26 Mayıs 2009 Salı

"dost" alma "tost" al...


Dost dediğim.
Üniversite de 5 yıl boyunca yediğimin içtiğimin ayrı gitmediği tek insandı. İsimlerimiz yan yana anılıyordu. Tüm hayatını biliyordum, tüm ailem,akrabalarım tanıyordu. Gündüzler yetmiyor,akşam telefonda günün kritiğini yapıyorduk. Artık kendimden iyi tanıyordum, yalan söylediği anı, mutlu, huzurlu, keyifli, üzgün, dertli. Menfaat yoktu aramızda “senin cüzdanın benim cüzdanım, benim cüzdanım benim cüzdanım yesari” derdi:)
Çok severdim, sevimli, komik, hareketli tam bir deli ikizler burcu hatunu. İki ikizlerin pek anlaşamayacağını düşünenler bunda tamameeeen “haklılarrr”
Bi amacı olmalı yazıların dimi, hah, bu yazının amacı herkesin kendi arkadaşlığını, dostluk diyorsa dostluğunu sorgulaması.
Neyim, ne değilim, bi gözden geçirsin durumunu. Ben eski bir defteri açıyorum, siz almanız gereken dersleri alın.
İşe yarasın benim kuru kafamın başına gelenler ve nasıl bi arkadaş olmalı , nasıl olmamalı onu görmüş olalım.
Erkeklerin böyle sorunları var mıdır, hiç bilmiyorum. Erkelerin dostlukları hep sorunsuzdur sanki. İki erkek bu tür sorunlar yaşar bilmiyorum ama bencillik bencilliktir sonuçta.
Bencillik ise yapılacak en büyük hatadır iki arkadaş/dost arasında. Dost dediğiniz kişiyle sohbetlerinize bakın, her zaman tek tarafın derteri ,tasaları, problemleri konuşuluyor. Hep onun erkek arkadaşıyla/kocasıyla/annesiyle/babasıyla sorunları mı sohbetlerinin konusu. Siz geçmişsiniz çoktan kendi dertlerinizden. Onun problemlerini kendi problemleriniz gibi mi görmeye başlamışsınız. Onun etrafında mı dönüyor dünya, sizde onun uydusu mu olmuşsunuz. Herkes onun gibi biriyle nasıl takıldığınızı sorgularken siz onu savunmak zorunda kalırsınız. “dışarıdan göründüğü gibi değil, çok temiz, yüreği inanılmaz güzel”
Benim “karşılıksız sevme, ne olursa olsun sevme” denememdi dost dediğim bu insan. Ama sonra anladım ki ne olursa olsun seveceğiniz kişi herhangi biri olmak zorunda değil. Onu da seçmek ve bunu devam ettirip ettirmek hakkım var. Birine sevmek kadar önemli sevmemeyi tercih etmekte. Hep vermeye başlarsanız ,karşınızda ki de hep almaya alışır.

Böyle bir arkadaş ilişkisinin içerisindeyseniz “kendinizden geçmişsiniz” ve o arkadaşlık hastalıklı bir hal almış demektir. Kendi kimliğinizden uzaklaşmış ve aslında kim ve ne olduğunuzu unutmanın eşiğindesinizdir. Hemcins dostluklarında taraflardan birinin baskın olması normaldir. Ama bu zaman zaman değişiklik gösterir. Bazen sen bazen dost dediğin önemlidir bir şekilde. Onun hassas olduğu dönemler vardır, erkek arkadaşının onu neden terk ettiğini 345. kez dinlemen gerekir, yada bildiğin gerçekleri süsleyerek üzmeden anlatmaya çalışırsın,inanmasan bile.Bazen senin enerjiye , ilgiye, alakaya ihtiyacın olur, ne biliyim, insan olduğunu hatılarsın,senin de dertlerin sıkıntıların olabilir. Denge kurulması ne kadar kolaydır hâlbuki. Ama şu cümleyi duymak zorunda kalırsın “yaa sen hiçbirşeyini anlatmıyorsun bana” . içinden geçirmek zorunda kalırsın sadece “yahuuu sana neyimi anlatiim neyimi, anlattığım an tüm ekip öğrenecek,ağzında bakla ıslanmıyor kii, hemm bi fırsaaat versen belki benim de iki kelam sorunum vardır.” Ama sanırım asıl bomba tüm sülalenizin tanıdığı dost!!!unuzun babanızın bile ismini henüz bilmediğini ve 5. yılı doldurmak üzere olduğunuz o an gelir.
Her şeyde olduğu gibi dostluk konusunda da “dengini”, “muhatabını” bulmak çok zor. Bilmiyordum , uzun bir yolla öğrendim. Öğrendiğimiz her bilgi bir şeyleri değiştiriyor hayatınızda. Geri dönüşü olamıyor ve o eşiği geçtikten sonra kapı yüzünüze kapanıyor. Daha az seviyor , daha az güveniyor , daha az hayatınıza sokuyorsunuz.

Dostluktan benim anladığım biraz uzun bir konu.
Yeni bir yara değil bu. Sadece hatırladım ve hatırlatmak istedim. Karşınızdakini değil kendinizi sorgulayın önce ilişkilerinizde.
Sonra “canım” dediğinizin hayatta olup olmadığını bile merak etmeyebiliyorsunuz çünkü. Birden bire ne oldu demenin anlamı olmuyor, zamana yaymışsanız bencilliğinizi , sizden neden birden bire “gittiğine” anlam veremeyebilirsiniz. Benden uyarması.
Ahaaa yine sinirlendim…hiç mi geçmeezz buu hiçç…6 yıl geçti yahuuu…

25 yorum:

  1. :(
    Paylaştığın için teşekkür ederim yesarim..
    Daha başlarda anladım.Çünkü bu işlerin sonu hep böyledir.Sinir oldum resmen.Anılarım depreşti.
    Aynen dediğin gibi olur. Biri verici,diğeri almaya alışıksa iflah olmaz o arkadaşlık.
    Verici taraf çok aşırı niyetli olduğundan kullanıldığını sorun etmez,uzadıkça uzar.
    En sonunda karşındakinin senin en büyük düşmanın olduğunu kavrar ve bütün bir ömür boyu hırsından ölürsün böyle..
    Aynı ben..aynı :(((((((
    Niye hatırlattın yaa?? Ne güzel unutmuştum çoktandır :(

    YanıtlaSil
  2. http://rmazan.blogspot.com/2009/05/dost-ariyorum.html#comments

    Hayattan öğreneceğimiz çok şey var daha.
    Çok güzel yazmışsınız.

    YanıtlaSil
  3. canım zeugmam...bende bugün bi arkadaşımla konuşurken hatırladım...onunda başını şişirdim...ama bu tür deneyimler insana önemli şeyler öğretir...ama dediğim gibi götürğü şey kazandırdığından fazla oluyor...artık dost dediğim pek insan yok...olanlarla kan bağım olmasına dikkat ediyorum:))
    ve gidişatı yönlendiriyorsundur artık...bencilce bi yaklaşıma tahammülüm yok bu saatten sonra...
    yalnız ömür boyu hırsından ölürsün kısmına katılmıyorum...ben çabuk affederim...yine konuştum o insanlada...ama sadece yapay bir şekilde...affetmek ona değil kendime yaptığım bir iyilikti...ömrümün sonuna kadar taşımak istemiyorum kimseyi...affet gitsin sende;)

    YanıtlaSil
  4. Artık çok uzaklarda zaten..
    Bana ne yaa..Affetmeyeceğim işte:))))
    Allah affetsin...

    YanıtlaSil
  5. zeugmaaa yaa...affet şunuuu...(ben mişim o meselaa:P)

    teşekkürler ramazan...bakıcam şimdi linke:)

    YanıtlaSil
  6. ayy ramazan demişim...ramazan bey...özür dilerim:S
    çok utandımmm...

    YanıtlaSil
  7. Ahaha :)
    Sinirinden böyle Ramazanı Şabanı karıştırırsın işte..
    Pardon Ramazan Bey..

    Yorumlar zor gidiyor yesari bacım :(
    50 saat bekledim yaa..Zaten sinir topu olmuştum :S

    YanıtlaSil
  8. siz kadınlar hiçbir zaman dost kalmayı öğrenemeyeceksiniz...

    gerçi bu öğrenme değil daha çok yaratılış meselesi sanırım...

    YanıtlaSil
  9. bak seeen...yaradılık ölee mii...
    ıııııııııııııı...
    LAAAAAAAAAA, hadi ordaaaaaaaaaaannnnnnnnnn...yaradılışmışşşşşşşşş

    YanıtlaSil
  10. cevaba bak, delü :) okumadım yazacam daha.

    YanıtlaSil
  11. bir dostumla ben 9 yıl görüşmedik.
    Sonra bir araya geldik,
    konuşmama nedeni saçma gelmişti.
    Neydi konu? diye sorduk
    ikimiz de tam olarak hatırlayamadık,
    belki de hatırlamak istememiştik.
    İşte öleeee de bir anım vardı.

    YanıtlaSil
  12. yesaricim cım, cöm, nokta com.
    Dostluğun tanımı nedir arkadaş? 5 yılda babanın ismini öğrenemeyecek, böyle dostluk mu olur? Dostluk tek taraflı dert dinlemekmidir? Senin yaptığın alimliktir, mevlayla dostsun o zaman sen: Kulların dertlerini dinleyip derman arayan zat-ı möhterem.
    Hürmetler sunaram.

    YanıtlaSil
  13. Emre yaaa, iyi bari ,erkeklerin de başına böyle şeyler geliyormuş...sevindim....demek yaradılışşş!!!! meselesi değilmiş...mişşşşşşşşşş

    Allah seni ve yorumlarını başımızdan eksik etmesin sevgili MİM...ben aslında yokumm biliyor musun...kaşık gerçekten eğilmiyorrr yaniii:)))

    YanıtlaSil
  14. Ya ne demeye çalışıyon sen bana :p
    Kendi gölgeni dostun seçsen akşama kayboluyor. Hayat zor.

    YanıtlaSil
  15. Güzel bir durum, ben biraz eleştirel yaklaşacağım olaya ki aslında sen de yazının bir yerinde değinmişsin buna. Erkeklerin dostlukları böyle olmuyor gerçekten de muhtemelen kadınların ve erkeklerin farklılıklarından kaynkaklanan bir durum ve bunu bir üstünlük olarak görmüyorum ama çevremdeki kızların birbirleriyle olan arkadaşlıklarını görünce kendi dostluğumun kıymetini bir kez daha anlıyorum.

    YanıtlaSil
  16. :))) sen düşün şimdi ne söylemeye çalıştığımı...

    Ata; işte bu yüzden sanırım hemcinslerimle pek anlaşamıyorum..yada şöle diyelim, böle hanım hanım dişilerle çok iyi anlaşamıyorum..hehehe...karışık birazzz...

    YanıtlaSil
  17. Benim gerçek manada 2 dostum var. Ve senin anlattığın tarzda da en az 5 dostum oldu :). 7'de 2 süper bence.

    Tek taraflı yazı oldu. Ama kendinizi sorgula demişsin. Sorguladım ben.

    Erkekler de, kadınlar gibi geçinemeyebiliyor.

    Ben de, ikizlerim, ikizlerden bir dostum olmadı :)

    YanıtlaSil
  18. wawwww...7 de 2 süper...
    ikizlerden dost filan olmazz:P
    erkekler geçinemiyor ama öle ota b*ka da bozulmuyorlar....biraz daha rahat onlarla arkadaşlık yapmak...

    YanıtlaSil
  19. Selam Yesari...yaziyi sevdim, ahkam kesme davetine de bayildim :)
    Sosyal bocek bir aslan kadini olarak cok arkadasim, birkac tane de gercek dostum var...Formulu de nasil kurdum biliyo musun; degisik cevrelerde, degisik karakterlerde kadin dostlarim var. Hicbirini de bir araya getirmiyorum! Tek ortak noktasi benimle dostlugu olan 2 alakasiz kadinin birbiriyle anlasmasini bekleyip boka sarmak yerine, farkli frekansta sohbetlerin tadini cikariyorum! Portfolio diversification teorisini bilir misin? Onun gibi biraz, hem risk dusuyor, hem getiri artiyor cesitlendirme yaptikca ;)

    YanıtlaSil
  20. heyy merhaba;
    hoşgeldin...aslan kadını mı...hmmm...:)
    bence sistem doğru...hepsiyle anlaşabilirken onların da anlaşmalarını beklemekk çok anlamlı değil...

    YanıtlaSil
  21. Asil sorun bencillik ve dostluk degerlerinin farkli olmasi bence. Insanlar sadece kendini dusunuyor boylelikle de o dostluk dedigimiz sey aslinda yakin arkadasliklardan oteye gidemiyor sonunda da patliyor boyle iste. Hic uzulme sen unutamiyorum falan diye, bosver unutama. unutama ki yine canin yanmasin.

    YanıtlaSil
  22. işte o "yakın arkadaşlıklar" yetmiyor tuba:)

    YanıtlaSil
  23. şimdi bu konu öyle bi konu ki biri ordan çıkar bende yaşadım biri çıkar ben hiç yaşamadım hiç dost kazığı yemedim falan.

    bu tamamen hayatın bize tanıdığı şansla ilgili diye düşünüyorum.
    şans derken , bir başkası için dostluğunun bitmesi şanssızlıkken bir başkası için büyük bir şans.

    hımm.. analiz yapabilitemle bu srunu çözdm :Dburda seni analiz ettim , sen bildiiin şanslısın be.
    bide kadim dostunu(!) analiz ettim bildiğin şanssız auhauah .
    çünkü sen bunları yazabilip onun hatalarını gözlemleyebilmişsen demekki o hataları yapmamışşsın,yapacak bir insanda değilmişsin yani.
    lan ben hiç bi dostumun babasının adını bilememzlk yapmam. o konu cok içime battı :D

    amma da uzun yazdım.saçmalamış olabilirim.
    anam bu kadar uzun yazacagımı bilseydim bu konuya ayrı bir blog acardım ..hahah :D

    YanıtlaSil
  24. ben bu ismi yazamammm hayattaa yazamammm...ama nerden çıktın yaa sennn:)valla hata onda olduğu kadar bende de ....kapasiteye göre değer vermek ve özen göstermek gerekiyor...fazlası da zarar veriyor hem bu bünyeye , hem karşındakine;)

    YanıtlaSil
  25. bana kısaca prenses diyebilirsin dostum .. auhauahauahau

    inanmışsın , kanmışsın ,safmışsın duygularınla oynanmış fln haahahah :D

    ama dogru diyorsun en ufak bişe hissettiğin an bitiricen aslında.
    ne kadar ekmek o kadar köfte. o kadar köfte ne kadar ekmek.. neyse..
    çok klişe bir lafla son vericem yorumuma ,
    herkes e hak ettiği kadar değer vericeksin dostum..

    iyy günlerrr

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!