21 Nisan 2009 Salı

hayatta kalabildim bugün de...



2 gün önce bi akşam vakti;

Eve dönmek için kullandığım rutin yol...kulağımda müzik...akşamları Ankara’yı biraz sevebiliyorum...aslında fena bir şehir değil diye geçiriyorum içimdem yürürken...kendini güvende hissedersin, heran başına nasıl bir felaket gelecek diye düşünmezsin...sürekli kontrol altında tutmana gerek yoktur çantanı,telefonunu,cüzdanını,kendini belkide...İstanbula gittiğinde evden çıkarken herkes tarafından uyarıldığın gibi sen gelen misafirlerini uyarmak zorunda değilsindir....gülersin sürekli çantasını kontrol eden İstanbulluların haline...aynen bunlar geçiyor aklımdan...dedim ya...akşam biraz sevebiliyorum bu şehri...hele kulağımda müzikle...

1 gün önce gece saat 22:00;

Telefon sesi...yetişemiyorum...ev çalıyor bu sefer...arayan 2 numaralı patron...
-”yesariii çok üzgünümmmm raybanın için üzgünümmm”...
-”ne raybanı ,ne olduuu”
-“marketin önünde arabamın camını patlattılar...5 kişi...tam 8 dk kaldım markette...çantamı almışlar...güvenlik görevlisinin gözü önünde...üst kattan bir adam görmüş...bir arabaya binerek kaçmışlar...ana cadde de yaa..marketin önü...ışıl ışıl..şimdi geldim karakoldan”
-“inanamıyorummmm...neler gittii”
-hiç sorma , biliyorsun işte...bla bla bla”

Bu akşam, saat 17:30;

Bir müşterinin evine gidiyor iş yerindeki arkadaşım...1 saat sonra geliyor...ondan sonra müşteri arıyor...
“-arkadaşınız gelmiş ama bir kavga çıkmış sanırım...eve çıkamadı...”telefon kapatılır
-“yaa neler olduuu?”
Apartmanın önüne park etmek isteyen arkadaşıma binada yaşayan bir travesti bıçakla saldırmış...neyse ki ceketini eline alarak siper oluşturmuş...sadece beline gelmiş koca bıçak ama sıyırmış...hiçbirşey yok...ama kavga büyümüş...polisler...etraftakiler arkadaşıma gitmesini , başını belaya sokmamasını , bu tiplerin içeri girip çıkmak konusunda deneyimli olduğunu, ailesini düşünüyorsa gitmesini söylemiş...sadece bir apartmanın önüne park ettiği için neredeyse canından oluyormuş...bu kadar basit...Ankaranın göbeği...A.Ayrancı...

Bu gece ben;

Tüm apartman şirket olduğu için, tek başıma evde, hatta binada kalmaktan korkmadığım için “deli” olarak nitelendirilmiş olmaktan çekinmezken bu gece tüm kapıları pencereleri kontrol ettim, kapının tüm kilitlerini kilitledim...utanmasam apartmanın kapısını kilitlemeye inecektim...ama korktum...böyle şeyler herzaman olur elbette...ama aklıma getirdiğim güzel düşünceler bu kadar hızla mı buhar olup gitmeliydi...bu her ne ise....bu kara bulutlar...bu sıkıntılar...biran önce dağılsın...bu ülkede hergün yaşayabildiğimiz için , hayatta kalabildiğimiz, çarpılmadığımız, tacize uğramadığımız için şükür mü etmeliyiz...şükür edelim elbette...hayatta “kalabildik” diye değil ama...

kelimelerim tükendi bu gece...

12 yorum:

  1. Ankara'yı ben de çok severim yesaricim.
    Tıpkı girişte anlattığın gibi..Güven duyarım,huzur bulurum..

    ''Neler olmuş böyle?'' diyecektim ama arada küçük şehirlerde bile oluyor böyle üst üste geliyor olaylar..
    Çünkü polisin verdiği bilgiye göre başka şehirlerden ekip olarak gelip,evlere ve işyerlerine dağılıyorlar.
    E koskoca Ankara'da da olacak ara sıra böyle..Millet aç üstelik :(
    Sıkma canını.Aklından silmeye çalış.
    Sadece bu ara dikkatli ol..
    Kıyamam ya ben sana....
    Öpüyorum seni :))

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler zeugmam...böyle üstüste gelince iyice sinir bozuyor...kötü bir gündü bütününde...unutulur...büyük nimet şu unutmakkk...

    YanıtlaSil
  3. takribi 25 dk önce alsancaktan bir otobüe bindim eve dönmek için.
    otobüste alkolsüz adam yok.
    hepimiz uçmuşuz.
    dedim ki kendi kendime, indikten sonra 3 dk mesafe var eve.
    bir şey olmasın lam,bir şey gelmesin başıma.
    yok be ya,hep yaptığım şey,bu nasııı memleket,gözünü seveyim ,dedim.
    böyle bi monologa girdim kendimce.
    bir de üstüne bunu okuyunca...
    eve vukuatsız gelmiş oldugum için daha bi şanslı saydım kendimi.

    o değil de, imza süper :)

    YanıtlaSil
  4. sende hayatta kalabilenlerdensin öle mii:)harika haber...

    YanıtlaSil
  5. Şimdi ben bütün gece seni düşündüm yesarim..
    Ne yani sen,her tarafının şirket olduğunu söylediğin koskoca bir apartmanda yalnız mı kalıyorsun yaa?
    Bak yesarim,canım,eğer öyleyse bu ara ya bir arkadaşında kal, ya da arkadaşın sende kalsın. Ok?
    Bir şey olacağı için değil, sen rahat olur,rahat uyursun .

    YanıtlaSil
  6. :)))delisin sen yaa...şimdi sen oturdun işin gücün yok bunu mu düşündün:))bi ablam dert ediyorsu şimdi de sen..merak etme geldi akşam kuzenim...bir iki gün tek kaldım...yazında tek kalmak istediğimde kalıyorum...şimdi ev ahalisi şehirde yok...birde merak etme güvenli!!!! bi semt burası ve ana caddedeyiz...:)))çok güvenlii çookkkk...yerim seni yaaa...

    YanıtlaSil
  7. yok yani benim gibi korkak biri şimdi senin bu yazını okuduyaaaaa eyvahlar olsunnn:(
    2 numaralı patronuna da üzüldüm geçmişler olsun ne isterler elin garibinden yaw..
    sana sıra gelince yesari ben zeugman'ın dediğine katılıyorum ama bi farkla o demişya ''arkadaşında
    kal ya da arkadaşın gelsin'' yok anam arkadaş felan anlamam nerde kuzenin var hepsini çağır onlarla kal:)) bence en uygunu bu. S.Ç.S

    YanıtlaSil
  8. geçer geçer bu korkularda :)))

    dönem dönem olur sonra yeniden kapı pencere açık olmaya devam eder.

    ve sana bişiy söyliyim mi bizim evde kapı kapatma veya dış kapı kilitleme olayı yoktur :) ailecek manyağız yani

    YanıtlaSil
  9. bu cümlenin devamı nasıl Efsaaa..."bizim evde hırsızlık ve tecavüz olaylarına çok sık rastlanır...ailecek mağduruzz",
    :P:P Allah korusun...beni kapılar korumuyor derim deli olduğumu söyleyenlere...ben onların zihinlerini korumak için kapı kilitliyorum...yada benim torpilim büyük yerden diceeem....dilimi ısırıcam...

    YanıtlaSil
  10. :))) yok babam asker emeklisi ve milletin gözünü korkuttu biraz. birde titizlik eklenince sitede terör estiriyo :(

    hırsızlar sanırsam bu nedenle kapı açık kalsa da girmiyorlar. Ne biliyim başımıza gelmedi hiç birde 2 giriş kapısından biri sürgülü cam :)

    YanıtlaSil
  11. canımmm ya kötü şeyler üstüste gelince insan ister istemez paranoya oluyo :(
    Sıkma canını..

    Bende yazın bizimkiler olamyınca kapıyı kitler yatardım ama en ufak bir çıtırtıyı bile duyar tırsardım acaba hırsızmı girdi ulan gözlerimi açtığımda ya bir yüzle karşılaşırsam naparım diye ama hiç bişide olmuyo merak etme sen..

    Düşünce gücü çok önemli ne düşünürsen onu çekiyosun hakaten güzel şeyler düşün ve düşle...

    Öperim :)

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!