29 Temmuz 2009 Çarşamba

bu yaz tatile nereye gitsek komutanım!?


“Şimdi bu fotoğraf ne” diyorsunuz değil mi? Alışılagelmiş bir pisa kulesini doğrultma fotoğrafı. Ben bu fotoğraftan kendim çektirene kadar nefret edeceğim. Her gördüğüm kişide de , “tüü kaka , ne klasik pozzz”diyeceğim o kesin. Neyse , konumuz bu olmamakla birlikte bu resim de sıradan bir seyahat fotoğrafı değil zaten. Bu fotoğraf abimin askerden biz yolladığı askerlik fotoğrafıdır.Tekrar ediyoruuuum, "bu biirr askerlik fotoğrafıdııırrr"

Hı hı, evet. Bence de. Kesinlikle haklısınız. Eveeet eveet, kesinliklee. Mümkün değil. Ne münasebet, yuhh artık. Olamaz tabi ki. Yok yok olamaz. Ama oldu işteeee.

Ben istemez miydim klasiik, saçı kısa, amele yanığı olmuş, çirkiiiiiiiiiin askerlik fotoğrafı göndersin abim , ben de kıçımla güleyim. O saç baş kısacık, o silahlarla klasik saçma pozlar verilmiş, poslallar altında 15 numara büyükkk. Böyle abuk abuk fotoğraflar çektirmiş olsun. Bütün bunlar olurken de ben çocukken saçımdan söktüğü her bir telin acısını, acı kahkahalarımla kat ve kat geri iade edeyim. Ama olmuyooor öle işte.Allah kötünün duasını kabul etmiyooor. Allah sevdiği kulunu öyle durumlara düşürmüyooor. Elalemi bıraak, öz kız kardeşine bile madara etmiyor. Bunun yerine naaapıyor ona armağan olarak böyle bir askerlik nasip ediyor. Yaaa nasıl oluur ama naaasıııl benim halaaa aklım fikrim almıyor.

Adamın macerası şöle başladı. Annem dualarla, nefeslerle, okunmuş okunmamış pirinçlerle askere yollanıyor. Kuzenler nasııı dalga geçiyorlar gönderirken, adama yapacakları tüm askerlik öncesi geyikleri yapıyorlar. Ama hepsiniiii, burnundan getiriyorlar askerlik öncesi gidiş seranomisini. Önlisans programı 15 ay askerlik demek o zamanlar. "Abi" diyorum "al diplomamı sana feda olsun, nasılsa bi işe yaramıyor bende". "5 ay yap askerliğini 500 gün anlat sonra". Ama bahriyeli olarak İskenderun’yolculuyoruz nihayetinde. 1 ay sonra bize bi haber geliyor acemiliğin sonrası İstanbul/kartal bilmem ne bilmem nereye düştü diye. Obaaaaaaaaaaaa, ulan 1.5 saat evle arası askerlik yaptığı yerin. Nasııı yaniiii. Benim de mezun olduğum sene olduğu için babaocağındayım o dönem(ben daha bi askerim yanii).
Yahuuu hiç mi kz kardeşi asker abisine mektup yazmaz. Ama ben mektup yazsam anasını satiim mektubu postaya vermem ile ona ulaşması süresince adam sallana sallana evine geliyor. Kirlilerini getiriyor , yıkanıyor, kahvaltısı , öğlen yemeği derken akşama doğru otobüsüne binip gidiyor çarşı iznini tamalayarak. Ulan bu neeee diyor herkes.

Ama hakkını yememek gerek şimdi, özlüyoruzz adamı. Özlemez miyiz. Aylarca gelmiyor bir zaman geliyor ki. Çünkü “polis” olarak masa başında!!! görev yaptığı gemi, eğitim için Avrupa liman şehirlerine yolculuğa çıkıyor. Malta, ispanya, Barbaros, italya. Hayyyyyyyyyyyyyyyyyyy seninnnnnn şansınaaa. Zahmet edip ara sıra arıyor ve ne istersiniz diye soruyor. Bu arada her asker olanda geyik vardı “askerlik kısalacak” diye bilen bilir. O hurafe hep dolanır durur etrafta. Ama abimin asler olduğu dönemde gerçek oluyor. 15 ay askerlik 12 aya düşüyor , oluyor bu.

Dönüyorlar, sıkılıp Avrupa'nın güneşinden, sahilinden, kızlarından, tarihi yerlerinden. Hoop Türkiye’nin güney sahillerine, Çanakkale’ye, Karadenizz, Sümela, Trabzon, Artvin, Sınır kapısı,gürcistan sınırı...”bizim memleket cidden çok güzel” diye anatıyor.Sonbahar ve kış ayları böyle geçti derkenn yine yaz geliyorrr. İstanbul’da olduğu süre içinde her hafta sonu evde olduğu için bir süre sonra kimse hoşgeldin bile demiyor. “başlıcam ama bu işee, askerim ben yaaa, biraz özel davranın “bana diyerek veryansın ediyor bir de utanmadan çekinmeden.

2. yaz dönemi gelip çattığında bizim için de ayrılık şarkıları çalmaya başlıyor. Çünkü Avrupa alışkanlık yapıyor ve beni özlemişlerdir diyerek yine çekip gidiyor. Gidiyooorrr yaaaa 2. Kez avrupa turuna gidiyor. Şimdi aman nazar değmesin, dilini ısır durumu filan da yık. Bitmiş gitmiş askerliği adamın, sülalede de neredeyse 20sine basan okulunu bitiren herkes askerliğini yapmış. Kimseye olumsuz etkisi olmaz herhalde diye rahat rahat anlatıyorum. Ama bu en uç örnek yani.
Amcamın ruh hastası oğlu Amasya’da ruh hastası bir onbaşı olarak askerliğini yaptı. Askersem asker gibi olmalıyım diyerek canını okudu hem kendisinin hem askerlerinin. Ayy ona mektup yamıştık toplanıp gönderdiğimizin 2. Haftası. Ama benim mektup bir süre sonra kuzenimi muhattap almaktan çıkıp o mektupları kontrol ettiği varsayılan er yada işte her kimse ona dönmüştü. “bak güzel kardeşim, bu mektubu kontrol ediyorsun ama valla bişiy yok, toplaştık böle geyik olsun diye mektup yazıyoruz. Hem sen ne iş yapıyorsun, senin burcun ne burcun. Kaç yaşındasın ki sen, bak yaaa, hala okuyooo. Ne yaani askerden kaçış planı mı gönderiyoruz sanıyorsun. Bak halaa okuyoo, okumasana milletin özel mektuplarını. Terbiyesiiiiiiz” şeklinde birşeydi.(ebet ebet o zaman da normal değilmişsim)

Dayımın oğlu olan herifte İstanbull’da yaptı. O hafta sonu bizim evdeydi sürekli. Ama kendi evi Ankara’da olduğu için onuda abimle aynı üstün şans kategorisinde göremiyoruz.

Neyse yazı çok uzadı. Monera şurada kısa dönem askerlikten bahsetmiş bende heves yaptım. Fevki de yakında askere gidiyor hem. LA ile de askerlik geyiği yaptık iyice heveslendim.(LA sen anlatma ama o hikayeleri olur mu, bozma moral filan , fevki gitsin anlatırsın ;)
Yaaa ne bekliyordunuz ki, kendi anılarımı anlatacak değildim heralde. Komik olurdu biraz. Sonradan cinsiyet değiştirmişim meğerseem: )

25 yorum:

  1. Pisa Kulesi'ne "pizza kulesi" denmesine nasıl tav olduğumu anlatacak kelime bulamadım, cümle kuramadım :)

    YanıtlaSil
  2. kadir gecesi doğuş abin yok artık ! ben de askerliğe gitmeyi ne kadar ertelesem o kadar kafi diyorum.

    YanıtlaSil
  3. Vay canına yaa ne bu şans böyle Sülale boyu askerlikleri bitmiş hemde ballılarmış helal :)

    YanıtlaSil
  4. sen beni izlemeyi de bırakmışsındır di mi diskdünya..yapmışsındır bunuuu...bu yorumu bile görmeyeceksiin...aşağıladıııııııın beniiiiiiiiiiiiiiiii

    (ağlama ifadesi ihi ihi miydi ühü ühü mü...kendime güvenimi kaybettim...nasıl yazılıyorduuuuuuuuuuu:((((()

    YanıtlaSil
  5. Hamlet; kaç bakalım kaaaç kaaççç ...ama benden bi trick sana...abim hiç kormuyordu vallaa...biraz geç gitti ama işte görüyorsun nasıl gittii;)

    YanıtlaSil
  6. birgaripwomen; valla hepsi askerliğini yapmış çakı gibi delikanlılar...ben tek tek resimlerini koyarım ama 2tanesini everdikkk....alıcam ben seni alıcaaam...:))

    YanıtlaSil
  7. Ay kız demeeee çok sevindim :))

    YanıtlaSil
  8. ahahahaha...hah işte....tam bize göre bi gelin...deli geliin...ben abimin eşine öle diyordun..."deli gelin" oda bana "deli görümce"
    adams ailesi gibi birşey hayal et...

    YanıtlaSil
  9. :))) Düşünebildim birden boy boy sıra sıra Allahım nereye düştümm :))

    YanıtlaSil
  10. hahahahaha....bunu da duydukk...amcamınoğlunın eşinden..."Allahııım ben nasıl bi sülaleye düştüüm" ama öncesinde ki olaylar çok komikti...bu laf sonunda kopmuştuk tamameen:))

    YanıtlaSil
  11. Severim çılgın Aileleri :) Sorun olmaz yani emin ol hahahah kendimi nasıl yamadım yahu :D bende burda koptum :))

    YanıtlaSil
  12. Ne kadar güzel yerde yapılırsa yapılsın emir altına girmek çok da iyi bir şey değildir.

    Şemdinli'nin en ücra yerlerinden birinde (düşün yesari. şemdinli'nin de ücrası.) yaptım askerliğimi. Telefon yok, TV yok, gazete yok, elektrik sadece geceleri bir kaç saat var onda da biz görevdeyiz, mektup yok (ilk mektup 3 ay sonra geldi ki onda da kız arkadaşım ayrıldığımızı yazmış), sıcak yemek yok, çarşı izni yok çünkü en yakın çarşı 100 km uzakta.

    Elde kalan timden 2 şehit. Yüzbaşıya tim komutanı olarak ben söylemek istiyorum dedim ailelerine. Kabul etmedi.

    Demem o ki. Askerlik askerliktir. İyisi kötüsü yoktur.

    YanıtlaSil
  13. casaubon deştin beni ya..Allah hepsine kolaylık versin..

    YanıtlaSil
  14. evet oluyor elbette o tür askerliklerde ...Türkiye gerçeği...benim de 3 kuzenim şırnakta yapmıştı askerliğini...biri de diyarbakırda...o hikayelerden çok var bizde casaubon...2 yıl önce en küçük kuzenlerimden birini haftada bir arıyorduk başına birşey gelmiş midir, iyi midir diye...

    ben sadece iyi bir örnek olması için yazdım bunu...ama herkese kendi anılarını hatırlatacaktır elbette...doğal...

    kızz geliin; sen de öle hemen deşilme...güçlü gelin isteriz bizzz...toparlan bakiim:)

    YanıtlaSil
  15. Yesari,

    Ben o yorumu, askerlik askerliktir anlamında yazdım. Abin gibi yapsaydım da şu anda askerlikle ilgili aynı şeyleri düşünürdüm.

    YanıtlaSil
  16. emir altına girmek konusunda evet...yat derse yatıyorsun, kalk derse kalkıyordun...ama bence yine de aynı şey değil...size kattıkları şeyler farklı en azından...ve ya aldıkları!!!

    YanıtlaSil
  17. En cok 5 ay askerlik yap 500 gun anlatirsin demene guldum :) Nerdeeee, omur billah anlatabiliyorlar hepsi!!
    Ama abininki de gercekten balli kaymakli olmus Yesariciim, Allah sana da hayat boyu onun sansindan versin!

    YanıtlaSil
  18. kızların askerlik yapması sanıldığı kadar kolay değil, kendi kız arkadaşımdan biliyorum. türkiyedeki kızlara bakınca yaşam tarzlarına vs. askerlik konusundaki bu romantizmlerini şovenizm eşiğinde düşünüp (nasılsa yapamayacağız en iyisi iyi sallayalım vs. akımına kapılanlar da yok değil) kaale almak mümkün değil.

    YanıtlaSil
  19. son paragrafa atıfta bulunduysan dismenore,

    askerliğe değil askerlik anılarını anlatmaya yönelik bir heves söz konusuydu...valla yapamamm..mümkün değil yani...hani zorlasam yaparımmm elbette ama...yok yoooook...

    YanıtlaSil
  20. Son paragrafa atıfta bulundum evet ama senin özelinde değil Türkiye genelinde. Bu tarz hamasi nutuklar çok yaygın, "alsalar bizde gideriz" gibi. Bunların samimiyetsizliğinden bahsettim. Kızlar kadar erkekler de samimiyesizdir bu konuda onu da yazalım... Zorunlu askerlik kalksa ve isteyen gitse askere sadece bakalım görelim kaç kişi gidecek askere. Askere gidecek kişi sayısında müthiş düşüş olacağı için şu an askerlik zorunlu zaten. Gidemem dedin sen doğru söyledin :)) Giderim diyen varsa tartışalım. keyword veresin hatta buraya gelsin google kuşları :)

    YanıtlaSil
  21. anladıım canın sıkıldııı seniiin:))

    ben uyarı aldım...hassa konular bunlar...çok cevap verme dedileer banaaa...

    hem keyword vermek filan...kafamı karıştırmaa yaaa...

    :)

    YanıtlaSil
  22. O da bişey mi, ben Ay'a giden gemide, koruma görevlisiydim :)

    YanıtlaSil
  23. kaç duble içmiştin??:)

    YanıtlaSil
  24. ''Allah sevdiği kuluna çok sıkıntı verirmiş'' derler.. bu cümleyle teselli olabilirsin kanımca..:)

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!