10 Haziran 2009 Çarşamba

müşteri var, mmmmüşteri var...

Ayy lütfen anlatiim lütfeen. Bazen güzel bitirebiliyorum günümü böle,içimde kalmasın. Üstelik iş ile ilgili güzel şeyler olabiliyor. Müşteri memnuniyeti yazımda bazı!!! tür müşterilerden bahsetmiştim. Bugün uzun süreden sonra diğer tür (the othersss) olanlardan bir çiftle tanıştım. Bir süre önce işyerini büyüttüğümüz için ben "kazan doğdurdu "durumuna düştüm ve bir iki haftadır sıkıntıdaaaan öldüm. Gerçi kebapp durumları hoş görünsene benim için intihar sebebi olabiliyor.

Neyse, bugün diğer arkadaşım dışarda olduğu için akşam üzeri iki grup müşteriyle proje aşamasını ben görüştüm. İlk grup şeker bi aileydi, yanlarında “ağıır, tok ve karizmatik” konuşmasıyla yeni yetme bir mimar. Ayy o tavırlarrr ne ölee neee. Yani o tarzda konuştuğunda çok mu şey biliyormuş havası oluyor sanıyorsun. Kocaman kocaman açılmış gözlerime baksaydın anlardın “ saçmalıyooorsuuun, birazdan bu söylediklerin elinde patlayacakk” dediğimi bakışlarımla. Nee yanii, daha dün meezun oldun bugün mimar mı kesildin başımızaa. Boşuna söylenmiyorum bakın , yapılan hatalardan dolayı bu dırdırım. Neyse, pek bi cool mimarımız ve şeker çift, akşamın o saatinde beni çok yormadan gittiler zaten.

Tam ben çıkmak için hazırlanırken bir çift daha geldi. Telefonla bir kaç kez ulaşmaya çalışmıştım ama ulaşamamıştım projenin hazır olduğunu bildirmek için. Ama bu nasıl bi çiftti yaa. İlk başta herkes biraz mesafeliydi. Ben zateen soğuk nevale. Ama karşımda dilimden anlayan, dilinden anladığım insanlar olunca, en son kendimi gülerek şöle derken buldum “benimm yanımda kavgaaa etmeyin , benim yanımda kavga etmeyiiin” (aynen uzatarak).

İlk geldiklerinde çok kalabalıkmış mağaza ve başka bi müşteri varmış, onu anlattı ve ” -yaa yesari hanıım, çok kalabalıktı, doğru düzgün bakamadık ama bi adam vardı , saatlercee anlatıyordu biz ordayken , öle olsun böle olsun diye.Ben etrafla ilgilenmeyi bırakıp o müşteriyi dinlemeye başladım sonra, birşeyler kaparım belki diye. Şimdi biz bööyle hemen karar verdik yaa, eksik bişiyler mi var acabaa diyorum.Sanki birşeyler daha istemem gerekiyormuş gibi geliyor, birşeyleri değiştirmem , itiraz etmeem, yok ölee olmadıı, bölee olmalı demem gerekiyor sanki, Yani, yaniii neden bu kadar basit oldu, neden biz biraz tuhafız, bizim göremediğimiz birşeyler mi var, sizce nasıl oldu, neden ben o adam gibi olamıyorum” dediğinde ben gülmekten dağılmış ağzımı toplayamayacak haldeydim artık. Bahsettikleri müşteriyi tanımadığımı , büyük ihtimalle hiç tanımayacağımı, hatta tanımak istemediğimi söyledim. Gerçekten arızalar pek beni bulmaz. Ama bu kadar şeker müşteriler de nadir denk gelir. Geldiler mi de unutulmazlar. Çiftimiz doktormuş, hastanenin bilmem kaçıncı katında telefon çekmediği için ulaşamamışım zaten onlara. Bunu tahmin ederek gelmişler kendiliklerinde."Neden haber vermediniz" diye çemkirmemelerinden anlamalıydım onlarda bi tuhaflık!!! olduğunu.:))

Bir süre sonra kanka moduna girdik . Ben anne babamdan doğmadıklarını unutup “Yaaa boşverin onu, o çok pahalı olur zaten, size şöyle yapalııım“şeklinde kurmaya başladım cümleleri. Onlarda “sizin kendi eviniz nasıllll, siz olsanız hangi renkleri kullanırsınızzz, sizce burası nasıl oldu” aşamasına geçtiler ve hep beraber elimizde ki projeyi halletmişiz gibi diğer projelerle ilgili plan yaparken bulduk kendimizi.

Ne güzel olur her günümü böyle insanlarla bitirsem.

6 yorum:

  1. Müşterilerle kanka olmayalım lütfen :)

    YanıtlaSil
  2. heheh nası iş bu ya:)

    YanıtlaSil
  3. uzun süreli sessizliğini bu cümleyle bozan Emre, sorarım ama ben şimdi "peki ama niyeee?"

    her işte bi hayır vardır eva:P:)

    YanıtlaSil
  4. Aaahh ahh..ben de ozel bankacilik yapiyorum ve isimizin hedef kitlesi az cok seninle ayni...Boyle tadindan yenmez olanlarina o kadar ender rastlaniyor ki...

    YanıtlaSil
  5. o değil de, tadından yenmeyecek müşterilerin de kaçınız kıymetini biliyorsunuz onu sorarım ben ..
    gülmüyorum bile bak cümle sonunda, kızım sana söylüyorum, gelinim sen anla hesabı :P

    YanıtlaSil
  6. Eliza , onlar bizim kıymetlimissss...

    WW; çok merak ettim o gelin burayı okuyor mu...yoksa sen sinirlendiğinle mi kalacaksınn:D

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!