15 Ağustos 2009 Cumartesi

ana-bana feed'i...yay!


“Kendimden sıkıldım”

Bunun başka bir açıklaması yok. Bu cümle özetliyor işte. Önceden canım sıkılırdı ,içim sıkılırdı. Ama şimdi bütün olarak ben kendimden sı-kıl-dım. Dönüştüğüm canavardan ayrıca sıkıldım o başka mevzuu.

Etrafta tartışılıyor sosyal medya, sosyal paylaşım siteleri, sosyal ağlar bla bla bla. Bunlar bir nevi sosyalleşme siteleri, bildiğin tanışma ,kaynaşma, paylaşma, yayma amacı güden siteler. Bence bu sitelerin adı değişmeli. “İnsanı insandan soğutan siteler”, “insanı kendinden soğutanağlar”, “sevdiğini de sevmekten vazgeçiren siteler”. /çok uzun isimler oldu ben bi formül düşünürüm telaşa lüzum yok / . Birçok insanın bu ağlarda iletişim kurduğu sahip olduğu çevre normal hayatlarında ki sayıdan fazla. Özellikle ff de günler düzenleniyor, bir şekilde gerçek hayata taşıyorlar ve sanal etkiyi azaltıyor bence bir nebze.

Çok dallandırıp budaklandırmayacağım( ne uzun kelime bu beee), yazdığım yazıdan da sıkılıyorum sonra.

Nedir sosyal paylaşım platformları. Daha doğrusu neydi. “Facebook” var. Hay a.q ben o facebookun. Kapatmıştım bir ara ama sonra açtım. Sadece video izliyorum ve ağız dolusu gülüyorum , max. 15 dk dayanabiliyorum. Sevdiğim arkadaşlarımdan , akrabalarımdan illallah ettiriyor çünkü. Kimsenin profiline bakmıyorum, ekledikleri resimlerle ilgilenmiyor , nerede ne yapmış görmemezlikten geliyorum. Eskiden ne güzel 40 yılda bir haber alırdık herkesten “-Eee daha daha nasılsınız, çoluk çocuk nasıl, eniştemler iyidirler inşallah” idi. Şimdi “-Yaa feyste gördüm çocukları, Abanta gitmişler, Ayşe erkek arkadaşıyla gitmiş hatta. Hoş çocukmuş, yakışmışlar ” .“-hönkkk!!!”. Ulan sana neeee , sana ne. BBG evi mübarek.

Bloglar, yorumlar , yorumcular kısmına girmiyorum, onlar hakkında kusturana kadar yazdım sanıyorum.” Sosyal kelebek” dedi bi arkadaşım geçenlerde. Hay been o kelebeğiiiinnn.

Ben bir şeye taktım mı kaba tabiriyle bokunu çıkartırım. Yeni bir şey keşfettiğimde öle köşede sessiz sakin bekleyemiyorum ki. Bi dur di mi, yeni gelmişsin, belki dışlanacaksın, belki sevmeyecekler seni, belki antipatik bulacaklar. Bi böle mülayim ol, bi duruşun olsun, ağır ol azcık. Ama çoğunlukla bu benim elimde olmaz. Bi şekilde hayattada bu böle, olayları uzaktan seyredip, seyretmekle kal(a)mıyorum. Her şeyin tam ortasında buluyorum kendimi.

Twitter’dan çok çabuk sıkıldım ama Allah var şimdi, beni FriendFeed’e götüren de o oldu. Öle 140 karakterde kendini ve durumunu ifade edeceksin filan. Ohoooooooo o 140 karaktere 140 kere takla attırabileceğimi fark ettiğimde hızla olay yerinden uzaklaşmıştım bile.

Friendfeed ‘e ısınma turları bloglardan tanıdığım insanlarla başladı. Hala da onların etrafında takılıyorum. (güvenilir sular) O elit , snop, teknoloji dahisi üyeler korkutuyor beni. Aşık atamam yani onlarla.

Ama gel gör ki gün geçtikçe bloglarını takip ettiğiniz insanların gözünüzün önünde normal insan formuna dönüşmesi acı birşey./en azından bazılarının/ Bloglarında okuduğunuz böle pamuklara sarıp sarmaladığınız, kıyamadığınız, yazılarını okurken kafanızda canlandırdığınız ve çook sevdiğiniz bloggerların gözünüzün önünde canavara dönüşmesi hiç yenilir yutulur gibi birşey değil.. Sevdiğiniz bir sanatçıyı sıçarken görmek gibiaynı. Bu arada aslaaa kendimi soyutlamıyorum. Okuyucularım beni ff de , twitterda filan takip etmesin lütfen rica edicim.. Ben hep burada böle masum masum Dr.Jekyll olarak kalabilirim, mahsuru yok. Mr. Hyde bölümü beni bile korkutmaya başladı çünkü. Sosyal paylaşım siteleri sizi alıp sosyal bir canavara dönüştürüyor. Oraya laf yetiştir buraya laf yetiştir. Ona laf sok, buna ağzının payını ver. Ne oldum been nee. Sitede kendi ismimi görmekten sıkıldım, kendi sözlermden korktum.
Yani bide bu işin erbapları var. Ben öle kendi çöplüğümmüş gibi ahkâm kesiyorum filan oralarda ama biri fena ağzımın payını verecek. Ben de az kaldı birilerine vericem o ayrı.

Günah çıkartıyor gibiyim ama biraz kendini toparlama yazısı bu. Paylaşımda bi yere kadar canım. Kendim dışında herkesle bir şeyler paylaşmaya başladım. Bi dööön bi kendine dööön. Yazı yazamaz oldum resmen. Kısa kısa cümlelerle harcadım kelimelerimi orda burda. Bu ne yaaa. bu neeee, ohhh rahatladım. Hiç sosyal biri olmak gibi kaygım yok. Ama kişilik değiştirilemez ne yazık ki . Beni 4 duvar bi odaya kapatsanız karıncalar dile gelir, o kadar yanii. Onlarla şeker ve ekmek kırıntıları üzerine bohem bi tartışmanın ortasında bulursunuz beni.

İletişimimi kestiğiniz an damarımı kesmiş olursunuz. Ama bi haddi olmalı her şeyin.

Yazıya bakıp kendimi eleştirdiğimi sanmayın sadece. Satır aralarına dikkat. Ben sadece iğneyi hak ediyorum çünkü. /böle de mütevaziyim/. Sanırım dışarıya bilgi sızdırdım ama durum böyleyken böle valla:)))

44 yorum:

  1. çok alındım ben bu yazıdan..görüşmeyelim mümkünse:)

    YanıtlaSil
  2. :)))) nihayeett...tüm yazı senin içindi zateen...:P:p(kendimi ff'de zannediyorum yalnız seni görünce:))

    YanıtlaSil
  3. aa ben de üstüme alındım..napıcaz :D

    YanıtlaSil
  4. hah toplanıyoruzzz...ben isim vermemiştim...hepiniz kendinizi deşifre edinnnn...jürim benimm:))

    YanıtlaSil
  5. neyseki blogger değilim:)

    YanıtlaSil
  6. hayır jürii benim:)))

    YanıtlaSil
  7. altına imza atarım kendi adıma da. ucu bana dokunsa da dokunmasa da farketmez...

    YanıtlaSil
  8. haydaa...zaten "jürim" benim dedim...sahiplendim seni.bu ne megolamanlııkk...ben seni bu günler için mi yetiştirdim:D

    nadirrr; sen hiç konuşma..blogun yokken bu kadar gönülden bağlısın...blogun olsa ne olacak acabaa..(ne dedim ben şimdi)

    YanıtlaSil
  9. yine olgunluk gösterdin ibraab...büyüksüünnnn:)

    YanıtlaSil
  10. benim yargılancak bişeyim yok, sadece ff de gördüklerin. bide msn de bazen yaptığım sululuklar:D ama msn farklı bişi, sosyal medya veya bloglardakinden farklı bi pisikoloci var orda:))

    YanıtlaSil
  11. haha bende o ikinci juri benim sözünü üzerime alınıp kastırdım bi saat anlamak için. du bu son yazdığını da anlamaya çalışıyorum. uyursam bi titret:D

    YanıtlaSil
  12. ben seni msn de, ff'de...yorumlarda...ben seni anlamıyorum naaadir:)))

    YanıtlaSil
  13. hhahahha...jüri benim dedin sandım...kendini feda ettin sandım..ondan yani...bu arada bugün ff rejimi yaptım ben..aslında işe bile yaradı daha da yapacaktım ki bi odadan sesler yükseldi..aynebilimde tam yok olacak zamanı buldu diye:)))

    YanıtlaSil
  14. bende kendimi buldum bu yazıda nolucek şimdi :)

    YanıtlaSil
  15. @aynebilim; sende dündne razıymışsın..ben çok sessiz söylemişti halbuki onuu:)))böle iç sesimle hattaaa:)))

    @bigaripwoman; sen bi duur bi dur...senin yaşın ne başın ne...henüz ısınma turları seninki:))

    YanıtlaSil
  16. zaten bir anda yazının ilham perisi sandım kendimi.:p

    YanıtlaSil
  17. Uzun sürmez toparlanırsın sen. Nee demek kendimden sıkıldımmm.
    Acı bu kez de okuduğumuzu anlamayalım.

    YanıtlaSil
  18. kendinden sıkılmak en kötüsü MİM...siz benden sıkılsanız ekşirim size...bin tane şey sayarım...kendime bişiyde diyemiyorum:(

    YanıtlaSil
  19. herşeyin karşılıklı olanı makbulmüş. bak ne güzel karşılıklı birbirimiz anlamıyoruz :D

    YanıtlaSil
  20. ne güzel anlaşamıyoruzzzz...gözlerim doldu...

    YanıtlaSil
  21. Aynanın karşısına geç ağzınaa geleni sayy. (Belki işe yarar)
    Ben iyi bilirim o duyguyu yess, ama mantığım almıyor. Diyor ki "Sıkılır sıkılıkır.. bi hafta sıkılır, sonra toparlanır"

    YanıtlaSil
  22. yaa elbette geçer MİM..neler geçmiyor ki...lafı mı olur...;)

    YanıtlaSil
  23. O zaman sorun yok, zurnacıyı alıp geleyim. :Pp
    (Haydaa bu nasıl bi psikolojidir kardeşim :)))

    YanıtlaSil
  24. :)))) sen alışaadıysan bu psikolojiyi kimse alamaz...

    YanıtlaSil
  25. Asosyal oluyoruk benceeeee. saNaLcıkTan bi hayatcık. sabah kalkınca evdekilere seleme (SLm) nebere( nbr?) diyecekken yakalıom kendimi! sjdskjkhad

    YanıtlaSil
  26. Allahııım şükürler olsunn hala benim için umut var sanırım...bu örnekler çoğalasıın:)))

    YanıtlaSil
  27. ara sıra kıra çıkmam lazım...
    toprağa basmak lazım...
    toprakla enerji değişimi yapmak lazım...
    ayağın çamurlanması lazım...

    bi de fonda farid farjad çalarsa...
    (merci bigaripwomen tüm siteye ezberlettim abiyi:)


    kendinden sıkılmıyorsun...
    kendimden biliorum.

    doğa seni çağırıyo yesari.

    YanıtlaSil
  28. Rica ediciim efenim benim yapamadığımı yaptınız :) Bende bunu istiyodum zaten asıl ben teşekkür ederim..( Farid amca bize ödeme yapmalı ) :)

    YanıtlaSil
  29. efet yapmalı...
    dur ben iletişime geçeyim olayı paraya çevirelim :))

    site sakinleri sesini azıcık kıssanız diye bile ödeme yapar valla :))

    YanıtlaSil
  30. Sana güveniyorum absalom yapsan sen yaparsın :))

    YanıtlaSil
  31. hahaha
    gazı da aldım kesin yaparım bigaripwomen artık :)))

    yalnız şahaneydi hakkaten tekrar merci.

    :)

    YanıtlaSil
  32. Tekrar rica ediciim bende yalnız 5. albüm öylece durmakta henüz goftegoo adlı parçayı dinlemediniz çok şey kaçırıyosunuz :))

    YanıtlaSil
  33. damam :)

    en kısa zamanda gönderiniz havada kapayım ben de :)

    yalnız "damam" kelimesini alenen çaldım farkıdayım hehe.

    YanıtlaSil
  34. Pekü gönderiveriyim ne zaman isterseniz..:)

    Telifini almeliydiimmmm :Pp Kullanınız efenim yakıştı sizede bende temem derim olmazsa :)

    YanıtlaSil
  35. umarım kendini daha rahat ve iyi hissedersin. bilgisayardan uzaklaşmayı deneyebilirsin bisüre. dışarı çıkıp arkadaşlarınla saçma da olsa bi şeyler yap, iyi gelebilir. :) sadece tavsiye bunlar, ahkam filan değil :)

    YanıtlaSil
  36. Sanal dünya gerçek dünyanın önüne geçmemeli.Öyle insanlar türedi ki 24 saat blog başında..Dersin ki bunlar insan değil android ne yeme ne içme tuvalete bile gitmeyenler var yazdığım iki satır şeyi okuyacağım diye..Güzel yazmışsın tam bir pazar yazısı zevkle okudum.Yalnız yorum yapmak için bayağı bi aşağılara inmek zorunda kaldım bi asansör koysan:)Güzel bir pazar dilerim..Sevgiler.

    YanıtlaSil
  37. yahuuu ne oldu burdaaaa böle...bigarip ve absalom; siz de amma sanatçı ruhlu çıktınız..ben şimdi gidip orhan gencebay dinlemez miyim...hııı??

    YanıtlaSil
  38. cilekperisi; iyi güzel söylüyorsun ama bazen burdaki arkadaşlar daha bi samimi geliyor bee:))

    YanıtlaSil
  39. cosmos; teşekkür ederim güzel düşünncelerin için....bide beni düşün sen geldin yazdın gittin...en fazla e-mail haber verir cevabımı..ben o katları günde kaç kez inip çıkıyorum düşündün mü hiççç...:))

    YanıtlaSil
  40. Yesari aklım karıştıyı dinle du bende açıciim bak canımı çektirdin :) Farid farjad bi yana Orhan gencebay bi yana adam arabesk felem değil bencesine başka bişi eşi yok :)

    YanıtlaSil
  41. aklım karıştı deilki o hey allaam Aklım takıldı
    :)

    YanıtlaSil
  42. eeee...şeyyy...ben ciddi değildim ki:S

    ama seni mi kırıcam...bulur bi yerden dinlerim:=)

    YanıtlaSil
  43. Hehehe beklemiodun dimii :) Şaşırtırım öle ben orhanda dinlerim faridte :)

    YanıtlaSil
  44. Walla haklısın Allah yardım etsin ben sadece indim.Senin işin daha zor:))

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!