18 Ekim 2009 Pazar

ve "Aşk" bitti...



Elif Şafak-AŞK

Bir ve ya iki günde bitirebileceğim çok az kitabı bilerek uzatırım. Bu kitabı, okumayı “ben” seçmeyecektim. Erafımdaki herkes okudu ve okumam gerektiğini söyledi. İnatçı yanım ağır bastı ve almadım kitabı. Sanki doğru zamanda elime kendiliğinden ulaşacaktı. 5 gün önce masamdaydı kitap. Bu kadar doğru bir zaman olduğunu bilemezdim...

Kitabı okuduğunuzda birden bire 3.gözünüz açılmayacak. Tekamülünüzü de tamamlamayacaksınız ve ya tüm boyutlar gözünüzün önünde çözülmeyecek. Ancak sizin de doğru anınıza denk gelirse çok seveceksiniz. Benim gibi… Ben sevdiğim insanları ve sevdiğim şeyleri abartmayı severim. Evet...belki de gözümde büyütürüm...bu sefer de öle olsun ve “çok sevdim hem de çok” diyeyim.
Kitapta 40 madde üzerinde kurulu. Herkes kendi payına düşen kuralları alacaktır. Ben maddemi seçtim...

Otuz sekizinci kural: “Yaşadığım hayatı değiştirmeye, kendimi dönüştürmeye hazır mıyım?” diye sormak için hiçbir zaman geç değil. Kaç yaşında olursak olalım, başımızdan ne geçmiş olursa olsun, tamamen yenilenmek mümkün.Tek bir gün bile öncekinin tıpatıp tekrarıysa, yazık. Her an her nefeste yenilenmeli. Yepyeni bir yaşama doğmak için ölmeden önce ölmeli.

Kitabın sonunda bana düşündürdüğü tek olumsuz şey acaba Mevlana ve Şems’e dair daha iyi bir kitap okuyabilecek miyim? endişesi oldu.

Aaa bir de;

Başlı başına bir dünyadır aşk. Ya tam ortasındasındır, merkezinde. Ya da dışındasındır, hasretinde…



istanbul kanatlarimin altinda - gülay

14 yorum:

  1. ''Yepyeni bir yaşama doğmak için ölmeden önce ölmeli.'' BU DA BİRAZ SIKAR BUNU BELİRTMEYİ UNUTMUŞLAR :P

    YanıtlaSil
  2. Pinhan ve Mahrem'i okudum. Bit Palas da sırada bekliyor. Fakat bu kadar güzel edebi dil kullanan birinin, hiç yoktan siyasi gerginlik çıkaracak tartışmalara katılmasını doğru bulmadım. Ayrıca şu an oskar gibi bir adaylığı da yok :) Neyse uzatmayayım, siyasi tartışmalara hiçbir zaman girmemişimdir, beni bilen bilir :) Derim ki, bu bende biraz tadını kaçırdı. Bit Palas'ı da okuyacağım ama ufukta "Aşk" yok :)

    YanıtlaSil
  3. iyi ki bi kitaplı yazı yazdım he.. hemen özen.. hemen taklit et..

    imza.. dünyadaki ilk kitap eleştirisini yazan herif.. ya da öle sanıyo.. ilişmeyin.. mutlu o..

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Okuması çok keyifliydi , 40 madde ayrı bir keyif ... Diğer kitaplarını da okuyacağım Elif Şafak'ın , 'aşk'la tanıştım kendisiyle :)

    YanıtlaSil
  6. kitaplardaki aşk bitsinde,
    yüreğindeki hiç bitmesin emi..
    :)

    YanıtlaSil
  7. “Yaşadığım hayatı değiştirmeye, kendimi dönüştürmeye hazır mıyım?” diye sormak için hiçbir zaman geç değil.

    şimdi efenim bütün kişisel gelişim kitabı yazanlar...
    o kitapların imitasyonları...
    sadece kelimeleri değştirerek kendi fikri gibi sunanlar kitapcıklarda...
    NLP ciler
    LPG ciler hep aynı cümleyi kullanıyor...
    tıpatıp aynı...

    şimdi burdan o arkadaşlara sesleniyorum;
    yaşadığım hayatı belki değiştirmek istemiyorum minnoşum...
    napıcam peki ben şimdi?

    valla en sonunda gidip "yaşamını değiştirmek istemeyenler" derneği kurucam o olucak.

    ayrıca dönüştürmek ne demek efenim?
    neye dönüştürmek diye sormazlar mı adama?
    ben sorarım.

    bu cümleyi duymaktan...
    okumaktan sıkılan biri varsa şayet benim kadar...
    elini öpücem...
    alnıma koyucam kuran çarpsın.


    aha buraya yazıyorum.

    :)

    YanıtlaSil
  8. karşılıklı cinsler arasındaki aşkı hafife almayarak şunuda belirtmek isterim, mutasavvıfların aşkı daha farklı yani platonik mi desem ulvi mi desem öyle bir şey gibi, iskender palanın da bu konudaki kitablarını tavsiye ediyorum. divan edebiyatı hep bu aşkı konu almış.

    YanıtlaSil
  9. Bu şarkıda kullanıldığı filmde ayrı bir yer tutar zihnimde.

    YanıtlaSil
  10. Cok ama cok guzeldi diil mi Yesu? Beni cok etkiledi...tum Safak kulliyati gibi..!

    Bunu okumus muydun? Kitap bitimi uzerine cila olur belki...Ah min-el ask!

    http://pygmalionamsterdam.blogspot.com/2009/03/ah-min-el-ask.html

    YanıtlaSil
  11. Tolga; amiinnnn:))

    öneriler için herkese teşekkürler...

    absalommmmmm; hayatından bu kadar memnun insan maktul olmaya çok yakın insandır benim için..ben de sevmem kişisel gelişim kitaplarını...bi yazı yazıcam hatta onlar için..dur sen durrr..ama hayatından memnun olmayanları da kazana atıp yapma isterseeeennn!!!!grrrrr...

    elizammm; yorumumu yazına bıraktım...kalemine sağlık...

    başka başkaa...

    efsa; şarkıda çok güzel...filmde döneminin en iyi filmiydi bence...

    Emre; inan kitapla ilgili ne bir eleştiri okudum ne haber gördüm..siyasi derken neyden bahsettiğini bile anlamadım desem çok mu cahil olurum...ama okumadan karar vermemek gerek..sanırım herkesin algısına göre fikir veriyor bu kitap...benim açımdan siyasi bir yönü yoktur...ufukta bu kitap olmasa bile aşk olsun senin için ;)

    fevkican..dur sen dur...yeni başladık senden konu araklamaya...daha iyi procelerle çıkıcam karşınaaa...

    bölee işte:)

    YanıtlaSil
  12. yanılıyorsun. aşk bit değil pireydi. ve şimdi deve oldu.

    YanıtlaSil
  13. ben DBP ye katılıyorum.
    Bi de devamlı magmanın doruklarında yaşamak ta halt değil yani.

    YanıtlaSil
  14. Görmekten sonra, görünmek aşkın ikinci kademesi.


    http://www.facebook.com/video/video.php?v=1160148878822&ref=mf


    elki .:.

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!