadırgayanlar bana göre basitin altında insanlar..
    Hiçkimse bu ülkenin insanına açıkmış,kapalıymış diye bir ayrım yapamaz,hepimiz bu toprakların çocuklarıyız ve gül gibi geçinmesini bileceğiz,ondan ötesi yok Yesaricim...

    YanıtlaSil
  4. yorumlarınız için teşekkür ederim....onaylanmak veya iki grup oluşturmak için...birşeyler, bazı anlamları iki yakaya taşımak için yazmadım...daha önce bir iki kişiye anlattığım ve benim için önemli bir olayı kelimelere dökmekti amacım...
    bu konuda söyleyeceklerim yazımla sınırlı kalacak...

    YanıtlaSil
  5. ahkam kesme de mime yanıt ver :) buradan

    YanıtlaSil
  6. canım arkadaşım..
    Bırak!! gidenler korkaktır!!!
    Ciğeri beşpara etmez adamlar için helak olduğumuz yeter!
    Of seninlede herşeyimiz benzemek zorundamı be!! benide böle bırakıp gitti biri anlatsam benimki iyiymiş dersin.. Ama şimdi onu her hatırladığımda dünya üzerinde bana kim nekadar haksızlık etmişssede ona ne beddua ettim nede sitem ama ona her türlü bedduayı ediyorum!!!

    Öpüyorum kuşum buarada mimledim seni :)

    YanıtlaSil
  7. canım kelebekim benim...bazen kaderler benziyor işte...kader kardeşliğiii:P...çok tatlısın sennn...

    YanıtlaSil
  8. mutlak doğruyu "kendisininki" sanan insan, aptalların en önde gidenidir.

    bu dediğimi untma: allah sevdiği kullarını korur. sana da yardım etmiş işte; daha ne istiyorsun.. (kör aşık gözlerinle, uzuunca bir süre daha göremezdin aranızdaki farkı)

    "bazen terkedilmek en büyük lütuftur" diye düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  9. üzerine söyleyecek tek bir kelimem yok...

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!