6 Ağustos 2009 Perşembe

Tanımlanamayan bir davranış yaklaşıyor-1-

Kadınlar sinirlendiklerinde ve ya biriyle tartıştıklarında kendilerini temizlik ve dekorasyona verirler...




Önceleri anlamazdım evin şeklinin neden 15 günde bir ya da en iyi ihtimalle ayda bir değiştiğini. “offf anne yine mii yaaa, ama bunları daha yeni bu odaya taşımıştıııık”. Koca koca gardropları sanki minik bi sandalye gibi o odadan diğerine, olmadı diğerine taşıyarak geçti ömrümüz. Abim genelde cinnet getiren oluyordu aramızda. Annemin sinirleri ve evimizin eşyaları aynı süreçte aynı oranda yıpranıyordu. Bu böyle ciddi bi süre devam etti sanırım. Annemin tüm annelerden daha çok evine düşkün olduğunu ve evde değişiklik yapmaktan hoşlandığını sanıyordum.

Sonra yavaş yavaş bu davranışı yengemlerde de gözlemledim.Kuzenlerimi oyun oynamaya çağırdığımda “off annem çok sinirli,temizlik yapıyoruz” cevabını alıyordum. Bulaşıcı olmalıydı evet, kesinlikle kana karışmış bi mikroptu. Peki nooolduu sonraa, noolduu. Ben de sinirlendim birgün. Ota boka püse. Bişiylere sinirlendim, olan olduu. Kendimi mutfağı dip köşe temizlerken buldum. Özelikle dikat edin. Kapı kolu ve çaydanlık ovalar bu kadınlar ,eskisinden daha yeni oluncaya kadar. Dışardan hamarat kız, içinden bin tane küfür savuruyor ve mecburi tekamül gerçekleştiryordu. Şimdilerde mutfak ile uğraşacak kadar vaktim olmadığında ütüye veriyorum en fazla kendimi. O da olur...

Bu temizlik işi öğrenilerek geliştirilmiş olamaz, mümkün değil çünkü ben ev işlerinden nefret ederim. Yani annem bana “kızım sinirlendiğinde temizlik yap” diyerek öğretmiş olamaz. Hiçbirşeyi öğretemedi bunu mu öğretecek. Yok canııım. Demek ki bu davranış bu özelliği itibariyle tanımlanamayan davranış kategorisine giriyor.

Valla numaralandırdım. Kadınlara özel olmayacak bu seri sadece. Ara ara erkeklerin de anlam veremediğim davranışlarına örnekler verebilirim. Nedenleri niçinlerini açıklamak için yazmayacağım t.b.d.y (tanımlanamayan bir davranış yakşaşıyor) yazılarını. Ölesine işte...

Bu konuda katılan, katılmayan,ekleme yapmak isteyen olursa buyursun bakalım:)

41 yorum:

  1. biri dekorasyon mu dedi... burdan buyrun :)

    YanıtlaSil
  2. Hımm
    Bu seferde anlamayalım birbirimizi, kimse kimseyi anlamasın. Anlayıpta nolacak? Devamı gelecek, bir daha anlamak zorunda kalacağız (İlla ki ters konuşmalıyım ya)
    Onu sorgulamıyorum, ama ne güzel bi eylemdir dimi sağı solu temizlemek.. Erkeeekkkler gibi bağır çağır kır dök yok, oohh.
    Aklıma bi hikaye geldi:
    Annesi zamanında kıza bir şey öğretmemiş. Gün gelmiş kız evlenmiş ertesi gün evde oturmaya başlamış. 1-2-3... gün derken (kız temizlik yapmayı, ortalığı toparlamayı bilmezmiş ya) evi bok (biip sansür) götürüyor.
    Düşünmüş düşünmüş.. Yahu ben yaşıyorum bu evde, başka kim temizleyecek? Derken elinin ayarını bulmuş, ev hanımlığını öğretmiş hayat..
    İşte bu noktada alacağımız ders:
    Sev sen seni, seni seveni.. Sevmezsen seni seveni, sevmezler dedeni.

    YanıtlaSil
  3. soru şu MİM...bu gece ne kadar içtin??

    YanıtlaSil
  4. Cevap şu yess: İçmeden sarhoş oldun mu sen hiç?

    YanıtlaSil
  5. içerek bile sarhoş olamadım henüz bennn:))

    YanıtlaSil
  6. ehehe dün ösym ye sinirlenince bütün evi temizledim :D :D

    YanıtlaSil
  7. :)))) hah...gelsin böyle yorumlar pandoraa:))

    YanıtlaSil
  8. yalnız annen nasıl memnun olmuştur değil mi:))

    YanıtlaSil
  9. bende bi gudiklik var.
    denicem ama bunu yapmayı.
    hoş ben her sinirlendiğimde temizlik yapacaksam, gündelikçi olup bi de para kırarım iş üstünden.

    YanıtlaSil
  10. sana noluyoo bee...sıradan insanlardan bahsediyoruzzzz:))

    YanıtlaSil
  11. iyi oluyo bunları öğrendiğimiz.. gitsen karına "evi bok götürüyo kaldır götünü de az bi temizlik yap kadın.." desen gurur yapar temilemez.. bi de hayatın müşterekliğinden girer eşitlikten çıkar.. bi çuval bik bik.. ama bak ne güzel otomatiği varmış bunun.. böle bi karım olcak.. her gün sinirlendirim.. ehi..

    YanıtlaSil
  12. bu bir evlenme teklifi mi?? hehehe...

    YanıtlaSil
  13. öle olsa cevabın ne olurdu.. ona göre ben de cevap vericem..

    YanıtlaSil
  14. yoksaaa...yoksa bu sess...bu duyduğum sess...bu uzaktan gelen sessss...nal seslerii..beyaz atlıma mı aitttt...:S:S

    YanıtlaSil
  15. burda sorulara soruyla karşılık verme işini ben yaparım.. lütfen yani..

    YanıtlaSil
  16. aaaa...elektrikler kesildi...

    ama hala yazabiliyorum:S...heee..şarjı var di mi bu aletin...ehehe..

    YanıtlaSil
  17. ulan bizimkilerde bi orta halli amerikan ailesi olsaydı ben de bu kadar yıpranmazdım. annem sinirlenince babamla medeni bir şekilde konuşup sorunu çözerlerdi, sonra ailecek tatile çıkardık steyşın arabamızla. ama öyle olmuyor, annem dolabı çekelim diyor, masayı alalım diyor, babam da masanında dolabında bilcümle oluşumuna küfür ediyor eğlenip gidiyoruz. amerika uzak hem.

    YanıtlaSil
  18. sami amerikada "soba"lı evlerde yook:)))))))

    YanıtlaSil
  19. Temizlik mi dedinn :) Sinirlendiğimde en son yapacağım şey ..Ben genelde mutlu mesut temizlemeyi severim dibi köşeyi böle hayat ne hoşş laylaylomm diyerek :))

    YanıtlaSil
  20. hep imrendim sinirlenince temizlik yapanlara ama, yok ben yapamıyorum.. yatıp uyuyorum zırlaya zırlaya. pasaklı geldim pasaklı gidicem:)

    YanıtlaSil
  21. Yesaricim, annem babama kizdimi, eline bir firca alir hali silerdi:)) Bense sinirlendim mi hamur yoguruyorum:)) Aslinda temizlik yapmak, hamur yogurmak bosu bosuna dir dir etmekten iyidir di mi:))

    YanıtlaSil
  22. kızlar siz eküri olsanızaa:)) nasıl başarıyorsunuz böle alt alta yorum yazmayı....

    YanıtlaSil
  23. bence sizin ailenin kadınları da süpermişşş...bence çok güzel sistem...hem halı temizlenirrr hem herkes güzel baklavalar yer filan:))

    YanıtlaSil
  24. Ya artık anlamaya çalışmamak gerektiğini alışmaya çalışmak gerektiğini anladım..yada alışamıyorsan çekip gitmek gerektiğini.
    Seninkiler gene oldukça masum ne saçma davranışlara girenler var

    YanıtlaSil
  25. evet evet ben de öle yaptım...çekip gittim...sonra ablam da evlendi çekip gitti...sonra babamla gül gibi geçinip gitmeyi öğrendiler..abim mi?..hheheheh...

    YanıtlaSil
  26. annem babama kızardı,gider eve yeni eşya alırdı,
    bu duruma sinirlenen babam anneme kızardı,
    anneme kızdığı için ben babama bağırırdım,
    buna karışan kardeşim bana kızar odasına giderdi ve odası bir günde darmadağın olurdu,
    bu çocuğun böle olmasına sinirlenip kendi odama kapanırdım bir günde de ben odamı mahfederdim,
    herkes kendi odasında olunca yemek yapılmazdı,
    herkes kendi gidip yerdi ve mutfakta dağılırdı,
    bööle olunca annem gidip temizlikçi çağırırdı..

    haa hakkaten laan, bende diyorum sinirlendikten 2 gün sonra neden temizlik oluyo bu ewde..

    demek bu yüzdenmişşş... ;) :P

    YanıtlaSil
  27. benim kız arkadaşlarımın neredeyse hepsi pasaklıydı...

    demek ki yeterince kızdıramamışım...

    vay anasını yeni bişi öğrendim.

    YanıtlaSil
  28. bitmiyorrr senin bu sevgililerin hakkında ileri geri konuşmaların...

    bi gün iyi birşey söylicek misin acabaaa merak ediyorumm:))

    YanıtlaSil
  29. LA78'er; önünde saygıyla eğiliyorum...senin yolu daha bi zor , daha bi çetrefilliymişş...düşün bi de bunun sevgilisi var, müstakbel eşi var...ama ne oldu şidmi...çok önemli bir bilgiye sahip oldun...hazırlığın var artıkk...ne ulvi bi insanım ben böle yaaa...(:S bu cümle senden mi bulaştı bana...tükürrr tüküürrrr)

    YanıtlaSil
  30. eküri ol diye bigariple bana mı dedin :D

    YanıtlaSil
  31. hahahah...e heraldee..."bi" "bi" eküri olacaksınız...

    YanıtlaSil
  32. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  33. Heh valla ya ama bizden "bi" dene dimi bidostum :)

    YanıtlaSil
  34. annem ve memnun olmak
    :D :D

    YanıtlaSil
  35. offf önceden çok anlamsızdı bütün bu temizlik eşya yerlerini değiştirme ritüelleri ama yavaş yavaş bendede anlam kazanmaya başladı! aman tanrım yaşlanıyorum :(((((((((

    YanıtlaSil
  36. hah ben de de bu etkiyi yaptı işte:)))

    YanıtlaSil
  37. evet nokta yazısı gibi olmuş

    Bakınız bizim evdeki mutfak dolapları :))

    YanıtlaSil
  38. hahahahha...tuz dök yala durumu mu var Efsa:))))

    YanıtlaSil
  39. evet :)) hele dün dip bucak giriştik. Sen düşün. bugün yorgun ama huzurluyum :)

    YanıtlaSil
  40. işte bu yaa işte bu...gidip psikolohlara saat başı 100$ bayılacak halimiz yok ya...kendi kendimizin terapistisiyizz...

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!