31 Mayıs 2009 Pazar

"Hepsi aynı" dedikleri “kadın”

Kadın dediğin her işin kalfası olacak bence, tek işin ustası değil. Bir kadın “çok iyi yemek yapar, en iyi yaptığı şey yemektir “ diye anılmayacak. “eee, başka” diye sorduğunda “ee şeyy, işte çok güzel yemek yapar” diye cevap almayacaksın. “Çok temizdir, nasıl titiz nasılll” “ -Eeee, oturup iki kelam sohbet edilebilir mi? Yoksa onunla sadece ev ve yemeklere dair mi konuşulur?”

Çok temiz olmayabilir evi , kendine göre bi düzeni olmalı ama, mükemmel görünmemeli  herşey, mükemmellik rahatsız edicidir.Kötü yapabilmeli bazı yemekleri, mükemmel tadı olmasın varsın...Dışardan pizza söylenebilmeli yeri geldiğinde. Ama o pizza yenirken kahkahalarla gülünmeli işte. Kardeş , arkadaş, akraba, eş, dost, sevgili farketmez.

Kusursuz görünmesede olur bence.En kusursuz olmamalı kadın dediğin . Varsın kemerli bir burnu olsun , veya eğri bir dişi.

En şık, en bakımlı, en enn enn olmamalı. “Her zaman çok şık, bakımlı, uyumlu ve gran tuvalet bu kadın,mükemmel ötesi, İyi giyinmeyi çok iyi biliyor “ Eee peki başka neyi iyi biliyor,onunla böle salaş salaş dolaşıp , en olmadık yerlere gidip dikkat çekmeden eğlencenin dibine vurabillir misin? “hayırr o pek o tip yerlere gitmez, belli standartları var”

Kalıplaşmış standartları olmamalı işte kadın dediğinin. Kötü de giyinmeli,”en”iyi bildiği şey “en iyi giyinmek” değil , yerine göre giyinmek olmalı.Her neredeyse oraya uyumlanabilmeli, kendini oraya yabancı, sizi ona yabancı hissettirmemeli. En son hissedeceğiniz şey “yabancılık”olmalı onun yanındayken.

15 punt topuklusunu giyip sık bir yemeğede gidebilmeli , herkesin dibini düşürmeli. Aynı kadın ertesi gün conversini giyip caddeye de çıkabilmeli, başında yemenisiyle belki. O yemeniyle bile bakmalı herkes ona. Yada bakmamalı, hiç farketmemeli işte. Bir gün önce tüm ilgi ondayken , bi gün sonra hiç dikkat çekmemek umrunda olmamalı.

Herzaman makyaj yapmamalı mesela. Makyaj yaptığında dönüp 2. Kez bakmak zorunda kalmalı insan. 15 dakikada hazırlanmalı ve kapıda olmalı belkide, bekletmemeli kimseyi.Canından bezdirmemeli.

Ne biliyim ,gününün yarısını kuaförde geçirmemeli mesela. Kendi “başının” çeresine bakabilmeli bazen.

“En iyi dinleyici” olmamalı veya “ en iyi hitabet uzamanı. Bir süre sonra sürekli dinleyen birinin aptal olduğunu düşünürsün çünkü. Yeri geldiğinde konuşmalı çatır çatır , ağzın açık kalmalı. “sürekli” çok iyi konuşan bi kadının yanıda ise sen konuşmak istemezsin. Söyleyeceklerini aptalca ve sıkıcı bulmasından çekinip.

Mükemmel bi kariyeri olmamalı belki de. Yaptığı işte “en iyi “ si değil ama işine kendinden birşeyler katıyor olmalı. Mutlu olmalı yaptığı işte. İnsan ona baktığında işini mükemmel yapan birini değil, işini hatalarlada olsa, kendine özgü şekilde yapan birini görmeli.

“Haa o muu, çok güçlü bir kadın o yaa” olmamalı. Kadınlıkta acizlikte vardır serde. Yeri geldiğinde yapışmalı belki asfalta, en dibi görmeli. Güçlü olmak değil, düştüğünde kalkabilmek ve devam edebilmek marifet. Bunu yapabilmeli,sonra sorgulayabilmeli. Acınında dibine vurmalı, mutluluğunda kıymetini bilmeli.

Kendimi tarifim değil bu, nasıl biri olduğumu hala merak ediyor ve keşfetmeye çalışıyorum. Nasıl bir kadın olacağımı bimiyorum ama nasıl olmayacağımı biliyorum.

Yani dediğim gibi"tek bir işin ustası değil, her işin çırağı olmalı “kadın”.

43 yorum:

  1. işte budur yaaa... kesinlikle katılıyorum...
    ve ayakta alkışlıyorum...

    hep böyle bir kadın aradım, buldum, sevdim ve sonra aşık oldum..

    ama...

    YanıtlaSil
  2. aması yok...buldum diyorsun..orda bitsin...yakınından geçemeyenler ne yapsın:)

    YanıtlaSil
  3. kadın dediğin; börenk ve türk kahvesi yapmayı bilmeli. en temel aranılan özellik budur. kime göre, e tabi bana göre. bir an kendimi evlilik programlarında ki gibi hissettim.
    kadında aradığım özellikler bunlar, ilgilenen arkadaşları bekliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Cok güzel anlatmissin kadin nasil olmali ama bu zamanda en cok el üstünde tutulanlar, o böyle olmamali dedigin tipler:))
    Elinden her is gelen kadinlara ragbet yok bu zamanda, kafanin ici bosta olsa, görünüsün göze hitap etsin yeter....

    YanıtlaSil
  5. ama yok böyle bir kadın yahu..en azından ben yakınından bile geçemem..güzel anlatmışsın :)

    YanıtlaSil
  6. nerde peki bu kadın... var mı böyle biri:D

    YanıtlaSil
  7. hepiniz aynısınız,
    sen hariç
    :))

    YanıtlaSil
  8. Aras; sen senin blogda bana kısmet aradın,şimdi benim blogda kendine mi kısmet arıyorsun...dilek ağacı mı burası bee...:))

    Belgin; o konu başka bir post konusu olur. erkeklerin kendine güvenleriyle ilgili, kolay olana tercih etmeleri filan:)

    Delininbiri; seeeeen bence kendine hiiç haksızlık etme, okurken eminim tam da seni tarif ettiğimi geçirmişsindir kafandan...

    Oğuz; bknz. bir üst yorum:P:)

    Tolga; :)

    YanıtlaSil
  9. aha aynı bennnnnnnn:))
    aynı kaynımm
    yine dayanamadım okudum yazılarını:))
    yazarlığa başlıyormuşsun dicem ama demiyom sen zaten yazardın da ufaktan keşfedilmeye başladın,yine benim dediğim çıkacak..hadi bakalım inş çok daha büyük dergilerde belli mi olur gazatelerde yazarsınn

    YanıtlaSil
  10. :)tabi tabii...3 yazıya birden yorum yapmak böle oluyor demek ki:D

    YanıtlaSil
  11. Böyle bir kadını bulan bana da haber versin...Asıl bu yazılanlar mükemmel kadını ifade ediyor...Her şeyi mükemmel yaptığını iddia eden kadın zaten ya aptaldır yada burnunun ucunu görmeyecek kadar kör..

    YanıtlaSil
  12. vayy vaayyy!!!

    Mükemmel kadın herzaman mutsuz olmaya mahkumdur :P

    YanıtlaSil
  13. yaaaa...mükemmel kadını tarif etmemiştim ben amaaa:((
    tamam yalnız mutsuz olsun mükemmel kadın kelebeğim...zaten mükemmel kadın olmak istemiyoruz...dimi...yazıda bunu anlatıyor...kaldı ki neyden bahsettiğini anladım...mutlu olmak başka ,bir erkek sayesinde mutlu olmak başka...yukarda anlattığım kadın erkeği dünyasının merkezine koymaması gerektiğini çoktan öğrenmiştir herhade diye umuyorum:))

    princess; ne yapacaksın sen bu kadını bulursan:))))

    YanıtlaSil
  14. Offff zaten çok sıkıcı olur ya o anlattığın mükemmel kadın tipi.Onlan gidp sahilde pis pis kayaların üzerine oturup ekmek arası kokoreç filan yiyemezsin...

    YanıtlaSil
  15. yaa cosmos; eee şey yaa...öle sıkıcı olmayanlarla da kokoreç yemeseniz siz...girmesek şu kokoreç işine...köfte ekmek filan da olur dimi..olmaz mı:S
    :)):P

    YanıtlaSil
  16. Olur köfte ekmekte olur örnekti sadece verdiğim ama çok beğendim bu yazını inan sen de sahiden bir cevher var..Anlatımların mükemmel ve özellikle detayları çok iyi veriyorsun..

    Yeni yazılarını takip ediyorum artık..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. teşekkür ederim cosmos...saöyleyebilecek başka bir şey bulamadım....ama hissettiklerim daha fazla bü güzel düşünceler karşısında:)

    YanıtlaSil
  18. Mükemmeli herkes sever. Hatalarımla günahlarımla sev beni, yiyosa

    sevdim bu yazıyı

    YanıtlaSil
  19. Yesariiii...
    Anlattıkların süper.. Aynı fikirdeyim..
    Mutfakta falan çok salaş giyinirim ben..Nasıl olsa yağ sıçrayacak, domates lekesi olacak..
    Kuaföre gitmek mi....Iıııyyyk...Dünya vakit..Kendim yaparım saçlarımı ben yaa..Onlardan daha güzel hem de..Ama yemeni takmam bak :DDD
    Daha bir sürü var..afferin çok sevdim bu yazıyı..
    Ve ayyynen katılıyorum :))))

    YanıtlaSil
  20. teşekkürler siminya...yiyorsa mı...yemez canımmm...yemezz...onlar karınları tok sırtları pek olmak ister:))

    zeugmammm:) valla sen mükemmel eşsin başka bişiy demiyorum;)sevmeni seviim:))

    YanıtlaSil
  21. okurken beni tarif ettiğini düşünmemiştim ama sen böyle söyleyince bir daha okudum yazını..evet benzer yönler var :)

    YanıtlaSil
  22. :)bence de var...yaşasın mükemmel olmamak...

    YanıtlaSil
  23. wallahi,bu blog super..muptelası oldum yazan iyi yazıyor...tebrikler...

    YanıtlaSil
  24. yazan der ki; ehlen ve sehlen...

    YanıtlaSil
  25. çok güzel bir yazı olmuş yesari cidden.

    YanıtlaSil
  26. teşekkürler canım....daha iyileri senin olsun inşallah:))

    YanıtlaSil
  27. güzel...
    başka yerlerde paylaşmak serbest mi? :))

    YanıtlaSil
  28. paylaşan paylaşıyor valla...lin vererek ama;)

    YanıtlaSil
  29. ben sen izin verdikten sonra imzanıda kopyalarım link i de veririm önemli olan senden izin almaktı :))

    YanıtlaSil
  30. blog sahıbı aslında bir can dundardır!! gerçi herkes biraz bırer can dundar bıraz bred pitt birazda recepivedik olmazmı a dostlar neyse bunun konusu farklı

    bır kere sayın blog sahıbı bız blog alemıdne de reel hayatta bılboardlardada bu yazılaarın artmasını hanım kızlarımızın çıraklık seviyesinden birden kalfalığa yukselmesını ıstıyoruz evet bız ıstıyoruz bunu bız dediğimde ben bakkalın çırağı hilmi ve okuldan bir arkdaş (tanısan çok seversın ayarındadır kendısı) evet rıca edıyoruz gerekırse çay tost tabızden.

    YanıtlaSil
  31. blog sahibinden yorum sahibine not; dişi bi benzetme bulabilsen tadından yenmez seninn...

    YanıtlaSil
  32. hakkaten araya birtane dişi benzetme oğesi soksaydım fena olmazmış neyse artık bu seferlık kaçtı bir dahaki sefere senı zeyna yapacam blog sahıbı, yemınlen zeyna yapacam hah buraya yazıyorum, can dundarın ensesıne şaplak, bred pit e parmak atabılecek kadar güçlü olacaksın blog sahıbı, tabı sonra arka fona koyacağın mınnettar muzıkle elınde kekle teşekkure geleceksın, evet bunlar olacak, biliyorum ben trust me beybi..

    YanıtlaSil
  33. yorum sahibi; ben burdayım, her zaman beklerim...

    YanıtlaSil
  34. Konunun güzelliğinden çok anlatımına hayran kaldım..Ciddi ciddi yazar olur senden hemde alası olur..Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  35. ehi ehii...teşekkür ederim bir garip women...benden ne olur bilmiyorum valla...ama her ne olursa bu dengesizlikle kısa süreli olur...sonra başka bişi olur...sonra başkaa sonra başkaa:P:P

    YanıtlaSil
  36. herşeyden biraz... günümüz kadını ya da erkeği böyle değil mi zaten? hiçbir işte çok iyi veya en iyi değiliz. hepimiz sıradan olmak ciddi ve zor iştir sözüne sığınıp gidiyoruz. öte yandan söylediklerine katılıyorum. hatta kadın ve erkek iyi birer çırak olarak başlamalı hayata. birbirlerinden ve çevrelerinden öğrenecek çok şeyleri var çünkü... yine de insan vay be!.. diyecek özellikteki insanları aramıyor değil. (çok iyi bir yazar, çok iyi bir ahçı, çok iyi bir ressam, çok iyi bir aktör, aktrist vs)

    YanıtlaSil
  37. sözün üzerine söz söylemem usta..

    YanıtlaSil
  38. son zamanlarda okuduğum en güzel yazılardan biri bu yesari..

    YanıtlaSil
  39. ara sıra eski yazılarımı hortlatsam iyi olur demek ki juvenil:)

    YanıtlaSil
  40. teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  41. tony der ki :bebeğim sana hayranlığım bin kat daha arttı, seni tanıyabilmek mutluluk verici ve bu tanımlar hasret kalınan kadın tiplemesiyse eğer, bebeğim sen insan değilsin kuzum

    YanıtlaSil
  42. Eee çok güzel demişsiniz de neden kadın olarak kendinizi erkeklerin beğenmesi, alması gereken "şeylere" dönüştürüyorsunuz?

    Kadın bir bireydir, erkekte bir bireydir ve birbirinin aynısı olan iki şeyin haklarıda aynıdır. Süslenmene püslenmene gerek yok yorma o güzel kafanı böyle basit işlere manikürüm, permam, makyajım bla bla...

    Erkekler yoruyor mu? (ha hoptirik ayhanlar çok piyasada masaya 5 maaşlık telefon 50 maaşlık araba anahtarı koyup kendisini onların arkasında bir mal gibi pazarlamaya çalışır piyasasını yapar ve tabikide her körün bir topal alıcısı olur, ama bu gibi vakalar konumuz dışı zaten)

    Günümüzde ilişki kurmak, şirket kurmaya veya iş bulmaya benzemiş, iyi bir anlaşma iyi bir yaşam.

    Herkeste bu oyunun birer oyuncuları.

    Ben burnu kemikli veya kemiksiz diye kategorize edilmeyen, yemek yapabilme kabiliyetiyle puan istemeyen (yemek güzel olsa bile masa düzenine iki puan verecek hırtlar çıkar zaten), düzene ayak uydurarak kendini "pazarlamayan" , kadın - erkek gibi ayrımların sadece uzuv farklılıklarından dolayı olduğunu aslında insanın cinsiyetinin saç renginden farklı bir özelliği olmadığını anlayabilen, zekası ile bir birey olduğunu anlayabilen kadınlar istiyorum.

    Bu tanımladığınız kategorize ettiğiniz kadıların hepsi aynı aslında...

    Fark içindeki özgürlüğü hissedebileninde...

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!