17 Nisan 2009 Cuma

müşteri mi memnuniyeti...


müşteri her zaman memnun edilecek diye bir kural mı var…biraz da onlar bizi memnun etsinler canım…hiç mi bizim memnun edile silimiz olmaz….olurrr…söyliim ki sizde bilin böyle bir şey olduğunu…
şimdiiii…daha önce de değinmiş gibi yapmıştım…genellikle tasarım yapıyorum…projelendiriyorum evin bir bölümünü diyelim…yaptığım iş gereği müşterilerimiz pek bi çok bilmiş olur…genelle kelli felli aileler, hani çoğunlukla eğitimli,belli bir yaşam düzeyine sahip filan falan….para onlarda yaniii…ama o para beni almaya yetmez canımmm…yetmeeezzzz…yok öle bişiii…

iş yerinde genelde 3 kişiyiz…ben , ekip arkadaşı(benimle aynı işi yapan) ve bir adet patron…diğer patron bazen olur bazen olmaz…otursun oturduğu yerde…

herkesin müşterisi genelde bellidir…görüşmeler saatle verilir , müşteri gelir görüşme yapılır…(ulan havuz problemi sanki)…mekan küçük olduğu için herkes ortama hakimdir…ama herkesin bir tarzı ve kişiliği olduğu için birbirimizi kollamaya çalışırız…bundan önce ki yazımda belirtmiştim…bazen bir hatunun üzerine kaplan gibi atlayacağım sırada iş arkadaşım kurtarır hayatını zat-ı muhteremin…

benim dayanamadığım en büyük kusur insanda (kusur ise eğer) “aptallık”tır…benim yaptığım iş ile ilgili herkes çok şey bilmez ama herkesin bi fikri vardır her nedense…ve o fikrin en doğrusu kendinin ki olduğunu savunur bazısı…madem öle ben neden proje hazırladım bi sölee bana, neden bana geldin…aaaaa…oluru var olmazı varrrr…mal ortada.…mekan ortada…eee bu durumda senin bilmediğini ben biliyorum…ilk önce söylüyorum sakince ve sıcak bir tonla…ama bilmemekte ve anlamamakta ısrar ediyorsaaaa…işteee o sırada hemen diğerleri giriyor devreye…önemli nokta şu: ben eğer sabit bir şekilde, hiç konuşmadan müşterinin yüzüne bakmaya başlamışsam etrafta acı acı çanlar çalmaya başlıyor, hemen biri müdahale ediyor...şöle olsa böle olsa diyerek beni uzaklaştırıyorlar olay mahallininden…genellikle inanılmaz iyi anlaşıyorum müşterilerle…hiçbir zaman belli samimiyet sınırlarını aşmıyorum…espriler havada uçuşuyor buna rağmen…zeka seviyesine göre:P…veya daha çok abla kardeş, abi kardeş, arkadaş ilişkisi kuruluyor…öle sıcaklığımla samimiyetimle değilde yaptığım işle etkiliyorum çoğunlukla…işe hakim olmanız çok önemli…herkesin benim için söylediği “çok profesyonelsiniz”…iç ses “kiiiiiiim ben miii…bırak allaaseennn ne alakası var…çok komiksinnn…ben ekonomi okudum işim olmaazzzdı ama gel gör ki burdayım…profesyonelmişşşş…pırt”…ama sevdim mi de seviyorum…mesafeyi yakınlık ne olursa olsun “siz” diye hitap ederek koruyorum…müşteri asla “sen” olmaz…sen yaptığım bir tanesi en son tokalaşmak için uzattığım elimi tutup kendine çekmiş ve öpmüştü beni(yanağımdan elbetteee,abartmaa okuyucu)…neyse ki nişanlısı yoktu yanında…ama diğer şaşkın bakışlardan kurtulamamıştık…

bugün ilk görüşmelerden biri…patron ilgileniyor müşteriyle…ama herkes müşterinin arıza olduğunu 3. saniyede anlıyor ve kolluyoruz birbirimizi…herhangi bir ritim artışında hooop diğeri kapacak pençelerinden müşteriyi…herkes bıyık altından gülüyor…geldi gelecek , içinden canavar çıkma durumu beklenmekte…müşteriyle ilgilenen kişinin iç sesi duyabiliyorsunuz bir süre sonra…

-”allahımmmm bana verdiğin zeka ve bu zekayı kullanabilme erdemi için şükürlerrr olsuunnn…hı hıı senin karının seni neden terk ettiği zaten belli..kadın iyi dayanmış yineee…pahalıymışşşşş…hadi ordaannn…ne anlarsın kiii senn…evet çok iyi oluyor etrafı değil beni incelemennn…daha çok sevdim şimdi seniii, be adammm ne istiyorsun neee”

Mağazada 3 kişiyiz ama 6 kişi konuşuyor sürekli;

–aa evet bence çok iyi oldu bu iki rennnk(allaahıımmm hiç mi iki rengi yan yana koymadın…görmüyor mu gözlerin …bi bakk bi baakkk…bu renkleri biz yan yana getirmiyoruuzz bile mağazada ….hayatlarında ilk defa birbirini görüyor bu renklerrr…nasıl bi zevksizlik abidesisin ama naasııılll)

-yaa bence harika olduuuuu efendim..(allahhıımmm fabrika bana küfredecek bunu ürettirmeye kalkarsaammmm…bittiğim andır...)

-siz nasıl isterseniz tabii ki öle yaparızzz( imdaaaaaaaaaattttttt)

-bence harika bir fikir bu…ama gelin bir de şöyle deneyelim(needeenn bennn nedeeennn ama nedennn….)

-X beeyyy bi bakar mısınızzz? Sizce…bla bla blaa(ayyy bunu elimden alll yoksa şimdi bu proje elimde patlayacak lütfeennnn)

-izninizle ben bi fabrikamıza soruyorum bir problem çıkarır mı bu isteğiniz üretimde…(lanet olsun bunu sorduğumda kıçıyla gülecek üretim müdür bana…sanki bilmiyorum saçmalık olduğunu…bari yüksek sesle gülmese de telefondan duyulmasa…açmadan konuşmuş gibi mi yapsammm…yine madara olucammm…iki paralık karizmam vardı…off off…)

-hoşçakalınnn…görüşürüüüüz, ben size yarın haber veririm muhakkak…ne demekkk rica ederim…görevimizzz(allahıımm şükürler olsun gidiyorlar…başım şişti başım…al birini vur ötekine…hepiniz çok biliyorsunnnuzz…siz nasıl aile oldunuz nasıl…daha tek konuda hemfikir olamadınız…hele siz ikiniizz, nasıl evlendiniz..nasıl aynı anda evet dediniz nasıılll…ah ahhh…öldüüümm…kafama ettiniz yeminle yaaa)

Bu örnekler şükürler olsun ki çok fazla değil…anasını satiim ama arıza her zaman arıza…millet vekilinden tutun da esnafına,ev hanımına,sıradan memuruna kadar…heeepsi aynııı heppsii…

Bu arada hastanelik olanları baş patrona paslarız…o yorar biz öldürürüz…herkes ateşten kaçar gibi kaçıyor bazılarından…etraf birden boşalıyor o tip müşterilerde…işte onların isimlerini satıştan ,üretime, montajcısından muhasebecisine herkes biliyor…yani adamı aleme resil ediyoruzzzz el birliğiyle…: ) valla siz siz olun arızalarınız gizleyin alış veriş sırasında… siz ne kadar uyumlu ve huzurlu olursanız karşınızda kinden de aynı şekilde muamele görürsünüz ve ilginç şekilde işleriniz tıkır tıkır işler…kimse size gıcık kapmasın kimsenin ömrünü yemeyin…ki sonra önünüze türlü türlü engeller çıkmasın…

16 yorum:

  1. ay nasıl bir gizem, nasılllll gizemmmm,nasıl soru işaretleri...

    YanıtlaSil
  2. İş ortamın hiç senlik değilmiş yesarcim..
    Şahsın adına üzüldüm...
    Senden süper öğretmen olurdu.Lise öğretmeni ama
    Böyle var ya..Çocukların omuzlarında çıkardın sınıflardan.Bayılırlardı sana.

    Ciddiyim hee!!
    Şaka falan değil :))

    Blogun sayesinde çoooook neşeli ve mutlu bir hal aldım..
    Teşekkürler bebeğiim:))

    YanıtlaSil
  3. hahhahaa...winstoonnn..şiiii...

    zeugmam yaa...babamda hep öle isterdi...bi öğretmen olamadın kızımmmm:D:D...öğretmen olamadıım ben bi vallaa...hehehe...potansiyelde varmış halbukiii....öğrendim sayende...ayy ben de yok öle bir sabırr...ne diyorsun sennnn:D

    YanıtlaSil
  4. yaklasimlar coook profesyonelce kutlarim ve basarilarinizin devamini dilerim öhö...

    YanıtlaSil
  5. her türlü tasarımcının ortak sorunları :D ya orayı yeşil yapsak, yok yok mor yap bi, ııı beğenmedim, pembe yap pembe. en iyisi turuncu yapalım turuncu. bi de kuş çiz şura. hee tamamdır.

    YanıtlaSil
  6. Jilettt...sen benimle dalga mı geçiyorsun bakiiim??(soru işaretine bakma , bir soru değildi)

    stick; yok anacım...kuş kondursan da beğenmeyecek olan beğenmez...arıza ona diyoruz işte bizzz:)

    YanıtlaSil
  7. :)) Fabrika naptıı yaptımı peki :))

    müşteri konusuna hiç değinmiyorum. bize de öyle bir soruyla geliyorlar ki öyle böyle değil yani...

    YanıtlaSil
  8. nooo....fabrika standart dışı birşey yapmazzz:P
    insan sarrafı olucaz artık ....ama ben şaşırmayı hala çok seviyorum...bi de ankara burası...şaşırsan şaşırsan ne kadar şaşırırsın:D

    YanıtlaSil
  9. artık alışveriş yaparken sadece ürünlere değil çalışanlara da bakacam, neme lazım o durumlara düşersem buradaki tiyolar aklımda bulunsun...;)

    YanıtlaSil
  10. Müşteri ilişkileri yönetimini sevmiyorum ben. Eskisi gibi, "alacan mı kardeşim, almıcaksan dükkanı boşuna meşgul etme" diyip yollayacaksın, böyle olmak lazım millete. Kasmaya değmez...

    YanıtlaSil
  11. ahhh anacım insanlaral uğrşamak zor memnun etmek daha zorr!!!
    Allah sana kolylık versin
    Ben gibi sinirli bir yaradılış senin kadar sabırlı olamayabilir hatta kafa göz bile dalabilirim :P

    YanıtlaSil
  12. kelebekimmm....o sırada sabır Allaah tarafından bahşediliyor sana zaten....sevdiği kulları sanırım müşterilerr...yoksa ben kimmm sabırr kimmmm...rekorum 10 saat aynı aileyle ilgilenmektir...bi ara benimle eve gelecekler sandım...o gün sabrım denendi ciddennn...akraba olduk ama...beni abisine almaya karar verdi hatta müşterim...abisineee abiiiii...abiiii...karısıda beni sevdi...bak yine aklıma geldii...fotoğraflarım bile var çocuklarıyle...o gün çekmiş sonra maille göndermiştii....ayyyyyyyyyyy...

    YanıtlaSil
  13. Yok canim girizgah yapiyorum, bizim sevgili ELA tutturdu mutfak yaptircaz diye, simdi kara kara dusunuyorum ondan yani,ayyy icim bi hoz oldu :)

    YanıtlaSil
  14. dur sen durr...daha neler olacakk...

    YanıtlaSil
  15. çok güzel yazmışsın bravo. Bu arada imza olayına bayıldım :)

    YanıtlaSil
  16. ahhahaa yazık yaa ama hakkaten ben olsam ben de delirirdim yazık bişi de diemiosun hizmet sektörü zor be walla

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!