9 Temmuz 2009 Perşembe

sahip çık!!!


şimdi bi yorum yazdık borçlu çıktık…2 yazı borcum oldu absolom kardeşceğizime …
ama ben istedim(kaba tabiriyle kaşındın diyebilirsiniz, diyenler için bir güzellik!!! düşünürüm)

sahiplenmek diyoruz bugün ki dersimizde efenime söyliiim…

ananızı babanızı kardeşlerinizi de sahiplenin…onlar size öle yapoacaklardır…yani mantıklı olan budur en azından…yoksa bana sakın aile içi travmalarınızdan bahsetmeyin…olmaz yani,uygun kaçmaz…aranızda kan bağı var bi kere…ne olursa olsun…sizi onlardan daha çok düşüneni zor bulursunuz…

hani olmaz mı olur, aile gibi , aileden öte dostlarınız olursa, onları öle bir sahiplenin, koruyun kollayın ki…suyunu çıkarın…çünkü öleleri yakında Uluslararası Doğayı Koruma Birliği (IUCN) tarafından koruma altına alınacak.(gooledan buldum valla) …onları koruyalım sevelim
abuk sabuk inanlar haklarında ileri geri konuşmasınlar…masada meze, ağızda sakız olmasınlar…çat çatt savunun hepsinii…”ne o, avukatı mısın” gibi basiiitttt, klişeeee, sıradaaaan bir ifade kullanan olursa direk topuklarından vurun…

işinize sahip çıkın mesela…özellikle kamu sektörüne lafım..beni olabileceğim tek meslekten soğuttunuz …tüm arkadaşlarım orda burada meeemur oldu…sırf boş boş oturuyorsunuz, ense pozisyonunda ay sonunu bekliyorsunuz diye “memur olmam memur olmam” dedim dedim …şu halime bakın…saat 7 oldu hala burada blog yazıyorum…yani aslında işim bitti böle zaman dolduruyorum…vurgu zaten saatin 7 olması…sizin işiniz önemli…hakkınızda dedikodu yaptırtmayın…gıyabınızda konuşturtmayın bizi…”bu devlet daireleri hep bölyleee anasını sattim” cümleleri duymiim bi daha…işinizi sevin, sevin ki bende bi yere işim düştüğümde küfür ederek çıkmayayım evden..di mi ama…küfretmeyi de sevmiyorum zaten…

sonracıımaa sonracıımaaa…

evinizi ve çevrenizi sahiplenin…ne ulvi adamdır babam..evin içi kadar kapının önü de temiz olmalı derdi…Pazar günleri tüm çocuklar toplaşır bahçedeki çöpleri toplardık söylene söylene…ama işte büyüdüm şimdi ben topluyorum gittiğimde çocukları çöp faslı için…ayy yine anılara daldım..
bunu bu taş yığını şehirlere uyarlayalım bakalım…o elindeki lanet olası su şişesini ve ya Sakız kağıdını zahmet olmazsa 3 adım ötede ki çöp kutusuna at mesela…yapışmaz eline 4 adımda…deli oluyorum deliiiiiii…Ankara’da yere bakarak kimse yürüyor mu bilmem…ben yürürüm…burnum havada ama milletin yüzüne baka baka yürümem nedense…nedir o yuvarlak şekilde artık kaldırımın şeklini almış sakızlar Allah aşkınaaa…Lama mısın seeen, öleeee piöört diye atıyorsun sakızı ağzından…izmaritleri hele, tek tek yutturmak istiyorum...kesinlikle yaparım...birinin attığını gördüğümde nasıııı piss bakıyorum suratına…sinirlendim yine…çevrene sahip çık…

daha globalleştirebilirim ben bu maddeleri…makroda, mikroda, uluslararası arenada çoğaltabilirim…ama yazı uzar , mırın kırın etmeye başlar birileri!!!:))

kısa kısa aklıma gelenler;

ülkene sahip çık, demokrasine, Cumhuriyetine, bağımsızlığına da…örfüne adetine, insan sevgine, geçmişine, tarihine sahip çık…inan bana sahip olduğun daha değerli çok fazla şey yok….
Olmadı mıı, gençlere sahip çık, sen de gençsin ve bir sonra ki nesil çok iyi gelmiyor….gerçekten doğru bildiğin tek bir şey bile olsa, onu öğret ona...yalnız bırakma onu…sahipsiz kalmasın, sahipsiz sanmasın kendini…

Çocukları unutma, onları gülümset, gülümsediklerinde çok güzel oluyorlar... Ve seni severlerse senin uyarılarını dikkate alırlar... Belki ona söylediğin bir şey hayatında çok şey değiştirir, neden olmasın... Sahip çık ve güvenmesini sağla sana, güven içinde büyüsün.

Canını çok mu sıktım bilmiyorum ama…yap bunları…sende ekle aklına gelen bir veya birkaç madde…bunlar sahip çıkmanı istediklerim…bekle bakalım birde "sahip çıkma" dediklerim var…

13 yorum:

  1. Önce kendimize sahip çıkalım.
    Bende öyle, belediyelerde arkadaşlarım çok iyi para kazanıyorlar, tatilleri var.. Ama ben yapamam diyorum, bir de rüşvet olayları var. Çok ter bana. Dürüst davranmaya kalkınca biliyorum ki tüm iş üstüme kalacak.. O yüzden korkuyorum, kaçıyorum..
    Bide sahiplenmenin b.kunu çıkarmak var :) Bunaltıcı olsa gerek :)

    YanıtlaSil
  2. kendine sahip çıkma faslı ikinci yazıda....azcık sabır Bilal:))

    YanıtlaSil
  3. yesari bu yazı gerçekten çok güzel olmuş. ben öğretmenim, memurum ve birçok insanın sandığı gibi vakit öldürüp evime gelmiyorum. yapabileceğimin en iyisini yapmaya, içimin huzurlu olacağı şekilde çocuklar yetiştirmeye çalışıyorum. bunu en çok kendim için yapıyorum. çünkü böyle olduğu müddetçe geceleri huzur içinde uyuyorum..

    YanıtlaSil
  4. öğretmenler özellikle mesleklerine sahip çıkmalılar...siz bambaşka kategoridesinizz cilekperisi...

    teşekkür ederiz sana...

    YanıtlaSil
  5. sokaklarda yaşamaya çalışan tüm canlılara (çocuklar, kimsesiz yaşlılar, köpekler, kediler...) sahip çıkmak da çok önemli, insanlığın gereği bence.

    YanıtlaSil
  6. hmmm... mesaj kaygılı gördüm seni..
    hayırlara alamettir inşallah!!!

    YanıtlaSil
  7. Nil; kesinlikle çok güzel bir madde eklemişsin...aklını yiyim...

    LA; hep lay lay lom olmaz ama di miiii:P

    YanıtlaSil
  8. bende bir memurum ama bir türlü klişe memurlar gibi yatamadım ve hatta bu hafta bitsin artık dedim, ben bir yerde uyuyup kalmadan..:)

    işimi sevsemde hizmet ettiğim bazı tipleri sevmiyorum. Hele bu sadece kendi çıkarlarını düşünerek hareket edip devleti, diğer kişileri ve bizleri zorda bırakacak kararlara itenleri hiç.. birde ''senin maaşını biz veriyoruz.'' demezler mi? e benden kesilen vergilerle bende senin maaşını veriyorum... bu konuda arkadasın güzel bir cevabı oldu, ''bu ayki maaşımı vermesene'' gibi.. ha birde iki avrupa görüp ülkedeki her b.ku eleştiren ama o ülke medeniyetinden kendine hiç pay çıkartamayanlar yok mu?

    neyse uzar bu....

    YanıtlaSil
  9. :) sende çok doluymuşsun be gereksizim yazarım...

    tamam sen memur olma komşu ol...yok o öle diildi...

    sanırım çok yorgunuz...uykum var..bitti...

    YanıtlaSil
  10. Piştt, 5. paragrafdaki ''inanlar'', ''insanlar'' olmayacak mı? Takıntılıyım, obsesifim,asabiyim:))

    YanıtlaSil
  11. Allaahııım hepsi mi beni bulur heepsi mi...her yazımın altında var bi düzeltme:)))
    senin yorumun anlamını yitirmesin diye düzeltmiyorum Elifim...:))kalacak öle...gerçi sen bi de beni Msn de gör:)

    YanıtlaSil
  12. nam ben ilk bölümü kaçırmışım :))
    kınıyorum hemen kendimi.
    protesto ediyorum hatta.

    :)

    YanıtlaSil
  13. terbiyesizzzzz....

    :D

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!