2 Temmuz 2009 Perşembe

insan olan anlar...


Gün içinde öğün atladığınızda, midenizin yapıştğı o gudubettt zamanlarda işlenen cinayetler cinayetten sayılmasın, imzalanan sözleşmeler iptal edilebilsin, müşteri görüşmelerinde sarfedilen cümleler kayıtlardan çıkartılsın,ifadesi alınmasın, herkesin affına sığınılabilinsin. Ne biliyim, güneş doğmasın, çiçekler açmasın, zaman dursun. Dursun ki siz ne konuşun, ne gözlerinizden ateş saçın, ne de ağzınıdan zehir zembelek sözler dökülsün.

O nasıııl bi zamandır, aç olduğunuzu hissedemezsiniz bile, tamamen anlamsız bakışlar, çeresiz yakarışlarıdır. Bi titreme, bi baş dönmesi, bi isteksizlik, bi yorgunluk hali, ayyyy bi eziklikkk. Sebepsiz yere ağlayanı gördüm ben beee, ne diyorsun. “Bana ne oldu, bu ben değilim, hani ben değilim ama peki kim bu”. Dr. Jekyll boşu boşuna Mr. Hyde olmamış , anlıyorsun işte. Empati yapmak, bir katilin psikolojisini anlamak için harika zamanlardır. Afrikada ki açlara, alt mahallede ki fakirlere yardım yapmak için de.

Taaaaki bir dilim ekmek ve peynir yiyene kadar. Ne bir dilim ekmeği, ne peyniri yaa. İçinize kaçan canavar bi inek bile yiyebileceğini düşünür o anda. Kendi parmaklarını yemek istersin de dilin varmaz. Bu kan şekeri denen ne menem şeydir yareppiimmm. Zengini yoltur, fakiri yoktur, cakalısı , kıtıpiyozu yoktur, coolmuşsun, karizmalıymışsın,kadınmışsın erkekmişsin dinlemez, yaşlıymışşş gençmiş takmaaaaz.

Ben ne zırtapoz, ne şaşkoloz bi hal alıyorum açken. Peygamber öküzü halt yemiş yanımda. “senin adın ne” deseleer ,”hıı hıı, tamam olur” diyorum. Bir sonra ki aşamada sinir yapıyorum üstüne üstlük. “saat kaç” diye sorana “ ne saatii bee ne saati , ne biliim saat kaççç, bak işte , hayvan gibi saat asılıyor duvarda” diye kükrüyorummm. “aç mısın” sorusuna “hayırr , hiç aç değilim aslında “ diyorum, betim benzim atmış halbuki, gözler boş bakıyor tamameen. Ama uçuşlardayım, duygudan , histen geçmişim, bambaşka bi alemdeyim , dünyaya geliş amacımı bulacak bir guru kıvamındayım. Az daha bekleseniz söylerim size kaşık mı eğiliyor yoksa...

İnsan insanı aç bırakmaz ya, insan insana bunu yapmaz. Onu düşünmüyorsa kendini düşünür, bu kadar açlıktan sonra yemek gören insan insanlıktan çıkar. O manzarayı gören insan evladı, gördüğüne insan diyemez çünkü. Bir insan bir kuru ekmeğe mum edilmez, o kadar değil.

Demem o ki; eyy hırtapoz, insanı aç bırakma,ona acı, suyunu yemini eksik etme.

36 yorum:

  1. nooldu, kimler soktu seni bu hale:))

    YanıtlaSil
  2. "yaaa ben henüzz aç diilim sankii" lerle bu saat oldu yemek yemedim...iş arkadaşı alma komşu al...ayy yada öle bişiyler işte...

    YanıtlaSil
  3. martı döner yedik öğlen biz.ekmek arası.

    YanıtlaSil
  4. Biraz daha bekle, bugün maaşımı alıcam gibi görünüyor :)

    YanıtlaSil
  5. İzmirli değilim diye böle yapıyorsun sen dimi W.W...vurrr sen de vurrr...kumrudan sonra martı mı çıktı be başımızaaa...aaaaaaaaaa...

    YanıtlaSil
  6. iş arkadaşlarını salla madem, kendin ye bundan sonra yalnız başına:) ya da yanında bi bisküvi falan bulundur aman gözünü seveyim çekilmez oluyosun :P

    YanıtlaSil
  7. hayrını gör güzel kardeşim maaşının ... nee diim:)

    YanıtlaSil
  8. hahahahaha...bi dosttt...burdan bile anladın dimi...ama ben yalnız mışım yaa...kimse böle şeyler hissetmiyormuş aç kalınca...
    ben yine yalnız ben yine öksüz..ben yine küçük emrahhhh:(((

    YanıtlaSil
  9. ben burdan senin öksüzlüğünden çok yemek yemeyi ne kadar çok sevdiğin gibi bi sonuç çıkardım:))

    YanıtlaSil
  10. ha şunu bileydiin:))

    YanıtlaSil
  11. tavuk susu verilmis marti doner, nefis

    allah kimseyi aclikla imtihan etmesin...

    YanıtlaSil
  12. ayy sizz İzmirliler geçin dalganızııı geçinnnnn...hıhhh...

    YanıtlaSil
  13. bi tek sen değilsin.. çok ender olsa da acıktığım ama gerçekten acıktığım zamanlarda meydanlara çıkıp "fevkinin karnı acıktııııığ.." diye bağırasım geliyo.. yedikten sonra da "yaşasın yemek yemeaaak.." diyebilirim pek ala.. ama bu dediğim altı ayda bir falan oluyo..

    YanıtlaSil
  14. "yaşasın yemek yemeekkk"...4 yıl önceki kalabalık kuzen grubuyla yapılan tatilin sloganı olarak akıllarda kalmış bu cümle...hala da geyiği devam eder..bak taaağğğ nerelere götürdün beni fevki...

    tek olmadığımı duymak rahatlattı...dünya değil de dsajbgşfşnj takım yıldızından geliyormuşum gibi davrandılar bana...dışladılar benii...tüü onlaraaaa...tüüü....

    YanıtlaSil
  15. uff acıktırdı bu yazı gecenin bu saatinde beni:D

    YanıtlaSil
  16. Bu yazı da nasıl dünki halimi gördüm anlatamam sana.

    Serzenişim martılarla yaptığı gayet şiirsel dili, ben aldım mantıya çevirdim. algım düştü böyle bir garip oldum falan. saçmaladım. :)))) sonra gülmekten kızardım bozardım. :)

    YanıtlaSil
  17. nadircan; sen resmen bile bile lades demişsin...akşam akşam dönüp neden tekrar yazıyı okudun ki...

    efsaaa; yaşasııııııııın, gerçi senin bu yemeğe düşkünlüğünü dün ki feed'de anladım ben...ömrümü yediniz MİM ile beraber...çok merak ettim bugün kahvaltıda ne yediniz ikinizdeee....

    YanıtlaSil
  18. yemedim açım. :((((

    YanıtlaSil
  19. hahahaha...bende yemedim ama aç değilim...saat kaç efsaa:))) bu yazının devamını senden bekliyorum öleyse...şöle öğleden sonra saat 2 civarında bi post mesela...ne dersin:))

    YanıtlaSil
  20. aç karnımı doyurayım da bir bakalım.

    YanıtlaSil
  21. Sabah 5,30 kebap seansını erteledik. Bugün poaçaa talim :)

    YanıtlaSil
  22. ben de yemek yedikten 2 saat sonra bu halde oluyorum.. yoksa 2,5 mu? ama 3 olamaz.
    3 olursa insanları ısırmaya başlıyorum dana rosto diye, çocukları kuzu tandır, kedileri tavuk çevirme olarak görüyorum...

    bak yine acıktım..
    martı olsada yesek :P hahahahahaha...

    YanıtlaSil
  23. MİM; 5.30 da, namazdan sonra heralde evladııım:))

    bir yorum daha var ama seçemedim pek...neyse...

    YanıtlaSil
  24. kan şekerin düşmüş o yüzden seçemiyosundur, gözde kararma yapar. ;)

    YanıtlaSil
  25. Ahhh kuzum kiyamam ben sana, demek seni ac biraktilar, gel ben doyurayim karnini:))
    Aclik gercekten insani cok kötü ediyor, ninecigim "Ac köpegin beyni dar olur, ona buna saldirir!" derdi, bende aciktim mi, gercekten saldiracak yer ariyorum:))
    Allahim kimseyi acllik, susuzlukla terbiye etmesin.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  26. aynen öyle valla Belgin ablaya katılıyorum.

    YanıtlaSil
  27. hahahaahahaha...ananeler babaneler hep doğruyu söyler...yaa aslında en iyisi efsa etraftakileri uyarmak..."bakın etrafa saldırmaya, sizinle didişmeye başlarsam ağzıma şekerli birşeyler koyun , hemen geçer" diyee:D:D

    YanıtlaSil
  28. LA; henüz değilll , var biraz daha süremmm...

    ama senin süren doldu...anlaşılıyor bu:))

    YanıtlaSil
  29. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  30. tamam ,olur, o elma orda çürüsüüün, çantam rezilll olsuun , sonra bide açlığın üzerine çürük kokusu eklensiin:P:))

    YanıtlaSil
  31. Sigara iç:)) Hiç acıkmıyorsun o zaman, tok tutuyo...Ha biraz erken tahtalıköyü boylama riski var ama acıkmıyon ya, önemli olan bu, öyle deyil mi? :P

    YanıtlaSil
  32. gözüne kirpik kaçtığında veya dilini yanlışlıkla ısırdığında da ne hissettiğini çok merak ediyorum. lütfen beni bu merakımdan kurtarmak için o kıvrak zekanı ve sosyal yeteneğini son damlasına kadar harca. harca ki güzel bir yazı olsun. atalarımız, bir ellerinde çekiç bir ellerinde çivi üç satır yazabilmek için üç gün granit tozu solurlarmış. şimdi klavye var elimizin altında tabii, satırlar gökten zembille bile inmiyor, sapır sapır çivileme atlıyor resmen. gerçek kahramanlar isimsiz istisnalara dönüşüyor. bak ben sana söylüyorum buradan dostum; sen bir istisnasın benim gözümde, ve bir daha midenden böbreğinden falan bahsedersen burada yorum morum yazmam bak bir daha sana haberin olsun :) haa yarın sırf bana inat üzümün çöpünü armudun sapını falan anlatıp benden ilelebet kurtulma şansını da geri tepme derim ben gene de :)

    YanıtlaSil
  33. bak şöle yapalım...canın sıkıldığında benim yazıları okuduktan sonra başka bloglarda da dolaş...sonra dön tekrar benim yazılarımı oku...benki o çatal dilin biraz yumuşar ha ne dersin enişteciğiiiiiiiiim;)

    YanıtlaSil
  34. şu enişteliğimiz resmileştikten sonra yılanlık falan kalmayacak bende hiç korkma. komodo ejderi olacam resmen. sen bu çatal dili mumla arayacaksın. az daha sabret heh heh :)

    YanıtlaSil
  35. yoo, sen direk içinde ki akrebi dışarıya çıakrtacaksın anladım bennn..."hiç akrep burcuna benzemiyor" cümlelerinin yerini "karamanın koyunu, sonra çıkar oyunu" alacak...
    ahhh canım kuzenimmm benimmmmm...wahh wahhh...

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!