26 Temmuz 2009 Pazar

Kadınlar yazıyor; "koşul yok"

http://kadinlaryaziyor.blogspot.com/2009/07/kosul-yok.html

Bu yazıyı yazmamın amacı bazen bu tür olaylarla karşılaştığınızda sesinizi çıkartabileceğinizi de göstermektir.

Hayatım boyunca “taciz” konusuna dahil olabilecek hatırladığım tek olay lise anılarıma ait. Öğretmenlerden biri öğrencilere fazla samimi ve yakın davranıyordu. Yani hiçbir öğretmenin olmadığı kadar yakın mesafede bir şey anlatmaktan bahsediyorum. Türlü türlü bahanelerle dokunmaktan, bacaklarına ve boyunlarına dokunmaktan bahsediyorum. Bunu daha çok sessiz sakin tiplere yapıyordu. Uzun zamandır okulda olduğu için ve mizacı itibariyle zararsız görünen bu öğretmeni öyle sadece bir kuşku için yakamazsınız. Ben sadece izlemeye başladım ve bu konuyu kızlarla konuşmaya.

Okuduğum lise türü itibariyle bu tür olayları kolay kolay yaşayacağınız bir lise değil. İmam hatip lisesi sonuçta ve kimse eteğini biraz daha biraz daha yukarıya çekiştiremez, gömleğinin düğmesini bir tane fazla açamaz. Bunların hiçbirini istese bile yapamaz yani. Kaldı ki o çok meşhur “e öyleyse o da kendini teşhir etmeseydi, açmasaydı, etmeseydi” gibi saçma sapan bir bahanenin arkasına saklanamaz kimse. Başörtülerinin içine elini sokması, oradan boynuna dokunması, eteğini biraz yukarı çıkartması ve bacaklarına dokunması. Bunların başka açıklaması olamaz artık. Okuduğum dönemde biz tecrit halde değildik erkeklerden. En iyi anlaştığım arkadaşlarım erkeklerdi. Aynı sınıfta karışık okuyorduk. Onlar da fark ettiklerini söyledikten sonra artık daha fazla beklemenin anlamı yoktu. Önce müdür yardımcılarından birine durumu açıkladım. O da bana durumun çok ciddi bir suçlama olduğunu söyledi , bununla ilgili hangi kızların mağdur olduğu , ne tür davranışların bizi rahatsız ettiğine kadar uzun uzun konuşuldu. Ciddi bir soruşturma döneminden sonra ise okuldan uzaklaştırıldı. Ama aynı ilçedeki düz lise tabir ettiğimiz başka bir okula. Sonradan duyduk ki o okulda da pek rahat durmamış. Ama sonuçta okulumuzdan gitmişti.

Şimdi , ben yapı itibariyle kendini çok savunan biri olmasam da çevremdeki insanlara karşı fazlasıyla hassas olabiliyorum. Bu tür hareketlere maruz kalan kişi kendini ön plana çıkartmak istemez, nasıl bir psikoloji içerinde olur bilmiyorum ama çok zor olsa gerek. O yüzden eğer etrafında bu tür ve daha fazlası davranışlara maruz kalmış insanlar varsa sessiz kalmayın. Onun yerine bir şeyler yapmaya çalışın muhakkak. Yerinde siz de olabilirsiniz ve birileri sizin için bir şey yapmazsa o ağır yükü hayatınız boyunca üzerinizde taşırsınız. Bu en yakınınız bile olabilir ve siz bunun farkında olmazsınız. Kardeşiniz, ablanız , akrabanız, arkadaşınız. Her zaman her durumda sizi yanında hissetmeli. Koşullar her ne olursa olsun. Eğer birilerine anlatamazsanız yapayalnızsınız demektir. Önyargılar bizi hiçbir yere götürmez, eğer sevdiğiniz birileri varsa onlara koşulsuz güven vermeyi öğrenin. Başına ne gelirse gelsin yanında olacağınızı bilmeye ihtiyacı vardır.

4 yorum:

  1. Böyle bir durumda genelde il-ilçe değişikliği yaptırılır öğretmene.Birileri kesin korumuş onu. Öyle şey mi olurmuş? Hatta ödüllendirmişler. Daha rahat giyinen kızların bulunduğu yere gitmiş.
    Bana sorarsan böylelerini anında meslekten atacaksın.Ah olamadım bi Milli Eğitim Bakanı :((

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Yesari,
    Yazilarini sessiz sessiz takip ediyordum ta ki bloguna rahat rahat girip okuyamiyana kadar bugun ulasinca bloguna yaziyim dedim benim gibi sana ulasamiyan var mi bilemiyorum ama inan cok itici bir durum. Bu yorumun yazinla ilsikisi yok biliyorum :(

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Zeugma; teşekkür ederim...Milli Eğitim Bakanı olunca sen de değişir misin?? :P ıı ııhhh...

    YanıtlaSil
  4. Nane şekeriiiiiiiiii; kimseee sölemedii banaaa...kimseeee amaa...o yüzden geel öpüjeeeem seenii:))

    geçen biri isyan etti bende biraz kurcalarım...eklediğim gedgetlarla ilgiliymiş..lütfen tekrar problem olursa bildir...

    gerçi iyi şeylere de vesile olmuş...bak sende sesiz sedasız duruşunu bozmuşsun:)

    cidden çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!