20 Ağustos 2009 Perşembe

benden bi cacık olmaz...

Acaip yoğun bi günün ardından aklımda kalan cümle “gülme sakın”

Şimdi sabah patroncağızım geldi elinde bi proce, bölee babalar gibi, bi sürü ayrıntı. Anlatı etti. “Şurası şöle, burası böle”. “Öğleden sonra gelecek ama sakın gelince gülme”. “gülerse vururum, sakın gülmesin” dedi çünkü(smile). Hönkkkk!!! Kim ne dedi, neye gülmicem, kim uyarıyor beni. Ulan müşterinin adıda mafya babası adı gibi. Tamam ama neye gülmicem. Tuhaf birimi gelecek olan. “hayır tuhaf değil ama sen gülme, alay etme. Nasııı yanii yaaaa, ben alaycı biri miyiim. Bakar mısınız. Koskoca patron beni uyarıyor müşterimle alay etmiim diye. Ben aslında müşterinin öle tuhaf olanlarıyla daha iyi anlaşırım. Anlaşamadığım ukala ve dünyayı ben yarattım havasında olanlardır. Onlara dünyayı dar ederim işte. Anlarlar ve değiştiririz. Şimdi ne geleceğini bilmiyorum. Ama hazırladım projeyi. Projeleri hazırlarken bile suratım asık. Kimseyle konuşmuyorum, gülmüyorum. Msn bile ofline modda. Kimseyle görüşmek istemiyorum . Ara sıra maillere bakıyorum o kadar. Gülme dedi ya patron.

İşte öğleden sonra olduğunda, böle mimi mini tatlı tatlı bi kadın geliyor. Hoşgeldiniz beşgittiniz. Patron demez mi “yesari, hazır değil mi projeler”.(İç ses;nasııı yaniii, müşteri bu muu) Aaaayyyyyyyy ben bi sevin bi sevin. Ne bekliyordum neye hazırlamışım bilmiyorum kendimi. Kadına sarılmak geliyor içimden resmen. Anam biz böle tatlı tatlı anlaşıyoruz. Var biraz tuhaflık ama, hafif saflık diyelim, benim yanımda uhuuuuu, kadın ballı terayağı. Koca projeyi, detayları bir saat içinde konuşuyoruz. Çabuk ikna oluyor, çabuk beğeniyor. Benide seviyor sanırım(gülmüyorum ona nede olsa). Ohhh valla keyif. Bana garip gelen hiçbişi yok aslında.O kadar garip kişiliklerle karşılaşmışım ki. Onun farklılığı o gelmeden haberinin gelmesi sadece. Ama ben uyarının etkisinden ilkokul düzeyinde bir hassaslıkla yaklaşıyorum her ayrıntıya . Müşteri gülmeden gülmüyorum, gülmeyi abartmıyorum kesinlikle.Hafif tebessümler bende, hanım hanımcık.Espri filan hiç yapmıyorum. Pek yüzüne bakmadan konuşuyorum. Projeler üzerinden muhabbet kuruyorum sadece. Ara sıra eşi arıyor ve bi yokluyor. “Napıyorsun ne ediyorsun”(alt ses; sana güldü müüüüüü, sana iyi davranıyor muuuuuu) “iyi işte, çalışıyoruz” diyor.

Kadıncağız o kadar melek gibi ki sürekli “sizin işinizi bölmüyorum değil mi, sizi meşgul etmiyorum değil mi” diye ara esler alıyor. “Yahuu benim işim bu, bunu sorarak bölüyorsun” diyemiyorum. “Yok estağfurullah olur mu hiç” hiç olmadığım kadar sevecen bir tonla. Aklıma kuzenime “patron beni gülmemem için uyardı” dediğimde attığı kahkaha geliyor. “seni şimdi uyardılar ya, sen daha beter gül olur mu” diyor. Gülmüyorum, hayır çok ciddiyim. En son taksiye bindiriyorum yola kadar çıkıp. “görüşürüzz, iyi bakın kendinizeee” ( bakın hiç gülmediim sizeee)

Şimdi bu yazıdan bi sosyal mesaj çıkarırdım ama size mesaj filan vermeye gelmiyor. Bi işe yaramıyor. Hepimiz rezil insanlarız zaten. Bi eksiklik bi farklılık gördüğümüzde kendi dötümüze bakmadan alay ediyoruz insanlarla. Ben bunu anladım. Gerçi hiç uyarmadan gelseydi ben yine aynı şekilde davranırdım ama biri beni neden uyarmak zorunda kalıyor benii. Çünkü ben alaycıyım.
Bitti...

17 yorum:

  1. ya ben arada bi paragraf tladım.. ya da sen o paragrafı hiç yazmadın.. allanı seversen yesu.. tamam gülmedin de.. patron neye istinaden gülme demiş sana.. onu bi desene..

    YanıtlaSil
  2. ama anlamadım hiç bişey, kadın sevimli ve iyi diye mi uyarmış seni? :S

    YanıtlaSil
  3. yoo kadın halk tabiriyle "saf " olduğu içi biraz...tavırlar çocukçaydı birazcıcıkkk:)

    YanıtlaSil
  4. Yaa 2 satır okuyup gidecektim. Gülme sebebini kadının "ismi" olarak düşündüm. Başka bişey gelmedi aklıma. Aha söyledi aha söyleyecek derken yazının hepsini okuyup bitirdik iyimii.
    Saf olan temizdir. Bembeyaz, berrak, taze sağılmış kuzu sütüü..

    *Atış serbest diyo, ağzımıza geleni sayıyoruz. Sonrada konuyla ne alaka diyor. Deli mi ne :))

    YanıtlaSil
  5. ben de yazınının gidişatından ''şu çocukla burnu byük misafirin'' olayı gerçekleşecek diye bekledim ama tamamen hayal kırıklığı oldu...gülünecek kişi patronmuş sanırsam sen ona sakın gülme ..gülme başına gelir başınaa ıyyy ..gece gece anca bu kadar..

    YanıtlaSil
  6. Aklım o kadında kaldı şimdi...

    YanıtlaSil
  7. yahuu bakıın...küçük bi hatırlatma...buraya yazdığım herşeyi anlamak zorunda değilsiniz..beni öle akıcı bi yazı dilim var, diğer yazdıklarımı anlıyorsunuz diye, mükemmel anlatımıma, o eşsiz karmaşıklığın içinde ki ahenge alıştınız diye...tüm yazılarımı anlamayın be...blog bu...begün ne olmuş aklımda kalanları yazmışım işte...ben anladım yani kendimi...
    zaten sabahın 8inde gelmişim işe...patroniçelerden biri geliyor..onu alıcam aştiden..
    işte sonra gün geçer gider..
    neden hala yazıyorum..çünkü saat 9...çok sıkıldım...çıkıyorum şimdi geliyorlarmış...hadi öptüm...

    düşünme sen cosmos...aklın kalmasın kimsede...

    YanıtlaSil
  8. Anlamadan sevdim ben Yesucum valla, senin gulmeme hallerine de guldum sanki tanirmisim bilirmisim gibi...cacik da olur ayran da, tadi tuzu yerinde :)

    YanıtlaSil
  9. Tuhaf patron :) İşçilere niye psikolojik baskı yapıyo ya benimkide bazen çok muhabbet kuruyom kanka oluyom diye kızıyo e daha iyi değilmi :)Misler gibi muhabbbete akalım sonrada işi alalım ı ıh beğenmiyom patronların bu davranışını hiç :)

    YanıtlaSil
  10. bu başlığında ki cümleyi dün sofrada söyledim babama..

    kaşığı suratıma atıyordu düzgün türkçeyle konuş diye :)

    bende yazıdan tam birşey anlamadım bağlantıyı böyle kurayım dedim ehi ehi :)

    ayrıca maillerine niye cvp vermiyorsun kuzum?

    YanıtlaSil
  11. hay yazıdan nefret ettim sayenizdee...

    ben mailerin hepsine cevap veririm..senden baana mail gelmedi..bende düşünüp duruyorum...vaz mı geçti acaba sonra diyeeeeeeeeee...

    uncumeli@gmail.com...

    yanlış bi yere göndermedin umarım:)

    YanıtlaSil
  12. yazilarini sevmeye basladim ciddi ciddi ya kim ne olmus, nasilmis, komikmiymis, nesi komikmis, niye gulmedin,guldun bizi mi kekliyosun,hep bi muamma soz konusu :)
    saygilar

    YanıtlaSil
  13. : ))) ben de senin yorumlarını sevmeye başladım ciddi ciddi..bi gözlemcilik bi böle analizcilikkk...du bakalım hele:))

    YanıtlaSil
  14. yea arkadaşım.. üzmesenize kızceğizi.. anlamadıysan git bi köşede otur sessiz sessiz anlama.. ne gerek var ortamı velveleye vermeye.. nümayiş çıkarmaya.. şimdi alıcam keser sapını.. kovalıycam hepsinizi o olucak..

    imza.. rüzgara göre yön değiştiren çakal yorumcu..

    YanıtlaSil
  15. patronun karadenizli herhalde "gülerse vururum" hehe (=

    YanıtlaSil
  16. :) evet söle üzmesinler benii fevki...:P:p

    tawsan; onu söyleyen müşteri ama yine de patron karadenizli..evet:)

    YanıtlaSil
  17. http://kariliksizkari.blogspot.com/2009/08/karlkszn-kadnlar.html

    mimlendin ;)

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!