9 Mart 2009 Pazartesi

kelimelerin gücü adınaaaa....:)




yazmaya başlamam ve yazma işini kıvırdığımı farketmem lise yıllarıma dayanıyor...ablamdan kıskanıp günlük tutmaya başlamış ve yazı karakterlerimde bile ona benzemeye çalıştığımı hatırlıyorum...bu ortaokul yılları tabii...

annem ablamın günlüklerini okumakla meşgul olduğu için ben kendiminkileri onun keskin gözlerinden koruyabilmiştim...bir de sanırım evde sergilediğim kişilik yüzünden pek bir sıkıcı hayatım olduğunu düşünmüştür ki; yıllar sonra çocuklarıyla ilgili yorumlarında benim için "yaa bi seni tanıyamadım, bir türlü çözemedin, ablanın günlükleri vardı ordan okuyordum , sen arada böle sessiz sakin büyüdün"demişti. tabii bu madalyonun görünen tarafııı. nasıl oldu bilmiyorum Dr. Jekyll and Mr. Hyde tarzı bir hayat şeklim ortaya çıktı...

lisede beni tanımayan yoktu gibi birşey...yani tuhaf şekilde dönem dönem erkekler dönem dönem kızlar kendilerine beni rakip görürler, düşman ilan ederler, çetecilikle suçlarlardı...: )) düşmanım olanlar zamanı gelince dostum ,dostum olanlar düşmanım olurdu...pek bi sıkılgan birşeymişim yaa:))dengesizlik konusunla mutlak bir denge sağlamışım maşaallaahh...(şuan ki lise anılarına göre oldukça masum ve kendi içinde çılgın bir lise dönemi.ama her daim temiz anılar) yaptıklarım, giydiklerim taklit edilirdi(hiçbirzaman mütevazı olmadım) cat botlarıyla ilk defa geldiğimde sarı çizmeli mehmet ağa lakabıma marus kalmıştım okulda...kör cahiller işteeee...kızlardan biri şöle demişti"yani heralde böyle bir botla okula gelmeye aslaa cesaret edemezdim..çok ilginçsin" yaaa halbuki ben o botları aldırabilmek için ne kadar uğraşmıştım...özgüven filan bırakmaz bu lise arkadaşları insandaaa:(

öğretmenlerin hepsinin tanıdığı ve soyadıyla çağırdığı, her aktivitede en önde, her dönem takdirname alan ama inek olamayan, böle tuhaf renkli, tuhaf karmaşık, tuhaf kimlik arayışında bir dönem işte. ama harika yıllardı kesinlikle. işte okulun en popüler adamına aşıksın ama adamdan tek karşılık alamamışsın, adama aşık olan diğer kızlar sana düşman olmuş, tehdit mesajları gönderiyorlar.yazarken bile gülümsüyorum.(elbette son yıl gelip aşk-ı ilan edildi amaa hayat benim için başka birşeydi artık,herkes kendi yoluna gitti)

herneyse işteeee...günlüklerim o zaman modaydı...milletin başının etini yerdim...sen de yaz...birşeyler yaz...bunlar anı olarak kalıcak..."nasıl yaa , ne yaziim, ben yazamam ki" geyikleri bana işlemezdi pek...heralde dönemimin tüm sınıfının bir iki satır yazısı vardır lise günlüklerimde...moralimi biraz bozuk gören hocamın birinin "neyin var, çok dağıttın, alıcam o günlükleri elinden" dediğinde de işte bu yüzden tüm sınıf karşı çıkmıştır heralde:D

sanırım lise 1 filandım...bahçenin boş olduğu bi gün voleybol direğine birşeyler yazmıştım...spontane o an aklıma gelen komik ilginç bir yazı...sanırım şöle birşey" şuan bunu okuyorsun ama neden okuyorsun bilmiyorum..aslında hiç ilginç birşey yok...hatta hiçbirşey yok...ama sen hala okuyorsun...birşey çıkacağını umuyorsun sonunda ama yok...bence hemen bırak bunu okumayı...ciddiyim hemen okumayı kes...devam etme daha fazlaa.." filan falan...

aradan birkaç gün geçti ve ben unutmuştum çoktan yazı olayını...bahçede kızlarla otururken en popüler çolcuklardan birinin o file direğindeki yazıyı okuduğunu farkettim...yavaş yavaş suratındaki ifadenin gülümsemeye döndüğünü ve arkasından arkadaşlarını çağırıp diğerlerine göstermesini izledim...hepsinin tek tek okuyarak gülmeye başlamaları...

aynen o an gülümsediğim gibi gülümsüyorum şuan...kelimelerin gücünü somut şekilde gördüğüm andır...kelimeleri seviyorum...arka arkaya dizmeyi...ve birinin onları okumasını da seviyorum...yazıyorum işte bu yüzden...

bu arada o direk en dibine kadar dolmuştu...altına cevap, onun altına el cevap...sürmüştü bir süre böyle...

yavaş yavaş büyüceeemmmm merak etmeyiiin...daha sonra dersane ve üniversite anılarım varrrr:)kayıtlara geçsin ki yarın bügün torunlarımın torunları bu Yesari kitabesini bulsunnnnn..."eskiden bakın böleee bloglara yazarlarmış...çok ilkel ama bize o döneme ait bilgiler veriyor" desinlerrr:D

6 yorum:

  1. Kelimeleri kullanman, cümleler falan güzel. Kesinlikle yazmalısın ama kusura bakma hayat anlamında o kadar renkli durmuyorsun. Zamanla anlaşılacagı üzere klasik ortaokul ve lise halleridir bunlar.

    Dünya benim etrafımda mı dönüyor ne?...:))

    YanıtlaSil
  2. hadi ordaaannn...
    kesin sen en ön sırada oturup hocaya yalakalık yapıyordun o sıralar...arka sıralarda neler oluyor bilmiyordun:))


    SS; senin kadar renkli bir insanın yanında renk katabiliyorsam ne mutlu bana...

    YanıtlaSil
  3. Demek okulun en popüler çocuğu bile o yazı hilesine kandı,sende bir kenardan oturup izledin haa,bravo vallahi Yesari...:P
    Senden korktum...:P

    YanıtlaSil
  4. saol Hakancım, korkma bendennn korkmamm:D


    heemmm hemmm hemmmm sıradan olayları bambaşka şekilde anlatmak değil midir edebiyat Gereksiz yazaaarrr...hıhhh...ayyy ben nedeen eleştiri kaldıramıyorummm nedeeennn..biri beni ıslahh etsinnnnnnnnnnnnnn:((((

    YanıtlaSil
  5. Senin günlükler de benimkiler gibi tehlikeliymiş galiba ha!

    YanıtlaSil
  6. valla zaten bir erkeğin günlük tutması çok akıl karı olmasa gerekkk ne dersin:))çok yanlış hareketler bunlar:D

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!