9 Mayıs 2009 Cumartesi

anılarım depreşti-1-

Geçtiğimiz yaz,( kayıtlara geçmesi için 2008 Ağustos ayı diyelim) kuzenime taşınmasına yardım etmek için gitmişiiim ve bitmişim. Dinlenme günlerinde kuzenime dönüyorum “-bugün çıkalımmm dışarı,arabayı almayalım ama,tüm gün salaş ve başıboş dolaşalım. Asla aşırı para harcamıyoruz (ki harcayacak para kalmamış cepte taşınma sonrası) lüks hiçbir şey yok,turist gibi geziyoruzzz,tamam mııı”
“-e tamam” diyor sevimli sevimli.
Giyiyoruz en rahat kıyafetlerimizi, spor ayakkabılarımızı,alıyoruz sırt çantasını. İçine ihtiyacımız olabileceğini düşündüğümüz birkaç şey atıp (allahıım sanki gurbete gidiyoruz) düşüyoruz yollara.

Ön açıklama; kuzen Ankara göçmeni İstanbullu. 10 yıldır filan İstanbulda yaşıyor. Ama İstanbul ile ilgili bilgi düzeyini şu dialogdan anlamanızı umuyorum. örneklerle açıklıyorum.

Yıl M.Ö 2003 filan. Vapurla Kadıköy’e geçmişiz ve geri dönüyoruz. Kuzenim,ablası ve ben. E ablası da kuzenim ama konuyla pek ilgisi yok. Halimizden ,günümüzden o kadar keyif alıyoruz ki. Ben sonuçta ayaklarımı yere basmışım,hatta yetmemiş denizin üzerindeyim. Allah araç olmadan dolaşıyoruz. Bir gece öncesi eve dönerken (ayyyy bi insan neden şehrin buu kadaaarr dışında yaşar ama nedeeenn) yol bitmiyor. Tüm gün arabayla o kadar çok dolaşmışız ve arabayla bütünleşmişiz ki uyumakla uyumamak arasında gidip geldiğim sırada “ yaa eve gidince biraz arabada oturalım mı “ diyorum. Kuzenim kahkahayı patlatıyor ama ben araçtan ayrılmak istemiyorum. Bütünleşmişim bir noktadan sonra.

Gün içinde Bebek sahilden giderken “duurduuruun arabayıııı,fotoğraf çektiriceeem, ne buu yaaa İstanbul’ a mı geldim İstanbul’mu bana geldi anlamıyoruuum” diyorum ve ani bir firenle arabayı durduruyor. Ayyy yazdıkça aklıma geliyor ,şimdi bunun önceki evi ölee izbe bir yer öleee tuhaf biryerde ki, iş için gittiğim İstanbul seyahatinde boğazı görmüyorum, uçakla gidip döndüğüm için 1 hafta sürede köprüden bile geçmiyorum.Deniz görmemişim deniiiz. bu nasıl İstanbul yaa diyorum. işe gidiyoruz e-5 ten, giderken diiyorum ki kuzenime "aaaa deniz mi orasıııı" "kuzenimde baktığım yöne tuhaf tuhaf bakıyor. tepki bir süre sonra yine benden geliyor " -ayy yok yaa,ormanmışşş,serap görmüşüm yinee" Bundan daha vahimi çölde kutup ayısı artıkkkk.
Park etmek sorun, yürümek sorun ,kalabalık sorun,çocukla bir yere gitmek başlı başına sorun. Avm denen şeyden nefret etmişim zaten . Her şey sorun bu canına yandığımın memleketinde. Ankarada gün içinde birkaç işinizi halletmeniz mümkündür. Yani kasmazsınız yetişmeyecek, yarım kalacak, elimde patlayacak diye.
Yaaahuuu çocuğun okul kayıdını yeni semte aldırmak için tan 6 saat nufus müdürlüğünün önünde beklenir miii amaa yaaa. Sonunda kavga kıyamet alabildik üstelik. Ayyy yine aklıma geldiii. Deme ki neymiş. İstanbul yaşamak için değil gezip tozmak için güzelmiş. Zaten yaşayanların benim kadar hayran olduğunu sanmıyorum bu şehre. özledim fecii halde.

Ayy ne anlatıyordum ben yaa. Neyse , vapurdayız ve dönüyoruz . (karıştırma okuyucu,2003 yılındayız,aklında tutmaya çalış)
“- Aaaa bak yesarii,şu bina S eniştenin okulu,Kuleli Askeri Lisesi” diyor.
Heyecanla diğer kuzenime dönüp
“-aaaa gördün M ,burası S eniştenin lisesiymiş, kuleli askeri lisesiiiymişşş,ne güzeeel” diyorum,
M gayet donuk bir sesle “Orası haydarpaşa yesari” diyor.
İşte o dakika,zaman duruyor ,rüzgar esmiyor,kuş bile uçmuyor, her şey yavaşlatılmış bir şekilde ilerliyor sanki. Duyulan sadece benim kahkahalarım oluyor. Tabiii ben bunu herkese,sağır sultana anlatmıştım ama bir gün blog sahibi olup bunu tüm Türkiye’ye anlatacağımı tahmin etmemiştir.

Yaa bu yazı fazla uzayacak sanırım, minumum para ile maksimum keyip alacağımız o günü başka bir posta bırakıyorum.

6 yorum:

  1. M.Ö.2003 mü? tabi tabi..

    kesinlikle katılıyorum ama istanbul gezmek içindir yaşamak için değil...

    ps: bu arada foto senin mi?
    bilgisayardan tanıdım da :P

    YanıtlaSil
  2. hahahaha...bilgisayar benim:D

    YanıtlaSil
  3. güzel bilgisayarlar yapıyorlar artık.

    YanıtlaSil
  4. Nolursa olsun istanbulu seviyorum ben yaaaaa
    Sen istanbula gel ben sana nereleri gezdiricem gör bak :)

    YanıtlaSil
  5. ahahahahaahah :D Süppersin yaa, keşke böle insnlarla takılabilsem xD Maksimum neşe aldım şimdi pazar pazar sabahı sabahı :D

    YanıtlaSil
  6. :))tamam kelebekim...gelicem ama ama amaaa ne zamannnn ...pffff

    evet fena değil samican:))

    ohhh be hayal meyal...biri güldü nihayet...bizde çok gülmüştükk...sen takıl bizimle...bizi bi sen anladınnn zateen:)

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!