6 Mayıs 2009 Çarşamba

"kötü" olma hakkı


Burda okuyacaklarınızı kimse üzerinde denemeyiniz ve gerçek deneklerle deneyimlemeyiniz.
Neden bu uyarı derseniz doğruluğundan ve insan doğasına uygunluğundan emin değilim. Tamamen benim saçmalamam olabilir, pratik hayatta gerçekler tamamen zıt yöndeyse ve eğer yanılan bensem, küçük(:P) yaştaki okuyucular olumsuz etkilenebilir. Yarın benim de çoluğum çocuğum olacak, yani illa olacak demiyorum tamamm ama potansiyel var. Genişçe kalça, ince bel , fecii çocuk sevgisi filan. Doğurganlığa müsait bir manzara oluşturuyor. Haa ama yani olmayabilir de tabi, zorla güzellik olur mu , e oluuur:S Başka yerden bağlayalım. Hah, “kısmet böyle” şeyler diyelim. O zaman küçükleri olumsuz yönde etkilemiş olmak hava, su, yol ,baraj olarak geri dönmeyebilir dee dönebilir deee. Annemin ve herkesin annesinin en büyük bedduası nedir. Allah sana da senin gibi bir evlat versin. Kazınmış ve en büyük kabusumuz olmuş mu olmuşşş. Napalım başa gelirse çekeriz artık. Olmuşla bişiyee çare bulunmaz derler. Birşeyy birşeyyy neydi o bee:P

Şimdiiii, olayımız şu. Biri size “sana çok güveniyorum” ve ya “seni nasıll sevdim nasıll, ne kadar iyisin, ne kadar tatlısın” , olmadı şöleee “seni çook ama çoook seviyorum” dediğinde ne düşünürsünüz. Valla cevap bekleyen bir soru değildi. Geçelim.

Bana biri aşırı güven veya sevgi içeren cümleler sarfettiğinde içimden geçen aynen şu “iç ses; s.ktiiirrrr, sıçtıkkk” . Yüzümde de kesinlikle bunu mimiklerime yansıtırım ve gözlerim korkuyla açılır, endişe ve tuhaf hareketlerle karışık “canııım yaa, çok teşekkür ederim, asıl iyi olan sensin” gibi bişiyle gevelerim ağzımda. Hele bunu yazılı bir iletişim aracı kullanarak söylüyorsa ekran veya telefon karşısında ki “ben” pek bir eğlenceli görüntü arzederim etrafa. “hah çok iyi halt ediyorsuuun.. evet evett, çok tatlıyıım benn dimii. Yaaa bi gitt yaaa, başka birini sev, güvenecek bi ben mi kaldım, ayyy a.q anlatmasan olmaz mı her bi boku, bunu bilmek bana ne kattııı neee neeee ama neee, imdaaatt” diye söylene sölene kalıp cümleleri yazıyorum yine de. “teşekkür ederim”.Sanırım ben insanların bana güvenmesinden , beni abartılı sevmesinden acaip rahatsız oluyorum.

Nedennnnn mi , nedeeen miii? Yaa sevgi ve güven ne demek? “Sorumluluk” demek anasını satiim. Yani en sevmediğim şeydir üzerimde hissettiğim sorumluluk duygusu. Benim özgürlüğüm davranış ve düşüncelerdeki rahatlığımdır. Özgürlük benim için kesinlikle göreceli bir kavram. Yok öyle özgür kız ayakları , burnunun dikine gitmek, sırf burnunun dikine gitmek için yapıyorsa özgürlük demek değildir. Kimine göre istediği an dışarı çıkıp istediği haltı yemekken , benim için istediğim an dışarı çıkabilirliğim varken odamda pinekleme hakkıdır. Birşey için kendimi baskı altında hissettiğim an(yapmak veya yapmamak) özgürlüğüm işte o noktada bitmiştir. Şimdi konumuzla ne ilgisi var, bağlıcaam kesin ,dayanın, yapabilirim.
Asıl özgürlük ve güvenilirlirlik benim için öyle görünmediğim halde öyle olmaktır. Biri bunları bana söyleyip bu yükün altına soktuğunda beni geriliyorum ve tam diken üstünde olma durumuna geliyorum. Ulan şimdi bi hata yapıcam , yanlış birşey söylicem, bunun bu suratı değişecek , batırıcam ortalığı“ düşünceleri yer bitirir beni . ben de başlarım bölye iletişime diyerek uzaklaşırım. Yani biri beni en kolay “çoook severek ve çook güvenerek” kaçırabilir. Zaman içine yayıldığında ve bana hissettirmediğinde daha kalıcı olur. Rahat görünmeyi ve “güvenilmez” tavırlar sergilemeyi severim. Hatta doğru kelime “umursamaz”. Böyle olduğunda sorumluğunuz yoktur ve sizi seveni , size güveneni siz seçersiniz. Kimi zaman sevmediği şeyler yapmak, kimi zaman güvenini suistimal etmek, kimi zaman da ona yamuk yapmak hakkınız olur bee . iğrennç insan olma hakkımız elimizden alınamaaazzz...ohh bee.. .keyifff...Sanırım ben hata yapabilme ihtimalimi seviyorum. Ondan vazgeçemeemmm.
Yani böyle işte. Sevilinn küçükler övünün büyükler. Ama ben mümkün olduğu kadar uzak kaliim ciddiye alınmaktan ve “önemli ve sevilen” şahsiyet olmaktan. Basit ve sıradan olup en özgür ben olayım .

Madalyonun diğer tarafında ne var peki; herkesi genelde severim . sevmediğim kişi tek bir bakışımdan bunu anlar ve yaklaşmaz bana. Kalbimden çok eminim. Kimseyi rahatsız edecek birşey yok orda. Ama çok şüpheyle yaklaşırım başkasının yüreğine. Birini olumsuz etkileyecek hiçbir davranışı bilerek yapmam ama bazı konular çok göreceli “çook sarhoştum hatırlamıyor” olabilirim.Birine söylediğim şey onu üzmüş müdür, yanlış anlamış mıdır acaba diye sabaha kadar uyumayabilirim. Çizgi filmlerde bile ağlarım ama yalnızken. Bazen aptal derecede saf olabilirim o yüzden bilerek değil hatalarım. Bilmediğimden korkarım sadece. Ama tüm bunlar aramızda okuyucuu;)

Dışarıdan umursamaz, önemsemez, takmaz, etkilenmez, rahat görünmeye devammmm,yaşasın özgürlük:)

20 yorum:

  1. he nan ben de aynen senin gibiyim, duyuyorum o sözleri hemen hay sıçıım boka bastık şimdi diyorum ve sırıtarak saol bebeim deyip geçiştiriorum:D

    YanıtlaSil
  2. ulan deli manyağa aynı ben dicem yine olmayacak ama öle hakaten..
    Şimdi insanların üzerinde öyle bir etki bırakıyorski sevilen saygı duyulan bi elemansın alemde :D ama anasını satım bazen yapmıcağın şeyi deli gibi yapmak istiyosun yapamıyosun anasını satım aklından bir sürü tilki dolanıyo ulan yapsam şimdi millet ne dicek sölesem olmıcak yapacağın şey yada sölemek istediğin şey içinde patlıyor bazen :D

    Bende insanların ne diyeceğin korkarım aslında korkmak değilde yanlış anlaşılmak diyelim işte bundan çok korkarım hepte başıma gelir :(

    "Birine söylediğim şey onu üzmüş müdür, yanlış anlamış mıdır acaba diye sabaha kadar uyumayabilirim"
    Aahanda bu sözlere tamamemn katılaraktan aynı ben deyip yorumumu bitiriyorum :P

    YanıtlaSil
  3. yemeğin salçalısı, kadının kalçalısı zati

    YanıtlaSil
  4. Ama ben “sana çok güveniyorum” ve ya “seni nasıll sevdim nasıll, ne kadar iyisin, ne kadar tatlısın” Yesariiiii :((((((((

    Al başına şimdi bakalım..Madem sen açtın..al ..al.. :PpP

    YanıtlaSil
  5. :D
    eeee şeyy zeugmaa...eee...kemmm kümm....

    :Dyaa bi gitt yaaa...neyimii sevdinn...
    bırak bu işlerriii:)))

    YanıtlaSil
  6. caponizma ve kelebekim; yalnız olmadığımı bilmek rahatlattıı:)yaşasın güvenilmek istemeyen özgür ruhlar...

    YanıtlaSil
  7. birisi bana da seviorm dedi mi bende aynen öle düşünüorummm :(

    YanıtlaSil
  8. yav ne desem boka batıcam gibi oldu. :))) malum özgür ruh olarak yazayım dedim başıma neler geldi. :)))
    Bana susmak yakışır :)))))

    YanıtlaSil
  9. :))) amaannn diyelim o halde efsaa...hahahahah...özgür ruh sana yakışıyorr:D

    YanıtlaSil
  10. bu kadar uzun yazmaya devam edersen sayfa atladığım kitaplatdaki gibi senin yazılarında da satır atlayacam :)))
    şşş duydum ''atlarsan atla çok taa...'' dediğinii

    YanıtlaSil
  11. bak seeeenn...sen önce ismine bak...devenin bale papucuu...

    YanıtlaSil
  12. yaw allah aşkına o ilk paragrafın lüzumsuzluğu hele ikinci paragrafın gereksizliği nedir öylee.. neyse şimdi editöryal yaklaşımı bir kenera atalım da bu hatunların durumuna gelelim..
    neymiş efendim sana çok güveniyorum dediğinde bunları alıyomuş bi düşünce de yok sıçmışlarda yok basmışlarda.. yaw öncelikle
    1.) bir erkek kadınına güvendiğini gözleriyle bakışlarıyla ya da hareketleriyle belli eder. "ben sana güveniyorum" diye bir cümle çıktıysa "sen bi bok yedin ben de senin her hareketini takip ederim bunda sonra" demektir.
    2.) gelelim seni seviyoruma.
    yaw bir kere herif size daha ilk günden seni seviyorum dediyse "çok feci durumdayım hemen yatalım" demektir.
    ilk haftadan seni seviyorum dediyse "acaip güzel göğüslerin var bir an önce ellemeliyim" demektir o.
    yok eğer bu süreç bir haftayı geçtiyse ve sen de de bişeyler varsa o andan sonra söylemediğimiz her an bize patlıyor. sonra da yok efendim hayvansınız, duygusuzsunuz, hiç güzel sözler söylemiyor bana...

    bune perhiz bune lahana turşusu...

    haa siz yine özgür kalın efenim zaten sizi kabul eden size güvenen sizi o haliyle de alacaktır merak etmeyin...

    önemli olan o cümleyi o adama dedirtmemek...

    aslında sen benim yorumu ayrı bir postta aç istersen :P

    YanıtlaSil
  13. salon kadını çizgimden kaydıramayacaksın beni... yok öle yoruma post...cevap vermiyorum bile...ban sinirlenmedim bile...yo yoo...hiç sinirlenmedim...
    sen de bi açıldııın tam açıldıın yaniiiiii...maşaaaallaahh arap atı mübareekkk...yaa burda anlatılmak istenen konuyu neden direk hemen anında kadın-erkek ilişkisine indirgedin sen şimdi...
    yoo yooo...hala sakinim..
    sana tek konuda katılıyorum...ilk paragraf ne öylee...
    yok yok katılmıyorum vazgeçtiim...yaa sanaaneee sanaaneee...köşe yazısı mı yazııyoruuumm....edebi metin mii..aaa...saçmalayamayacak mıyım özgürceee...beğenmezsen o üst solda ki çarpı işaretine basarsın...alaa alaaa....(hep bunu yazmak istemiştim..hahahaha..her yerde görüyordum...blog aleminin en kalıp cümlesi..:))...senden başkasına da kullanamazdımmm)...ayy yazmaktan sıkıldım...post yazmamak uğrunaa...

    YanıtlaSil
  14. Gerginlik dünyanın kırılmaz taşlarından.
    İçimizdeki güzellikler, bu taşlara takılmadan üzerinden atlamamızı sağlayabiliyor.

    YanıtlaSil
  15. sen yine kötü bişiyyy söyledim dimi Emre...kesinnn kesinnnn:)

    YanıtlaSil
  16. He işte aynen beylee:))Ayrıcana şu da var,(tabi, senin samimiyetine güveniyorum ve seni hernedense dışarıda bırakıyorum...His işte galiba..neyse..) ama şunu gördüm ben;seni çookk seviyomm diyerek yaklaşanların daha çok bunu beni yemlemek için yaptıklarını ve daha sonrasında bu tür histerik kişilerin bir anda durumu tersine çevirdiklerini, falan ,filan... O sebeple, daha beni tanımadan,'' ayy şekerim ne kadar iyisin, ne kadar muhteşemsin, harika yazıyon'' diye yaklaşanlardan ürker oldum.Tabii ne yazık ki kurunun yanında yaş da yanar oluyo bu embesil tipler yüzünden...Ama seni sefdim:P Batsın bu dünyaaa!:))

    YanıtlaSil
  17. aaaaa tamam bee...sevmiyorum taamm...bu ne beee...yemlemek memlemek,histerik filan...ne zor şeyler bunlar...halbuki ben sadece sevmiştim...

    tamam geçtii...kursağımda bıraktın:)))

    YanıtlaSil
  18. Ha iyi, sen kork, biz korkmayalım sevilmekten..iyi bee...:))

    YanıtlaSil
  19. Merhaba, "Kötü olma hakkı"nı google da ararken denk geldi. Yazının üzerinden baya geçmiş, ama neyse... Ben de herkese iyi biri olarak görünürüm, sanırım tipimden kaynaklanıyor. Normalde kimsenin güvenini boşa çıkarmak istemem. Ama bu güven, iyilik yapma, kendini adamışlık, isteklerini bastırma mevzuları, insanı kendi olmaktan, kendine vakit ayırmaktan, istediği gibi davranabilmekten uzaklaştırıyor. Başkalarının mutluluğu sizden bişeyler götürdüğünde, size de pek mutluluk vermiyor çoğu zaman. Çevremde herkesi mutlu edip mutlu olabilen insanlar var, şaşırıyorum. Ama ben onlardan değilim sanırım. Eskiden birisi hayran hayran baktığında elim ayağım birbirine dolanırdı. Şimdi ise direk ters birşey söylüyorum veya soğuk davranıyorum, afallıyorlar. Böyle olunca temkinli yaklaşıp, ağırdan almak zorunda kalıyorlar. Birileri benden birşey isterken baya tartıyor artık. Yapış yapış sevgi gösterilerinden, hediyelerden ve jestlerden de pek hoşlanmıyorum. Çünkü bunlarda insanlarda beklenti oluşturan şeyler gibi geliyor bana. İtiraf ediyorum tam bir öküzüm, başka tarifi yok. Ama bu beni nedense mutlu ediyor. Kötü olma hakkı... Şurası bir gerçek, insanın gönülden gösterebileceği en büyük sevgi ve güven duygusu çocuğuna gösterdiğidir sanırım. Onun haricindeki kimseye ödün vermiyorum çünkü..

    YanıtlaSil
  20. Merhaba sevgili Adsız;

    Kendi içinde karmaşa yaşıyorsun zaten o yüzden bende bilmiş bilmiş cümleler kurmak istemem. İnsan hergün değişiyor. Hareketlerin zamanla değişebiliyor insanlara karşı. Önemli olanın değişen hareket ve duygular olduğunu düşünmüyorum. Değişimin nedeni her zaman daha önemli olan. Buna kafa yormal gerekiyor gibi geliyor bana. Bir sorun varsa oradadır ve çözüm de elbette.

    Gönülden göstereceğin sevginin sadece çocuğuna olan sevgi olduğuna da tam olarak inanmıyorum. O sevgi, aşk her neyse bambaşka bir kulvarda değerlendirilmeli bence. Onu bir yere alırsak sadece çocuğumuzu sevmek için bu dünyaya gelmiş olamayız.

    Sevgimle..

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!