13 Kasım 2009 Cuma

denge-sizsiniz..



“Dengesiz” olarak mı tanımlanıyor olmam benim dengesiz olduğumu göstermez. Ben dengesiz olduğumu düşünmüyorum ama halk arasında bu tabir dillere pelesenk olmuş. Çok biliyorlar hepsi. Bizim dengemiz bu belki. Dengesizlik sürekli olursa bir denge halini almaz mı. Bu tespiti yaptığım için tekrik ettim kendimi.

Çok aklı selim, ne zaman ne yapacağı belli olan, halet-i ruhiyesi gayet stabil, ne zaman nasıl hissedeceğini bildiğiniz insanlar yok mu etrafınız da. Zibil. (bu "zibil" kelimesini de araştırmak gerek, yazı bitsin bakalım). Hah işte, siz onlara da çok dengeli diye kulp takarsınız işte.

Farz-ı misal ben; şimdi sevdiğiniz insanlarla eğlenmekten dönüyorsunuz. Arabadasınız, herkesin keyfi yerinde. Ve sizden şu tarihe geçen cümle çıkıverebiliyor. “ Off , çok sıkıldıııım” (yaşanmıştır).Ama valla sadece bi anlık bir şey. Veya birkaç günü evde geçirmek zorunda kalmışsınız. 3. günün sonunda filan çığlık atmaya başlıyorsunuz üzerinizde sabitlenen bakışlar eşliğinde. “İmdaaaat, çok sıkıldım ama çook , çooook”diyerek.
Şimdi asıl ilginç olan bu değil, herkesin zaman zaman canı sıkılır, kendini kötü hisseder, memnun değildir içinde bulunduğu durumdan, mekandan, ortamdan. Ama yook, sen iki dakika sonra ortamın maymunu oluyor milleti eğlendiriyorsan buna dengesizlik denmez bence. “Bu ne perhiz ne lahana turşusu” denebilir ama bakıcaz işte. Yazı nereye götürüyor beni henüz anlayamadım.

Şimdi bu yazıyı yazarken bile sıkıldım mesela. Ama öğrendim ben bu gibi acil durumlarda ne yapmam gerektiğini. Eğer yanımda biri varsa sürekli çok sıkıldığımız söylüyorum, sonra kendi sesimden de sıılıp susuyorum. Bir süre sonra geçiyor. Yok eğer yalnızsam sessizce gitmesini bekliyorum. Eğer birileriyle konuşmaya başlarsam çok feci çünkü. Olmayan ve abartılan sıkıntılar, gereksiz ayrıntılar, depresyona sürkleyecek karamsarlıkta bakış açısı. Normalde umurumda olmayan ıvır zıvır konular çıkıyor birden içimden. O yüzden en güzeli düşünmemek ve geçmesini beklemek. ohhh süper.
Aslında sıkıntı dediğimiz şey bizim ona yüklediğimiz anlam bence. İçinde bulunduğumuz ruh haline göre. Ruh halini değiştirdiğinde bak bakalım sıkıntı, dert, tasa, seni anlamayanlar /bazen ne yazık ki anlayanlar/ kalıyor mu. Tabii her zaman söylediğim gibi “sağlık” ve “para” sıkıtıları bu kapsamın dışında.

Neyse, geçti işte benim sıkıntım. Gittim…

20 yorum:

  1. 403 okuyucusu olan birinin canı sıkılırmı yahu:P her biriyle 1 cümlelike konuşma yapsan canının sıkılmasına fırsat bulamazsın :P

    O değilde ben de ''off sıkıldım ''demeyi seviyorum bu şekilde stres atıyorum(yoksa ben de istemem mi sıkılınca birilerine sataşıp çingar çıkarıp rahatlayayım)

    Bir de yazını okuynca şu canlandı gözümde...Herkes sırıtır vaziyetteyken sen sıkılıyorum diye ofluyorsun ve onlar(yani herkes denen gurup) bi anda dönüp sana bakıyorlar veeeeeeeeeee(yine mi Yesarii:p) diyorlar :))evt evt bu komik bi durum sanki ,bana öyle geliyo:))

    YanıtlaSil
  2. benim gibi bi arkadaşı olan bi insanın sıkıldım demesini kendime hakaret kabul ederim.. etmekle kalmam sıkılanın ağzına ağzına çarparım.. bak nası sinire kestim.. nasıl asaplarım gerildi.. şimdi yasa dışı bi örgüt kurup sıkıldım diyenleri pata küte dövdürsem bu benim suçum mu.. sorarım size hakim bey.. bu da mı ofsayt..

    YanıtlaSil
  3. denge deyince kişisel bişi algılarım ben. hani adamına göre değişen falan. bence sen dengeli oluyorsun bu durumda. ben mi? ben dünyanın en dengeli insanıyım!

    YanıtlaSil
  4. papuç; sen orda yoktun yaaa:))) Ama bu kadar iyi tarif edilir...bi süre beni hiçbirşeye götürmediler:))

    o 403 kişiden biri senden bir alt yorumda nefesini almış vermeden yazmış gördüğün gibi..ömür törpüsü bunlar..

    YanıtlaSil
  5. gelelim sana fevki; ben bu yazıyı yazarken nerdeydin senn hıı nerdeydiin...yazdım bitti yayınladım nerdeydin...bakınız yorum yapılış saatine...19:27... yani benim cans sıkıntım geçmiş...evime gelmişim... yemeğimi yiyorum o sırada...sonra da arkadaşımmıştaa nasıl sıkılırmışım da...hakaret algılarmış taaa.
    sen nerdesin şimdi ???

    YanıtlaSil
  6. mafisto;o kişisel denge olayına girmeyelim..o dengeyi yakalayamamış insanları sağlıklı bulmuyorum...ben zaten söylüyorum..dengesiz filan değilim...

    YanıtlaSil
  7. canım sana da hiç şaka yapılmıyo yeaa.. ehheehe..

    kendime not.. 180 derece dön.. ıslık çal.. tırıs tırıs..

    YanıtlaSil
  8. gel sen gell...gitme öle tırıs tırıs...kıyamam biliyorsun...:))

    YanıtlaSil
  9. Son cümlen var ya, benim yorumum olacaktı.
    Yani sıkıntıyı yazdıkça atıyorsun yesari. Günlük tutanların öğrendiği en güzel şeylerden biridir bu, yani fark etmek, geçmişin sayfalarını çevirip görebilmek... Yine mizahi açıdan kendini değerlendiren güzel bir özeleştiri...

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar çok yani demişim yahu :)

    YanıtlaSil
  11. aynen öle..sıkıntıya bire bir..ama canım sıkkınken yazıdğım yazıları çok sevmem ben...o yüzden yazdığım gibi sessizce çekip gitmesini beklyorum..

    yanii :)) demem o ki...alıştım şimdilik...bazem sıkılmaya hiç vakiy bulamıyorum..en sevdiğim zamanlar işte..

    YanıtlaSil
  12. Yoğun, araya birşeyleri sıkıştırmaya çalıştığımız dopdolu o vakitleri ben de çok seviyorum. Ah ah, zamanı durduramıyoruz ki yesari... Yaş gidiyor, biz hala can sıkacak bir şeyler bulabiliyoruz. O da işin kötü yanı...

    YanıtlaSil
  13. bence henüz /en azından kendim için/ can sıkacak birşeyler yaşamadım bile..hayat henüz başladı mı benim için..emin değilim..bakalım neler getirecek daha bize...

    YanıtlaSil
  14. sana kim dengesiz diyebilirki sen harika evlatsın inşallah sanada senin güzelliğin gibi evlatlar nasıp etsin güzel insan

    YanıtlaSil
  15. ooof offf... okudukça içim sıkıldı...
    ayrıca lütfen ööle "dengesizlik sürekli olursa denge halini alır" gibi fizik dışı hiçbir dayanağı olmayan cümleler kurmayalım.. :P

    YanıtlaSil
  16. fizikle kanunla ne ilgisi var...sen görebildiğin dokunabildiğin şeylerle ilgilen mühendizzzz beyy...peeehhh...

    YanıtlaSil
  17. görebildiğin dokunabildiğin derken.. :P
    yani ikisi de mi olmalı..
    sadece görmüş olmamız yetmiyor mu.. ;) :P :))

    YanıtlaSil
  18. herkes halinden memnun yani:)... ben mutsuzum... resimlerim eserlerim mutsuz... gitarımın verdiği notalar mutsuz... hepsi dengesiz hepsi üzgün hepsi olabildiğince içerli....offf ya...

    YanıtlaSil
  19. tual ustası; geçti mi???

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!