6 Kasım 2009 Cuma

Allaha yakın bana uzak: vol.1


Asla değiştiremediğim yanılgım, “herkesi kendim gibi zannetme”mdir. Bunu eşek yaşıma geldim hala değiştiremedim. Çok övünürüm “kimseye güvenmen” fikrimle. Ama bu lafı söylediğim herkesin “hadi ordaaan” deme hakkı vardır. Beynimde bin tilki dolaşır tamam, sürekli tartarım biçerim. Yorgun düşerim birini tanımaya çalışırken. Ama insanları tanıyabildiğime inanmıyorum tüm zekâma rağmen. Yavaş yavaş olacak şeyler bunlar elbette. Fırınlar ve ekmekler bizim için.

Bazı kadın tipleri vardır.(kadın diyorum çünkü erkeklerde görmedim şimdilik) Dışarıdan kusursuz görünür hani. Ama işi gücü dedikodu yapmak, kim ne yapmış , ne etmiş, kim kiminle nerede. Düşüncelerini kendinden ve arızalarından uzaklaştırmak için yapıyorlardır belki bilmiyorum. İyi niyetli konuşmalardan bahsetmiyorum elbette. Laf laf laf. İnsan yaralarını saklayacaksa bile bunu başkalarına zarar vermeden yapmalı. Bir nevi haddini bilmeli, bilmiyorsa bildirilecektir çünkü!!!

Dilinin ayarı yoktur bunlarım. Çok hoş görüntünün altında biraz sıkıştırıldığında pantere dönüşürler. O hanımefendinin içinden bir anda canavar çıkar. Ben fena tırsarım onlardan. Tırsarım dediysem üzerime geldiğinde sinmem. Neye bulaştığını bilmiyordur yazık. Ama böyle insanlardan etrafımda olsun da istemem. İyiysen iyisindir, kötüysen de bunu uzun süre saklayamazsın maskelerin ardında. Kendi işine gelmeyen durumlarda, en ufak tartışmada tüm köprüleri yıkarlar. Ulan birazdan yüzüme bakacaksın, buhar olup uçmayacaksın ya. Bu söylediklerini nasıl unutacaksın o zaman. Hem hangi konumdaki şemsiyenin açılmayacağını da hepimiz biliyoruz değil mi? O kadar kolay mı yıkmak yakmak her şeyi, bir anlık sinirle. Her zaman biraz dingin tepkiler vermekte yarar var diye düşünüyorum. Veya sinirini kusacaksan bile kelimeleri geri dönüşümsüz seçmemek gerek. Genellikle bu öfkenin nedeni için dönünüz çocukluğuna. Baba travması ve ya sevgiden yoksun kalma gibi sebepleri olabilir sanırım. (ailenizin psikoloğu yesari) Genellikle sebeplerini düşünürüm böyle insanları görünce. Yazık, onları da sevmek gerek tabi. Ama ben o kadar yüce gönüllü değilim henüz. İçi kötü olan insanlara yer veremiyorum hayatımda. Ne yazık ki “ne olursan ol gel” mertebesine erişemedim. Kalp kırmak affedilebilecek bir hata değil gözümde. Özellikle de bilinçli yapılıyorsa. Yaradan bile “bana kul hakkıyla gelmeyin” derken ben bu tür insanları yamacımda barındıramıyorum.

Not; Bu yazıda kimsenin kendini bulmaması dileğimle.

Yasal Uyarı; “Bu yazıyı kim için yazdın?” diye soran olursa “sana yazdım” derim affetmem : ))

21 yorum:

  1. iki kez başıma geldi benzer bir durum son iki günde ve durmadan düşünüyorum insan bu kadar kaypak nasıl olur diye?

    önce ağzına geleni saydı, sonra da hiçbişey olmamış gibi devam etti benle olan muhabbetine, enteresan insanlar vesselam :D


    ps: bu yazıyı kime yazdın? :D

    YanıtlaSil
  2. Yesari özünemi dönüyor??
    Öğğğggghh kadınlar pis kadınlar :))
    Öff dedikoduyu bıraksınlar yavvvv.
    Fotoğraftaki kadını beğendim, büyükü yokmu onun? istiyom istiyomm.

    YanıtlaSil
  3. Yesum, benzer durum beni de buldu bu aralar biliyosun yazmistim yorumlamistin...
    Allah hepimizi tutarli iyi ve icten insanlarla karsilastirsin olabildigince!

    YanıtlaSil
  4. KKAPF; yazıyı sana yazdım... onlar hiçbirşey olmamış gibi devam eder etmesine...ama ben bir insandan bir kez uzaklaşırım..sonraki ilişkiler formalitedir...

    MİM; fotoğraf mailinde(orjinal hali)

    YanıtlaSil
  5. Canım Elizam..."amiiiinnnn" diyorum çok içten hem de...

    YanıtlaSil
  6. bu tiplemeyi sadece kadınlar için almıyorum ben.İnsan ruhu o kadar bencillikle dolu ki, bu tipler herşeyi hoyratça harcayıveriyor.

    Hoşgörülü olmak, içten olmak çok mu zor?

    YanıtlaSil
  7. haklısın, benim ki benim gözlemimdi elbette... bu seri devam eder daha:))

    YanıtlaSil
  8. bu konuda cok ama cok haklısın

    YanıtlaSil
  9. Yazıda bahsettiğin insan tipleri heeep vardı , hep de var olacak. Maalsef .İnsanı , insan neslinden soğutuyor bunlar bi süre :) Aldığın karar çok doğru bence , uzak durmak gerek , neyse ki yolun başı yada ortası ama bir yerde farketmişsin ..

    YanıtlaSil
  10. Umarım bi gün o konumda olmam, olmayız..
    Blogumda da yazmıştım buraya da yazayım çünkü "ne olursan ol gel" diyenlerdendim fakat bazen de sabır taşar..O zamanlar için La Santa Roja yazmış "Kimi kadının sabrı geniştir, şuursuzluğunuza geldiyse onu sonsuz sanabilirsiniz. Bu nedenle hatırlatmakta fayda görüyorum, onu sabrının son demine kadar zorlamışsanız, aniden infilak ettiğinde şaşırmayacaksınız. "

    Zorlamasınlar dimi yesariim :)

    YanıtlaSil
  11. heyyyyyyy muhteşem yazmış Roja...ben sabırlı olduğum iddasında bulunmam ama...fena değilimdir hani...ama laz damarı işte..ani parlarım..ama bu ömürlük vedalarımı kolay kolay yapmam...

    YanıtlaSil
  12. öfkeme yenildiğim anlar benim de oluyo bazen.. maalesef, büyük bi hata bu biliyorum ama işte olmuo bazen..

    ayrıca, kötü kalpli insanlardan ben de çook çekiyorum son zamanlarda.. nası bu kadar adi olabiliyolar, bu da bi kabiliyet sanırım ve bende bundan yok, hamdolsun.. başkasıyla dalga geçmek, yalan söylemek, iki yüzlü davranmak falan iğrenç şeyler.. yazık, acıyorum ama tiksinerek acıyorum. Allah ıslah etsin.

    YanıtlaSil
  13. doğru seçimler yapmak burda devreye giriyor bi dost...doğru okuyabilmek insanları...ben de o yetenek pek yoktur ama temkinli davrandığım için bu insanlardan çok fazla zarar görmem...

    dediğim gibi...onları anlamaya değil kendinden uzak tutmaya çalışacaksın...bi dost tavsiyesi:)

    YanıtlaSil
  14. bol mesajlı yazı olmuş ellerine sağlık...herçeşit insan var napalım iyileri sevecez kötüleri de bi zahmet ya idare edecez ya da mümkün olduğunca hayatımızdan uzaklaştıracaz yapacak bişey yok...

    YanıtlaSil
  15. bahsettiğin grup genellikle kendi eksiklerini saklamak için başkalarının hatalarını arar. hem kendi düşüncelerini hemde başkalarının düşüncelerini kendinden uzaklaştırmaktır amaç. eleştirilmeye dayanamazlar v.s dediğin gibi sevmek gerek onları.

    YanıtlaSil
  16. Cok acik soylemeliyim ki ben bu kadinlara hayranim; yapiyo unutuyo hic yapmamis gibi.
    temiz hareket
    Ates et ve unut

    Ic dunyalarini ben de dusunuyorum ama sanirim onlar benim kadar dusunmuyo

    YanıtlaSil
  17. papuç; idaaree edememmm hiçç idare edemem..vakit kaybı:))

    adsız; ben bi seviceemm onlarıı...ehueheueheu

    bahadır; takipteyim diyorsun yaniii:)

    d.o.n.e; onlar bunu düşünseler ben bu yazıyı yazmak zorunda kalmazdım..hep mi biz düşüneceğiz canımmm:(

    YanıtlaSil
  18. Ne kadar haklısın yazdıklarında, bi de böyle efendi görünen tipler çirkefe yatmıyor mu aniden, bunu anlayamıyorum işte

    YanıtlaSil
  19. insanları iyi ve kötü olarak ayırmayı bırakalı çok zaman oldu. zaman gelir hepimiz iyi oluruz, zaman gelir kötü. aklıma joker karakteri geldi yazını okuyunca..

    YanıtlaSil
  20. zaman zaman herkes rolleri değiştirebilir elbette..iyi kötü değil aslında yukarıdaki ayırım...hayatın seni getirdiği yer...hayat bir çoğumuzdan birşeyler alıyor ve katıyor aynı zamanda..ama özü değiştiremez..şartlar ne olursa olsun iyi olmak /ya da iyi kalabilmek/ bir tercihtir...

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!