23 Mayıs 2009 Cumartesi

internetten annem çıksa yerim...

Bu yazı annemle ilgili olacak. Ama öle duygusal bir yazı olacağını düşünenler çok çok çok yanılır. E sonuçta benim annem. Duygusal yanından çok muzip ve haylaz yanı ağır basıyor.
Efendim doğduğum büyüdüğüm yer malum , köy çocuğyuz dedik ama gözünüzde canlansın, Her evde doğduğumdan itibaren televizyon ,elektirk,su, bla bla. Tüm teknoljik ev aletleri, devamında telefon, şuan itibariyle kimse zaten elle bulaşık yıkamıyor. Şehir merkezine 3 km zaten köy dediğim. Ve nihaayyeeettt yıl 2005 filan sanıyorum “İNTERNET”. Aman Allahıımm. İnternetin evimize ve çevremizdeki konu komşu herkesin evine gelmesi bizim oralarda İÖ ve İS bir geçiş dönemi oluyor. Genç kesim interneti gayet normal amaçlara kullanırken benim annem nasıl etti nerden kim aklına soktuysa “internette tavla” ya kafayı takıyor. Bu arada ek olarak ne işine yarayacağını anlamadığım (o zamanlar) MSN zamazingosunu da keşfetmiş. Hatta başıma gelecekleri bilmediğim için ilk olarak annemi online görüşümü ve bana “nasılsın kızım” yazışını sevinçle karşıladığımı bile hatırlıyorum. Ama nerden bilebilirdim ki bu o zamanlar dakika da 2 kelime yazan kadının yarın bir gün internet canavarına dönüşeceğini. Gerçi onun o halini görenler artık beni internetle haşır neşir gördüklerinde genetik yapıma bağlıyorlar ve ses çıkartmıyorlar.

Bizim ki sen yaşına başına bakma, internette tavla oynadığın insanlarla bi de msn de görüş. Onlara cam açtır, hayat hikayeni anlat. Ama bariiiiii kendi hayat hikayeni anlattt dimiii ama dimi. Kadın sen benim kimliğime bürün, genç ve işi gücü olan “damat adayı “ kılıklı adamlara adını ,sanını, hangi şehirde olduğunu, ne iş yaptığını bir bir anlat. Ben miş gibiiiiii. Neymiş efendim,kendi gerçek kimliğini ,kim olduğunu, yaşını başını söylediğinde kimse inanmıyormuş. Ya da konuşmuyorlarmış. Tabi benim hiçbirinden haberim yok, bayramda seyranda gittiğimde bana böle hafif hafif anlatıyor. Şununla tanıştım ,bununla tanıştım, şunu konuştuk. Ben sıkılıyorum tabi ,gelmişim evime,internetten başka bir şey konuşulmuyor. Halamı da ayartmış, halamın maşallaahhı var , o da başka bir kuzenime birilerini ayarlama sevdasında. Hatta ayarlamış, saf kuzen telefonla görüşüyor adamla. Diyorum ki güvenme , hiç güvenlir değil, bu işte bi tuhaflık var.
Tabi daha sonra ortaya çıkıyor, bin tane yalan söylediği, hatta bir tane bile doğru söylemediği.Güzel annecim benim, git maydonazunu ek,domatesini yetiştir, mısır ek, çapa filan yap dimi ama. Ben öle büyüdüm, senden ekmek yapmayı öğrenmiştim ama şimdi nerde ne okey,tavla sitesi var onları anlatıyorsun bana. Olmuyor ama bölee, ben evime dönüp maydonoz yetiştirecek hale gelmişim, senin yaptığın iş mi...
Çırpınıp duruyorum ama boşuna. Yapmayın etmeyin, bunların işi gücü yok, hepsi işi gücü olmayan serseri yada kadın-kız düşürme meraklısı abazalar. Hepsi yalan, siz çok safsınız, aptal olmayın. Diyoruzzz ama dinleyen kim. Düşün diyorum anneme,"anne sen bile “ben” olduğunu iddaa ediyorsun, kim bilir karşında ki herif nasıl bi herif. Sakın güvenme ,anlatma hiçbirşeyyyy, hiçbirşeyimiiiii".
-"Aaa öle deme , kamerada gördüm, güzel çocuk, ama sen beğenmezsinn".
-"Neee yaptııın ne yapttııııııııın. Kamera da mı açtırdıııııın, inanmıyorum sanaaaa. Ayy ya sapık olsaydııııı" diyorum ama sonra aklıma geliyor asıl soru. “Peki sen kimin resmini koyuyorsun msn avatarına”. Aanaammmmmmm. Benim resimlerimi bulmuş etmiş bi yerlerdennnn onu koyuyormuş. İnanmayanlara başka bi resmimi. Deli oluyorum deliiii. Neymiş efendim tekin olmayanları siliyormuşşş listesinden.
Bir iki kere hackleniyor adresi, bir tanesi fena kafayı takıyor tehdit ederek ona yüz vermediğinde (yada ben vermediğimde mi desek) bizimki birkaç ay toz oluyor internet aleminden. Öle bir tırsmış kii. Bulucam seni demiş adam, bulamaz edemez diyoruz ama işmize de geliyor soğuması.
Abim delirmiş zaten “başımıııı belaya sokacaksıııın, konuşma elalemin adamlarıylaaaa” diyerek internet bağlantısına ara veriyor bir süre.

Akşamları babamı arıyorum, ne var ne yok baba? “ne olsun kızım, televizyon izliyorum, annende bilgisayarın başında” gülüyoruz ikimizde. En azından babama sarmıyor artık, stres attığı bir ekranı var artık.

Annemden kaçıyorum doluya tutuluyorum. Ablam giriyor devreye başka bir şehirden. Çoluktan çocuktan sıkılmasın diye, evde kendine oyalanacak bir şey olsun diye bi bilgisayar alıyor eniştem ona. Aynı senaryo başlıyor. Bunlar interneti benim için keşfediyorlar sanki. “Biliyoruumm çok kızacaksın ama bir kere konuş bir kereee, çok komikkk bi çocukkk, ama sen beğenmezsim, burcu şu, şu işi yapıyor, şuralı, buralı bla bla bla””- haydaaaa ,noluyoo yaa hepiniz seferber oldunuz, madara ettiniz beni internet elemine, sileceksiniz resimlerimi o bilgisyarlarınızzdaan.” Bizimki resmimi koyuyor ama cam açmaya gelince çuvallıyor tabi. “-Yaa sadece 5 dakika cam açç, lütfeeeeen, beğenmezsen silerimmm”
“-Bi gittt yaa, manyak mısın, elalemin adamına neden cam açıyorum yahuuu???:S”.
Bir iki tanesiyle konuşturuyor ablam. Diyorum ki “ya abicim, ben seni tanımam , sen beni tanımazsın, ablam konuşmuş seninle benmiş gibi, güvenme olur mu internette tanıştığın insanlara böyle, evli barklı kadındır, 2 tane de oğlu var inanmazsın.” "-Dalga mı geçiyorsun sen benimle "diyorlar ama “keşke “ diyebiliyorum sadece. Ablam deliriyooorrr, “ -Ne yaaptıııın seeen, neden söleediin, konuşmuyor benimle artıık. “İyi yapıyooor , ben de konuşmayacağım ortalıkta sahte yesari olarak dolanmaya devam edersen. Ben geçtim bu yollardan, güvenme kimseye,sonun kötü olacak senin bak, valla enişteme söyliceeem “
Bizimki chat olaylarını bırakıp forum sayfalarına sarmış durumda, admin olmuş , radyo açmış bişiyler yapmış . şaka gibi geliyor bana , annem hayat hikayesini yazıyor bir sitede. Babam klavyenin tek tuşuna dokunmuyor . Babama sarılıyorum, keşke sana çekseymişim babacımmm keşkeee.


26 yorum:

  1. bir zamanlar tüm aile fertlerine kullandırmaya çalışmıştım şu mereti. iyki ilgilenmemişler :D

    YanıtlaSil
  2. huuuaaaaaaaaaa allaahııımmmm bu neyaaa sen ciddimisin annenin yaptıklarına ağzım açık kaldı yaaooğğğ :):)
    benim anacımsa 4 yaşındaki yiğenimden öğrenmeye çalşıyo internetii :)
    Ama anladımki bence hiiç öğrenmemeli !!potansiyel sanal izdivaççı olabilirmiş yavvv hoş intertte olmasa normaldede o potansiyele sahip kendisi :)
    Neyse anacım allah yardımcın olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Oyyy nedir bu yaw okudum okurken yoruldum bunların hepsini yaşadın mı sen Allah sabır versin ne diim zor iş :)Benim anam netsiz yürütüyordu bu işleri net alemine saramadan ben bağladım başımı :))

    YanıtlaSil
  4. Yesari, annenin de maşşallahı varmış :)
    siz ikiniz bir araya gelin de blogu beraber yazın.
    Şimdiden annenin olası yazılarını merak etmeye başladım hadi bakiim :)
    Bu arada msn nick neydi :))))

    YanıtlaSil
  5. Allahh korumuş seni stick diyorum başka da birşey demiyorum:))

    kelebekim , ne diyebilirim ki, sanal takılmak zorunda, kızıyla reelde çarpışacak gücü yok henüz:))

    uzmanamatör; bana çok uzun yazıyorsun diye bır bır ettikleri için arkadaşlar kısa kesim, o kadar söyliim...ve ben yaşarken yorulmuştum, sen okurken yorulmuşsun ççok muu:)

    Emre; tavla sever misin???:))

    YanıtlaSil
  6. ahahaha ailecek mi cinssiniz nan siz:D

    YanıtlaSil
  7. bundan sıraki konu aile sırların olur heralde..

    YanıtlaSil
  8. kıza bakkk yaa...cins diyor...ee birilerinin kendini normal hissetmesi için şart birilerinin cins olması:))

    D.B.P; aile sırrı mı...o ne ki..:)))

    YanıtlaSil
  9. birinin hayatında dalga konusu olmak hiç hoş değil ki kardeşininkinde olmak 2 kere hoş değil...hatanın büyüğü bendeydi ama blog konusu olup gülünmek hoş değil..yazını yayınlama..sana iyi eğlenceler nasılsa eğlence konusu yapacak malzeme çok sende...

    YanıtlaSil
  10. benim annem de tam bir okey hastası puanları gittiği zaman ya da bağlantı koptuğunda dünya başına yıkılıyor...
    aynen senin annen gibi kendini kardeşim olarak tanıtıyor :)
    konuşmazsa atıyorlarmış oyundan onu bir ara eskişehirden bir bankacı çocuk hakkaten daha çocuk ne şiirler yazıyordu annem/kardeşime :))
    şimdilerde erkek nickinden giriyor rahat böyle diyor :)
    alem bunlar aleeeem :)

    YanıtlaSil
  11. fundaaaaaaaaaa...canımmm kardeşiiiiiiiiimmmm....yıllar önce kaybettiğim kardeşimsin sen benimmm:)))

    YanıtlaSil
  12. yesari, benim babamla senin annen pek bir kanka olurlar gibi:)

    ahaha:) süper yahu..
    Annenin ellerinden öperim.. sölersin..

    YanıtlaSil
  13. tamammm canımmm...çikolatasını çiçeğini alıp gelecekmiş de diyim mi:)))))
    ahahahaha...şimdi bu yorumu yanlış anlayacak olana; "hadi ordaaann" diyorum sadece

    YanıtlaSil
  14. anasına bak, kızını al... yok yoook...

    anasına bak, kızından kaaaç... :))

    YanıtlaSil
  15. bak yaaaaa...kimin ağzına ne laflar verdiim...tüüü bana tüüü...

    YanıtlaSil
  16. Ya bu ne yesari ya??
    Okurken gözlerim yerinden fırladı,yanlış yerdeyim falan da zannettim... Hiç insan kendi kızının resmini gösterir mi?
    Emin misin??
    Döverim ben o anneyi :))))

    YanıtlaSil
  17. yaa yok kız...kimseye göndermiyordu...msn penceresinde avatar resmi sadece:S:))

    YanıtlaSil
  18. ahahha bnm ananem de o tip :)) Msn e felan girior saatlerce çıkmıor :))

    YanıtlaSil
  19. hahahahaha....yaa msn kullanamayan annelerr istiyoruuuuzz...ahaaha

    YanıtlaSil
  20. Anam anam anaaam AnneLer BoLe YaParLarssa KizLari naPsinLar yaauu=S
    En iyisi biz oLeLim KizLar Nette OnLara KaLsiin =))))))

    YanıtlaSil
  21. :)) cemre, ölmeyeelim, telkinlerde bulunalım...gerçi işe yaramıyor ama;)

    YanıtlaSil
  22. Çok hoş bir anlatım,çok güzel bir paylaşım.Espriyse espri,komedi ise komedi.
    Eskilerin bu hoşlukları ne güzel.Her çağın kuşak çatışması farklı oluyor.
    Buralarda böyle yazılar içimizi açıyor.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  23. teşekkür ederim...güzel düşünceleriniz için...medya maymunu gibi blog maymunu oldum çıktım:))

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!