24 Ağustos 2009 Pazartesi

geçmişine acıkmak bu olsa gerek...

Hani var ya malum klişe laflar” nerde o eski bayramlar, nerde o eski Ramazanlar”. Hah işte o klişe var ya o klişe, klişe mlişe değil işteee. Gerçeğin ta kendisi benim için.(yuhh amma klişe yazdım)
O kadar içleniyorum ki bu duruma. Yahu beni sınıyor musun güzel rabbim. Beni bu sınavdan özellikle mi geçiriyorsun ne yapıyorsun bilmiyorum ki. İleride yapayalnız bir hayat beni bekliyor da, bu provası mı ? (sürekli anılarımdan bahsedip bayıyorum biliyorum ama bana ne kardeşiiim benim diil mi bu bilog…bahsedicem tabii. Beğenmeyen aha şu sol üstteki çarpı işaretine bassın/sağ üstte olan seni bilgisayarım canım benim değil, benimkinde solda…hıh;/ ^hep bu “sağ üstteki çarpı işaretine bassın klişesini de kullanmak istemiştim, nasip bugüneymiş^/kafam karıştı/(yine oldu, kesin parantezlerden birini kapamayı unutum…hatta şuan ne anlattığımızda unututm..imdaaaatttttt..)

Boş verin yukarıda ki paragrafı ben sadede geliim. Neden bir sınava tabii tutulduğumu düşündüğümü anlatayım. Yok yani ben o sınavdan kalmak üzereyim de o yüzden söylüyorum.

Şimdi ben ve benim kanlım göçebelikten yerleşik hayata geçtik ve mutlu mesut bir yaşam sürdük. Ben büyüdüm serpildim ve göçme duygularım kabardı, kanımda ki mikrop yüzünden terk ettim oraları amaaaa…Terk edene kadar gayet güzeldi aslında her şey…
“Ramazan özel ailesi” gibiydik bir kere. Ayın sadece yarısında kendi evimizde yemek yerdik.. İki aile birden davet edilirdi yemeğe davet verileceği zaman. Dolayısıyla bizim aileyle birlikte 3 aile olduk mu. Kazanla çorba yapsan anca yeter yani. Masalar açılır, yemekler hazırlanır, misafirler toplanır. O şimdilerde dönen reklamlar var ya. Hepsi gerçekti işteee. Offf hala gerçek olabilir aslında, benim göremiyor olmam gerçek olmadığı anlamına gelmiyor.(bi felsefe yapmam eksikti) Yemek kurulana kadar kendi iç sesimi bile duyamazdım. Gürültü konuşma muhabbet v.s. Taaaki ezan okunana kadar. Bi de benim babamın, ilçenin diğer camilerine güveni yoktu. Ve her nedense bizim köyün imamı heeer zaman 5 dk geç okurdu ezanı. Düşünebiliyor musunuz 5 dakikaaaaaaaaaaa. Ben babamdan biraz daha az korkuyordum heralde “bırak baba yaaaa, bu adam bizi aç bırakacak, açım ben açççç” diyebiliyordum. İşte o ezan olayı var ya ezan olayı. İnsan sesinin yerini kaşık çatal sesinin aldığı andır hocanın “Allahu ekber” dediği an. Çorbalar, yemekler, bardağa dolan su sesleri(neyseki kimse ağzını şapırdatmıyormuş) . Asıl komik olan yemeğin güzel bölümünün ailenin büyüklerine verilmesi kısmı. Hani özel bir tavuk yemeği yapılmışsa mesla, size kanat düşer büyüklere ise butlar. Yemeği dağıtan kişiye tabak şöle uzatılır “ bu amcamın tabaaağııı”. Ulan kaç tane amca var masada, saydım 5 oldu. Ama amca bi tane ve daha çorbasını bile içmemiş. Köftehorlar ne olacak. Hahaha…amcam 2. tabaktan sonra, başını kaldırır, etrafa bi bakar ve şöyle derdi “aaa Yesari sen de mi buradaydııııın”. Ben de her seferin “ aşkolduum amca yaaa” diyerek gülerdim. : ))))

Bi saniye yaaa. Hikâyenin burasında hafızam beni birden bulaşık yıkama kısmına gönderdi her nedense. Ne eski ramazanı yaaaa, ne eski bayramı. Yook yok. Her şey gayet güzel şimdi. Böle gidiyorum eve, evdekiler zaten yazlıkta, kimsecikler yok. “Bi hazır çorba yapsam, yanına buzlukta bişiyler vardır.”diye düşünüyorum sadece. “Ya da dışardan bir şeyler söylerim, ezan okununca televizyon karşısında yerim artık”.O neydi yaa, gerçi herkes yardım ediyordu da…Bunun çay faslı vardı , meyva faslı vardı. “Yesari bi kahve yapsada içsek” faslı vardııı. Anaaaa kabussss.

Ayyyyyyyyy kesinlikle şimdi ağlıcaam. Şaka yapmıyoruummm. O dağ gibi bulaşıkları bile yıkmaya razıyım. Hem zaten artık makine var evde. Ama tek başıma iftar yapmiim ben yaaa. Offf evimi cidden çok özlediiiiiiiiim. Ramazan geldi daha bi özledim.Daha dahaaa.
Yine çok dengesiz yazı oldu. Farkındayım ama sonuna geldim artık yapabileceğim bir şey yok. Bir “nerde o eski Ramazanlar”diyerek bi klişemizin daha canına okuduk. Ben bir şey anlamadım yazdığımdan ama can sıkıntım geçti. Aklıma başka bir şey gelmiyor. Bayram özel için daha çok malzemem var. Onu buradan yazmayacağım inşallahhhhhhhhhhh. Gittim.

21 yorum:

  1. Sol üst köşedeki çarpıya basarsam 7 site gider. Hakkımı ödeyemezsin :Pp
    Şimdi bi dakkaa doğrumu anladım. Evini barkını bırakıp gitmişsin sonrada özlüyorum diyorsun. Ya rabbi bu bana yapılır mı diyorsun.
    Oralarda hâlâ aynı biçimde devam ediyorsa (ki kuvvetle muhtemel) evine gidecen. Sınama mınama yok, kendi kendine yapmışın. Yerriii :)
    Bizde oluyorda noluyor anacım, bak girdirtecek illaa damardan. Dün sofradan yarım kalktım. Aaa ne ayıp deme o sofra balkondan aşağı inebilirdi.

    YanıtlaSil
  2. hee..buna iyimser bi bakış açısıyla bakamayacağım...
    aha kaldım...bi cümle daha yazmak istiyorum ama...ıı ııhhh...çıkmıyor...

    ee...oldu o zaman...susiiim ben...

    YanıtlaSil
  3. Bakmaaa, ama öyle mi değil mi?

    YanıtlaSil
  4. e ama senin yüzünden beeen hiçbişiyden şikayet edemiyorum...her seferinde böle başka bi bombayla bana misilleme yapıyorsun..laflarımı azımaa tıkıyyoorsun...olmaz ama yaa..insanın senin gibi yorumusu olunca..."hayat ne kadar güzel, kuşlar ağaçlar böcekler, laylaylom" yazması gerekiyorrr...
    aaaaaaaaaaaaaaaaaa...

    YanıtlaSil
  5. Ahahaha bi dakka bi dakka anket eklemiş. Gülücem bi dakkaa :DD
    İşin ilginç yanı anketin yazı stili siteye uyumsuz. (Al sana dert :Pp)
    Ne biliym, sende gülmekten sıkıldın heralde. Arada höykürmek seninde hakkındır. Hatta pöykürebilirsinde. Sussam mı napsam. Anaa ne güzel motive ediyomulumda haberim yokmuş. Psikologlar bu iş için dünya kadar para alıyor :)

    YanıtlaSil
  6. gülmeseneeeee gülmesenee..hep senin başının altından çıktı..önce beğenmedin...sonra beğendin..sonra başkaları beğenmedi...başkları beğenmedi diye kızdın...

    offf...şimdi bi öneri geldi bana...anketten ne sonuç çıkarsa tam tersini yap dedi holden:))))

    YanıtlaSil
  7. Beğenmemiştik, alıştık sonra. Tam alıştık derken değiştireceksin.
    Hayırlısı olsun.

    YanıtlaSil
  8. beğenmedin zorla alıştın yaniiiii..bak seeeenn..dökülüoyr dökülüyor...bakalım neler çıkacakkk daha..

    YanıtlaSil
  9. Ayyy kuzum yaaa kiyamam ben sana, oruclu degilken bile yalniz yemek yemek bir dertken, iftarda daha da cok koyuyordur insana, hele bir de kalabalik bir aileden gelen biri icin cok zordur. Üzülme bitanem, gidersin yakinda ailenin yanina, yasarsin yine o senlikli aile yemeklerini..

    YanıtlaSil
  10. Bak unuttun bütün kederleri (!) :)

    YanıtlaSil
  11. Belgiiiiiiiin; ağzından bal damlıyorrrr:))

    YanıtlaSil
  12. Belggiiinn kıralsııınn :)

    YanıtlaSil
  13. Gurbette olan her bekarın ortak düşüncelerini yazıya dökmüşsün. Aileden ayrı 8. ramazanımı geçiriyorum. Yalnız bende bulaşık kısmının olmaması çok daha güzeldi. erkek kısmı bulaşık mı yıkarmmış. yediğin önünde yemediğin arkanda, sen sadece keyfine bakıyorsun. öhöhööh ağlayacam nerdeyse...

    YanıtlaSil
  14. Davud; kuzen değiliz değil mi..bu nasıı adalet yaaa nasııılllllll...

    YanıtlaSil
  15. İsa yoksa sende mi yanlız kaldın:P :))
    Ağladım ağlayacam yok aha da ağladım...Ramazan yemeği deyince benim de aklıma halamın dişine batan yemik kıymığı geliyo:))))))bizi güldürmek için bile olsa o kemiği ağzına nasıl saklamıştı:) Yesari yoksa siz de karadenizlimisiniz:P

    YanıtlaSil
  16. bas bas bağırıyoruz di mi...lazım diye...:))

    ban ben onu hatırlamıyorummmm:))

    YanıtlaSil
  17. Yesari sevdim seni:) ikimizin bildiklerini birleştirip güzel bi fıkra kitabı oluşturabiliriz :P belli mi olur belki paraya da para demeyiz sonra:)
    Bu ara da ne lazım anlamadım ...ıyyyyyyyyyyyy dibe vurmuş halim:PPPP

    YanıtlaSil
  18. Canım Kızım; sen hangi şehirdesin ki? Ankara'daysan gel valla her iftarda bize. Yemek te çok misafir de çok, bulaşık hepsinden çok:))Hiç sıkılmazsın yani:))

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. ahaaa...gördünüz değil mi..blogun meyvelerini yiyorum...a

    yaa ama ben utanırım..çekinirim...böle fırlamanın önce gideni olduğuma bakmayın çınar hanım:(((

    YanıtlaSil
  20. Ne guzeldi,hem yaziniz hem su kliseler eskiler,ozlenilenler...belki ustunden onlarca yil gecmedi ama bi kere inandirdim kendimi bende o gunler gibileri olmucak diye bir kere daha o yuzdendir ki severim hep eskileri aklima takilir kafami agritirlar.
    Bi diger aklima getirten seyse 'oruc tutma'eylemini ben o sofralar icin gerceklestirmisim.Sadece ailelerle,arkadaslarla o iftar aninin tadini cikartmak icin tutmusum orucumuda...Simdi tutasim yok hic.
    Saygilar

    YanıtlaSil
  21. Ben fırlamanın önde gideninden değil,çekingen görünen fırlamalardan korkarım:))

    Sevgiler canım

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!