11 Temmuz 2009 Cumartesi

yeter artık, sahiplenmeee!!!


Nedir güzel ülkemin güzel insanınının güzel mi güzel özelliği..”yasaklara karşı konulamaz sempatisi” şimdi bır bır bır yazdım ya ben “sahip çık” diye. Onlar zaten hali hazırda kişiliğinizde varsa yapacağınız, yoksa bi tekme savuracağım şeyler.
Geldik yasak bir kip barındırdığı için daha çok dikkatinizi çekeceğine inandığım “sahip çıkma” kısmısına.
Absolomumunuun yazısında da değindiğimiz konu buydu zaten. Çiftlerin birbirine, özelliklede erkeğin hatuna sahip çıkması çıkmaması handikabı.
Handikaptır efendim bu, çünkü sahip çıkarsın suç, çıkmazsın suç, arada kalırsın suç. Her iki taraf için de böyle bu. Değişmez, hani “erkekler hep aynııı” kadınlar hep aynııı” diyoruz filan ya. (demiyorum , diyorlar diyoruuuuum dedim) o öle değil işte. Gittikçe çeşitlenmeye başladı. Bknz. sokaklara, rengarenk kişilikçikler dolanıyor, çeşit çeşit
.
Ben derim ki ikili ilişkilerde karşındaki insanı sahiplenme, herkes kendi kendine sahip çıksın...önce bi kendi kişiliğine sahip çık, “tamamım ben” de , “budur de”bakalım, nerde kaldııı başka birinin sahipliği(tamam bi sabret, hemen kamp ateşi yakma benim için, bi dinleee bi dinleee, ben cadı değiiliim, beeen cadı değiliiiiiim)

/Sevgiliyi korumak, kollamak, ihtiyacı olduğunda olmadığında yanından olmak, el üstünde tutmak, hakettiği!!! değeri vermek bu kavramın dışında kalıyor bir kere. Önce insan olun insaaan. /

Önceliklee, nediiir durum,erkekler(genellemek istemiyorum ama) , sahiplenilmekten hoşlanmazken, kadınların bu durumdan mest olması durumsalı var. Kadınlar sahiplenmeye de bayılır üstelik. Hem o senin sahibinmiş gibi davranacak, hemde senin mülkiyetin altında olduğunu da hissedecek.(cümle bile karışık oldu anasını satiim) Hissetmezse seni kıskanç olmamakla, ilişkinin ve onun sorumluluğunu almamakla suçlayacak. Bayılırlar böle “höttt höttt” maço yurdum erkeğine. Ama ilişkinin başında sadecee. Daha sonra ki aşamada baskıcı ve kaba olarak nitelendirilecek adam , söylenen o sözler, yapılan o kıskançlıklar bir bir yüzüne vurulacak.
Adam bunun beynini yicek mini etek giydiği zaman, dekoltesi fazla kaçtığında mesela. Bütün gününü anlatacak, kıskandırmaya çalışacak satır aralarında “ Mehmet’te vardı, işte bişiyler yedik, kızları çok özlemişiiiim,Selin evlenmiş, bir de çocuğu olmuş, bi de Mehmet’ te vardııı”.Mehmetin sülalesine edilmedikçe inanmayacak kendisini sevdiğine çünkü. Her küfürde çok sevdiğine inanacak adamın, daha çok daha daha çook.
Her iki taraf için de izin alınmaya başanması benim en eğlenceli bulduğum zamanlardır. “-böçüüüğüüm ben şimdi apartmanın önüne iniyoruuum, neden bilmyorumm ama , bi anlamı yok yağğğni” “-tamam aşkiiimtomummm jeriim, bende şimdi annemle dizi seyrediceeem, behlül gol atacak bu akşaaam”

Şimdi bana kızıyorsunuz, ne anlarsın ki diyorsunuz ama ben bu yapmacık tavırlara gerçekçi olmadığı için kızıyorum aslında. Ulannn, bu ilişki rutine döndüğünde konuşmayacaksın ki bu kadar saçma sapan şeyleri, sen de, ben de biliyoruz bunu. Ne bunlar yaniii, ciddi ol biraz ama. Yok mu edebileceğin, kurabileceğin iki satır ciddi cümlen. Sonra da “artık eski heyecan yook ilişkimizde, neden böleeee olduukk”.
Yahuu ne eski heyecanı, o bir ilişki değildi, maymundunuz siz o zaman, şimdi evrimleştiniz, normale döndünüz. Ne heyecanından , ne gitmesinden bahsediyorsuuun.

Yoooo, öle yağmaaa.yok, erkeklere de var bi çift sözüm. Kendinizi bu duruma düşüren de siz ve sizin babalarınız olan erkeklersiniz. Nasıl bi manyaklıksa, kadınları kıskanarak, üzerinde baskı kurarak, haklarının hepsini elinize alarak sevmeyi öğrenmişsiniz. Daha doğrusu bence bu başkasına duyduğunuz sevgi filan değil de, o güce aşıksınız. Dönüp dolaşıp kendinize aşıksınız yani. Bayılıyorsunuz “sahip olma” fikrine. Her şey bu yüzden işte. Ona sahip olmak daha flört aşamasında sizi motive eden tek mikim motive aracı. Benim bi ilk homosapiyenim vardı, eski takipçiler bilir, şurada yazmıştım. Onun gibi bu adamların hepsi işte, gözünüzde canlandırın.(flasback) Böle almış kadını , sırtına çuval gibiii atmış, mağarasına götürüyor, tın tın. Bir yandan da mırıldanıyor “dahnakın maajhur sanakgukt hudennn”(uuhhh, artık benim oldun bebeğiiim)” diye. Mağara kadınların kemikleriyle dolu yalnız, kanını emip son damlasına kadar sömürüp bırakmış. Duvara kendi kanlarıyla kadınların gelişimini hiyeroglif olarak çizmiş. “Bu kısaydı”, “bu aptaldı”, “bu çok konuşuyordu”, “bu kötü yemek yapıyordur”,” bu kaşardı”, “bu evlenmeden olmaz dedi”, “bu sözümü dinlemedi”, “bu kurallara uymadı”, “bu her akşam dır dır dır hesap soruyordu”(bunlar nasıl çizerek anlatılır bilmem ama)

Herkesin kendi örnekleri mevcuttur hiç kalabalık ederek yazıyı uzatmayı düşünmüyorum.(tamam farkındayım, daha ne kadar uzatabilirsin diyorsun ama istersem ne kadar uzatabileceğimi de biliyorsun)

Son söz; birbirinizi rahat bırakın, sahiplenmeyin. İnsan önce kendine sahip olacak. O erdem yoksa karsında ki insanda maymun edersin onu. Elinde oynatırsın, şekilden şekile sokarsın, yapabilirsin bunu. Oyun hamuru değil elinde ki. Bırak neyse o olsun, kendi olsun. O halinden memnun değilsen de zorlamanın âlemi yok. Öğrenmelisin artık insan değiştirmemeyi, sevdiğini bulmayı. Zıt kutuplar birbirini filan çekmez, canına okur sadece. Geride bol bol hasar bırakır. Her şeyin değil ama temel özelliklerin uysun , hayata bakış açın, değer yargıların, özün, iklimin,, çerçeven, kalıbın, neyle tarif ediyorsan değerlerini işte. Zorlamazsın böylece, zorlanmaz, üzmez, üzülmezsin ayrıca.

18 yorum:

  1. Analar, babalar! Çocuklarınız olgunluğa eriştiriğinde bırakın hayatlarını diledikleri gibi yaşasınlar, şekillendirsinler, yönlendirsinler. Sizlerin belirlediği hayatı yaşamak zorunda değildirler! ki yaradan bile buna müsaade etmiş! Yok küpe takmış yok saçını uzatmış.... Küçük şeyler için birbirimizin duygularını incitmeyi ne çok seviyoruz.
    Zamanında yazdığım bu satırları yorum olarak eklesem uyar sanıyorum..
    Sevginin "anne sevgisi" "baba sevgisi" "sevgili sevgilisi" olmaz. Sevgi sevgidir, dozu değişiklik gösterebilir..
    Sevgi bize ve çevremizdekilere zarar verir hale gelmiş. Neyse toparlayamayacağım, toparlamıyom :)

    YanıtlaSil
  2. olmuşş bile MİM:)

    YanıtlaSil
  3. önce sahip çııık deyip sonra da sahiplenmeee diyen bir ikizlere ne denir bilmiyorum. ikiziyle dertleşiyor herhalde gene :) aralarına girmek hiç istemem şahsen.

    YanıtlaSil
  4. farklı kulvarlarda yarışıyor onlarrr:))
    sadece iki kişilik mi çatışıyor sanıyorsun...çok iyimsersiin:D

    YanıtlaSil
  5. hahaha
    üstad ayağa kalktım saygıyla eğiliyorumkuran çarpsın :))

    bu mudur?
    budur.

    yesari hayatıma çeşit çeşit kadınlar girdi...
    farklı eğitimlerde farklı kültürlerde farklı dillerde dinlerde...

    hepsinin ortak özelliği bu konuydu işte :)

    bazen bunlara çocukken aynı kelimeleri öğreten bi kurum var heralde...
    ya da bu bi yanılsama yıllardır ben aynı kadınlar beraberim...

    (saygısızlık etmeyeyim hiçbirine hepsinin bana katkısı var..sadece bu konuda :)

    yine genelleme yapayım çevirelim senle yoldan geçen 10 kadın soralım...
    9 u der ki;
    ağır abi olacak...
    sahiplenecek beni...
    onun kanatları altında kendimi güvende hissetmeliyim...

    tamam bunlar kötü şeler değil de.
    bokunu nçıkarmamak lazım yahu...

    ben höt zöt erkeklerden hoşlanırım...
    iyi de ben höt zöt değilim ki minnoşum.
    sadece höt bile değilim.
    hö yüm sadece :)))


    normalhallere dönme konusu şahane olmuş.

    http://absalom-ritspa.blogspot.com/2009/05/degisim.html

    fırsat bulursanız okuyunuz efenim.

    YanıtlaSil
  6. mektup gibi olmuş yorum :))
    gaza geldim.

    :)

    YanıtlaSil
  7. Karşımdaki erkeği kendimden üstün görmeyi seviyorum ben. Üstünlük derken, çok şey bilsin mesela. Geçmişime baktığımda hep genel kültürü yüksek insanlara aşık olmuşum ben. Hikayeler dinlemeye bayılıyorum. Çenesi düşük insanlara da. Öğrenebileceğim her bilgiye açım ben. Üstünlük budur benim için. Yoksa mümkünatı yok saygı besleyemem ben. Beslemeyince de eeee bu adam niye hayatımda diyorum. Sırf sevişmek içinmi... ben zaten normal kız muhabbetini bile boş bulurum. Yanında sıkılmayacağım her erkek benden üstün erkektir. bak ne demişim bu konu hakkında:
    "# Ezmeden, bana bilmediğim şeylerden bahsetsin. Hayallerimi gerçekleştirmeme yardımcı olsun. Desteklesin fikirleri ile, varsa doğru bildiğim yanlışlarımı düzeltsin. Ama bu benim doğrularımı kabul edeceksin şeklinde olmasın.
    # Ben kadınlığımı nasıl biliyorsam, oda erkekliğini bilsin yeri geldiğinde. Kapsasın beni, sarsın, sarmalasın, uzakta da olsa yanımda olduğunu hissettirsin. Sahiplensin, Bilsin ki "korunmaya muhtaç olmak ya da ehlileştirilmek" değil bu. Bir başkasına bedenin ve kalbinle güvenip, teslim olmak. Bilsin ki ben zaten güçlüyüm aslında. Birçok olayda, durumda soğukkanlı ve dirençliyim. onunum, biliyim ki benim olsun. Kısıtlamak da olmasın, kimse kimsenin hayatına engel teşkil etmesin. Ben kimsenin arkadaşlarıyla buluşmasına, içmesine, maçlarına karışmadım ömrümce, bundan sonra da karışmam. Ama benim de rahatlamam için bazen bunlara ihtiyacım olabileceğini aklından çıkarmasın. Kıskanma dozunda bıraksın."

    Son olarak aklı başında hiçbir kadın höd möd erkeği sevmez. Severmiş gibi görünür. Bak ben ne kadar korusun, sarmalasın desemde, hayatımda hiçbir erkek giyimime, oturup kalkmama, fikirlerime müdahele ettirmedim. Herkesin bir dur dediği noktası vardır. Ben sadece karşımdaki erkeği bir kadın bir arkadaş gibi değil bir erkek gibi görmeyi istiyorum. Şımarıklıkla dopdolu kucağına oturacağım, bana sarılacak bir erkektir sahipleninen erkek.

    YanıtlaSil
  8. ahahahaa absalom sendemi buradaydın... Bende aynı cümleyi kendi yorumum için kuracaktım ki. yukrıya doğru çıkarken seni gördüm :)))

    YanıtlaSil
  9. anam efsa geldi :)))

    höt zöt seviliyo işte efsa alla alla bak çevrene...
    sonra da ipin ucu kaçıyo..
    dayağı yiyip oturuyolar aşağı.

    böle bi sürü arkadaşım var ya resmen dayak yiyolar.
    bi de bunlar aklı başında okumuş etmiş ekonpomik özgürlüğü olan kadınlar.

    sonra...
    ama seviyo beni onddan böle yapıyo.
    çok seviyo kıskanıyo ondan yapıyo.
    lay lay lay lom..

    müstehak dicem de dilim varmıyo valla....


    :)
    sen napıyosun bu saatte bakıyim?


    :)

    YanıtlaSil
  10. Bana evlendiğim adam hiç vurmadı, hep el üstünde tutmuştur bak. Bütün sevgililerimde. bir kere babam tokat atmıştır o kadar. onun dısında asla buna müsamma gösteremem.
    Ama işte herkesin sınır noktası farklı farklı. Benim de suratıma git dese, aptalca bakıp umut ararım, yaparım yani bunu. umudumu hiç yitirmem. höd zöt diyene dek. orada dur derim. onlarında bir dur dediği nokta olacaktır.

    YanıtlaSil
  11. kesinlikle canım..kıskan sahiplen nereye kadar demiştim ben de zamanında.. :)

    YanıtlaSil
  12. ayyy yüzde binbeşyüz katılmakla birlikte ekleyecek cümle bulamamanın utancındayım :) Süper olduğunu belirtmek adına böle bi yorum bırakıyım dedim, ahkam deil :))

    YanıtlaSil
  13. neler olmuş neler...

    her yorum bir post niteliğinde olmuş...

    efsaaa, sana tek lafım var..."ahhh höt höt erkek olmak varmışşş beee":D

    absolomcan;
    öncelikle ben pek küfretmem ama o işi kadını dövme boyutuna getirenlerin taa a.q...onlar benim yazılarımın konusu bile olamazlar...insan olabileceksin önce...

    ayrıca;üstad filan deme,aramı bozma hatunlarımla...unutmaki azınlıksınız bloggerda...onlar benim herşeyim...ben nalına da mıhına da vuruyorum...siz bu hale getirdiniz...maçoluğun ayarını tutturamadınız...

    YanıtlaSil
  14. delimbirimpirim; kıskanmak olur neden olmasın, iyidir, seviyorsan kıskanırsın...insan gibi ama...sahiplenmek ise işte dediğim gibi...sahiplenme noktalarını doğru ayarlamak gerek...kişiliğe müdahale etmeden belki...

    YanıtlaSil
  15. hayal meyal; ahkam olmayan ahkamını yiyimmm:)

    YanıtlaSil
  16. yaw bi kere insanları yanlış yönlendirme.. sahiplenmeyin filan deme. çok yanlış..
    sizin hep olgun ve aklı başında erkek arama nedeniniz bu zaten, sizi sahiplenmeli, size gerektiğinde yol göstermeli ve yönlendirmeli, tabiki de kıskanmalı.. yanlış şeyler yazarak daha yeni pişen kızlara kötü örnek olma... bu yazıyı okuyan yeni yetme erkeklerin beyinlerinde de "o zaman ben sadece kız götüreyim o kendi başının çaresine bakar" düşünceleri yerleştirme.

    ayrıca bütün ama istisnasız bütün ilişkilerde ööle şımarık konuşmalar olur, "bizim ilişkimizde hiç olamadı" diyenin alnını karışlarım.. 40 yaşındakinde de gördüm 20 yaşındakinde de..

    YanıtlaSil
  17. seninle bu konuyu tartışamam akreppp...

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!