22 Haziran 2009 Pazartesi

"damat ordan bi orta kahve ..."


Son 48 saatimin 48 gün gibi geçmiş olmasını Einstein'ın görecelik teorisi ile açıklayabilirim, yapabilirim, evetttt ama ona bile gücüm yoooookkkk.Nasıı bi yorgunluktur buu. İki kelimeyi bir araya getirip yazamıyorum dün geceden beri.

Kuzeni dünya evine gönderdik hafta sonu. Her şey çok güzeldi herşeyyyy. Nikah tüm sülaleyi öpüp görüşene kadarr geçti gitti, akşam eğlence bölümü de keyifliydi…Çok eğlendim beeen. Nikahta hanım hanım olan been, eğlence Gölbaşında bahçede olduğu için gerçek kimliğimi buldum ve çingene kostümüne bütündüm, fırfırlı siyah bir elbise , başımda yemeni ve abartılı takılarımla... ohh beee, dağıt dağıtabildiğin kadar…Gelin çok eğlendi ben bunu gördüm birtekkk...gelinimiz diye demiyoruuum pek neşeli güler yüzlüydü tüm düğün boyunca...

Gece yarısı gibi düğün bitti.Davetliler yolcu edildi ve gelindi sözlerin kifayetsiz kalındığı yere. (hayır okuyucu aklında ki değil tabikiii)

Şimdi bizim adet ve göreneklerimizde mi vardı yoksa öle gelmiş öle gider midir bilmem. Damadın sırtına vurmakla yetinmez arkadaşları ve kuzenleri. Hayy ben böle adete tabii, ikidir bana patlıyor bu olay.

Ben düğün sonrası gelin yalnız kalmasın, birileri onun yanında kalsın denerek seçilen!!! kişiydim dayımın kızıyla birlikte. Şimdi gelin neden"yalnız kalacak” sorusu gelebilir akıllara, yanında tazecik kocası var diye düşünerekteen. Yook işte öleeee, o kadar kolay değilll, damat alınır bir salona, bi ortam hazırlanır:P tüm arkadaş ve kuzenleri tarafından. Veeee eğlence başlar. Yavaş ve zevki çıkarıla çıkarıla sıralanır isteklerrr. Son zamanlarda yumuşatılmış olsa da bu istekler saat 01:00 gibi sucuklu yumurtayla başlandı. Hatun kısmı bu çembere alınmasada da ben çemberi kırdım çoğunun kuzenim olması torpilini kullanarak. Ama “dile benden ne dilersen” durumu benim için geçerli değildi elbette. İzleyici durumunda kaldım sadece.Geyiğin dibine vuruldu. Hatta gelin hanım arka safta eşinin maruz kaldığı bu durumu keyifle izliyordu , biraz da onun orda olmasının verdiği sansür vardı tabi ki elemanlarla.

Damat hizmette kusursuzdu doğrusu, sabırlı ve titiz. Elleriyle yaptı gecenin birinde istenen sucuklu yumurtayı. Ev yapımı baklava nerde?.....Off ne güzel gider soğuk birşeyler şimdi...Şöle tavşan kanı bi çay olsa içilirdi...Bir ara çekirdeksiz karpuz istediler ve tek çekirdek bulamadılar gelen tabakta:))Ankara’da satılmayan bir marka maden suyu istemişler. Özel olarak getirtilmiş üretildiği şehirden. Sıkı hazırlanmış kuzenim doğrusu. Saat 04:30 gibi ben pes ettim artık. Bitmiyor istekler sabırlı damat karşısında. Son olarak elinden Türk kahvesi içildi ve gitmelerine izin verildi çiftin. Sanırım 2 saat ya uyudum uyumadım , eve geldiğimde ev yine bir hareketli tabii.

Ben olsaydım şölee yapardım böle yapardım diyor olabilirsiniz şimdi. Hayatta katlanmazdım , kimse bana bunları yapamaz, uçarım ,kaçarım bilmem nee.. Ahhh ahh , unutmayın ahkam kesmek bana mahsus burada. Bu tür istekleri yapılmadığında neler yapabileceklerini ne siz sorun ne ben söyleyeyim. Orada teksiniz, karşınızda ikiye iki herifler bir hatanızı kolluyorlar düşünsenize. Bir ara canları sıkıldı ve "ters çevirip sirkelesek mi şunu" dediler hatta.Kaldı ki siz de zamanında , onlardan birinin düğün gecesinde “şimdi şööölee çift kaşarlı bir tost olsa yenirdi bee” diyerek göndermişsiniz bir büfeye saat 2 de onu ; )

Pazar günü daha uzuuundu dahaaa… Ay 21 haziran değimliymiş meğersem…bitmekkk bilmedi bitmekkkk…klavyeye yapışıcam şimdi , bitmez mi bi mesai…ay yine geldik Einstein'ın görecelik teorisine…pfff…

33 yorum:

  1. Ne güzelmiş yav, tam benlik. Dostumuzu düşmanımızı tanımış oluruz :p
    Ne güzel ne güzel... Allah dünyada ahrette mutlu mes-ut bahtiyar eyleye. Yastığı birlikte çürütsünler.
    Peki kahvenin tadı kötü olursa? Yumurtanın yağını fazla kaçırırsa nolacak?

    YanıtlaSil
  2. ahhh işte o zaman en iyi ihtimalle tekrar isterler...en kötü ihtimalle kahveye şekeri sayıyla atarsın(küp şekerden bhasetmiyorum)

    YanıtlaSil
  3. duymuştum bu adeti..güzel bence ya..çok abartılmadığı sürece tabi.. :D

    YanıtlaSil
  4. delininbiri; sende de tabii karadenizlilik var...
    abartmaktan kastın damadı havuza atıp sonra dağın başında bırakmak değilse , hayır abartılmıyor...ama zaten cezalar istekleri yerine getirmeyenler için geçerli;)

    YanıtlaSil
  5. hahahaahaha
    onu damat kaçarken arabayla peşine gidip yakalarken düşünecek senin kuzenin:))))))))))))
    etme bulma dünyasııı:)))

    YanıtlaSil
  6. ben düğünleri sevmiyorum.. çünkü her bi kimse gelip göya iyi niyet babından darısının benim başıma oldupunu.. geç kaldığımı.. neyi beklediğimi.. filancanın falancasının benim için ne kadar uygun olduğunu.. daha neleri neleri söylüyolar.. ehi işallah nasip gibi ceaplar versemde aklımdan geçen başkaca ayıpçıl şeyler oluyor.. burda açık seçik söylememeyi tercih ediyorum.. ya da söyliyim lan.. yabancı yer mi sanki.. lan diyorum.. size ne benim şeyimin derdinden diyorum.. içimden tabi..

    hayır ters piskoloci diye bişey var.. sırf bunca millet istiyo diye evlenmiyo da olabilirim.. var çünkü öle aksi bi tarafım.. olabilir bunlar..

    YanıtlaSil
  7. :S şimdi uyku sersemi tüm uykumu kaçırdın fevki...
    neden dersennn....(dersin dimi, bozma beni)...
    yaa eskiden , (çok eskiden olmasa da) bende duyardım bu tarz cümleler...ama şmdi uyanmama sebep oldun bi anda, 3.gözüm açıldı sanki....ben bu düğün boyunca tüm sülalem gözlerimin önünden geçmiş olmasına rağmen...ayyyyyyyyyyyyyyyyyy...hiç duymadım bu cümlelerden birini ya...

    ayy nasıııı ümidi kesmişlerse artıkkk benndeennnn....bunu bana yaptın ya fevkiii...gece gece....affetmiyorum seniiiii...

    YanıtlaSil
  8. e ben diyiyim öleyse.. darısı başına yesari.. artık sen de yavaş yavaş kararını ver.. bak armudun sapı üzümün çöpü derken vakit geçiyo.. eren davranan iyileri kapıyo.. sona çarık çürük olanları kalıyo.. hem yaş lerledikçe daha zor olur.. tabtabi.. sen birini bul artık..

    seneye de senin düğününe geliriz inşallah.. çeyrek altınımı da hazırladım.. şöle karşılık bi oynarız.. ehi..

    YanıtlaSil
  9. hiç toparlama hiççç...olmuyor...ben kendi kanımdan canımdan insanlardan görmemişim bu sitem ve alay cümlelerini ...seninkiler hiççç etkilemezz...sabahlar olmasın bu geceee...

    YanıtlaSil
  10. yazıklar olsun yesari.. demek öle ha.. demek onlar kanından canından.. ben başçavuşun eşşee.. tamam.. anlaşılmıştır.. ver ulan yorumlarımı.. gidiyorum ben.. benim için ahkam defteri bitmiştir.. daha da gelmem..

    YanıtlaSil
  11. sana daha önce de söyledim yine söylüyorum ve tekrar etmekten de yorulmam...

    gel ne olurdan ol yine gelll fevkii...

    aloveraa:))

    YanıtlaSil
  12. hee tabi.. baktın çeyrek altın gidiyo.. aklın başına geldi.. ama yemezler kuzuciğim.. sen hakkını kaybettin.. satıcam o çeyrek altını.. parasının hepsiylen de çarpışan arabalara binicem.. sefam olsun..

    YanıtlaSil
  13. bak yaa...para elimin kiri, maksat dostlarla düğünde dernekte eğlenelim, karsılıklı iki kurt dökelimdi ama sen beni böyle paragöz biriysen varsın olmayıversin senin çeyreklik...

    sürekli zaten konuyu yaşanmamış çocukluğuna getiriyorsun...ben sana dönme dolap ve balerin içinde biraz takılan nakitlerden gönderirim artık...

    YanıtlaSil
  14. öncelikle o Einstein'ın "görelilik" teorisi bu benzetmeye uymuyo. bu biir. :P

    bende diyordum bu kız ne zaman kendini bulacak diye aha da bulmuş hemide bi çingen olmuş. aha buda ikiii. :))

    o gelin eğlendiğinden değil sinirden gülüyordur nasıl bir sülaleye geldim diye. buda olsun üüüç.

    o damat o gecenin acısını kesin gelinden çıkarmıştır ki geline de acımadım değil hani. oldumu sana dööört.

    bu yorum bana çok pis dönecek gibime geliyoo bu da bana olsun beeeş...

    YanıtlaSil
  15. Ne kadar tatli bi gelenekmis buuu! Yani damat bey de olayi bu kadar tatli buluyor mudur bilemem ama, benim cok hosuma gitti :) Tuhh yahuu, azcik daha erken ogrenmek varmis, daha evleneli 6 ay oldu, ki yakinen biliyorum o gecenin olumcul yorgunlugunu, bir de ustune bu, pek komik olurdu hakkaten...

    YanıtlaSil
  16. ahhhh insanın kendini bilmesi kadar karşısında ki insanı bilmeside güzel bir erdemmmm...di mi LA...

    dua et içimde ki çingeneyi evde bıraktım bugün...dua et...kibar ve nazik davranıyorum sana..acıtmıcammm...

    YanıtlaSil
  17. Eliza; şimdi şöleee ki...senin bilmen önemli olmazdı...damadın arkadaşlarının uygulaması gereken bir tören...onlarda biterdi iş...biraz haylaz biraz yaramaz ve hakkını verecekler bu adetin:))
    olsun ikinci sefere artıkkk:P:p:))

    YanıtlaSil
  18. Ruffles'ın dediğine göre erkekler önceleri, partnerini kazanmak için sarmaşıklarla bunjee jumping yapıyor imişler , bu geleneğinde evrim'in bir işareti olarak gelişmiş gelişmiş ve sucuklu yumurtalara kadar gelmiştir.
    "bilirkişinin raporu sallaması"

    YanıtlaSil
  19. :)) gelişmiş mi!!!!

    YanıtlaSil
  20. soruldu mu bilmiyorum ama damat bu istenenleri yapmazsa cezası ne?

    YanıtlaSil
  21. yorumlarda biraz cevap vermeye çalıştım...hayal güçleriyle ilgili birşey biraz...sınırı da vicdanla ilgili:)

    YanıtlaSil
  22. misal:) döverler mi mesela, yada eşşek gibi anırtırlar mı, yada sırtına binip taşımasını mı isterler:)))

    YanıtlaSil
  23. valla benim bildiğim uygulamalar (yukarıda delinin birine verdiğim cevap örneğini tekrarlıyorum)
    -havuza atmak
    -dağın başına götürüp bırakmak
    -orda 1 km yürütmek
    -sonra birilerinin gidip alması
    -evin bacasını(müstakil evlerde) yere indirmek
    -gelinin yanına göndermemek,gelini rüyasında görmek

    YanıtlaSil
  24. en sonuncusu süpermiş:) ama bence anırtmak ve sırtına binmek te güzel fikir. bi dahaki düğünde deneyin:)))

    YanıtlaSil
  25. ne yaptın nadir yaa...kuzen dedik arkadaşları dedik...seviyorlar birbirlerini...acımasız cezalar istekleri yapılmadığında devreye giriyor...
    neyse...bir daha ki düğün de yakın zaten...anlatırım:)

    YanıtlaSil
  26. sevgi sabır ister, emek ister. biraz daha sabretsinler çok mu:)

    YanıtlaSil
  27. sabırrr? saat sabah 4.30 dedim nadir...halaa sabır sabırr...sabır anlayışın nedir nadir:))

    YanıtlaSil
  28. e noolmuş, o zamana kadar sabretmişler. az daha sıksınlar dişlerini. elbet karanlığın sonu aydınlık:) (gerçi karanlık olması onlar için ideal ama...:))
    bak aklıma ne geldi senin yukarda yazdıklarından sonra. farzı misal evlenen sensin. aynı gelenek ve görenek vuku bulmakta. Büyük ihtimalle sen bıçağı çekip damadı o ortamdan kaçırırdın:))

    YanıtlaSil
  29. hmmm...diyosuunnnn...
    bence direk şöle diyorum damasın haberi olmadan "alın arkadaşlar, bunu götürün dağa bırakın,almayında bi daha kolay diil öle bazı şeyler" şeytan azapta gerek;)

    YanıtlaSil
  30. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  31. öz damatlarına bunları yapıyorlarsa, üvey damatlarına kim bilir neler yapıyorlardır? umarım kimse bilmiyordur, çünkü pek sormak istemiyorum :)

    YanıtlaSil
  32. ahahahahhhahaha...öz damat...üvey damatttt...valla çok kötü şey yapıyoruz onlara...lazca konuşuyoruz onun yanında...sonra kıskaçlı burcu olanlar yavaş yavaş deliriyor:)) ya da lazca öğrenmeyi tercih ediyorlar ki bu daha mantıklı bir yol...

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!