2 Kasım 2009 Pazartesi

Kinyas ve Kayra


Üç gündür kitap mı okudum dayak mı yedim anlamadım.

Ama LA78’ers beni uyarmıştı hakkını yiyemem şimdi. “ww mi önerdiiiiiii, uzaklaş o kitaaaptaaan, hemeeeen uzaklaşşşş” demişti bana. Ama insan bir kitabı okurken bir sonraki sayfayı bu kadar mı merak eder yahuuu. Ediyor işte.

Şimdi bu Kinyas ve Kayra bir nevi hansel ve gratel. Ama ikisi de erkek. Üvey anneleri onlara kötü davranınca onu öldürüp parçalara ayırmışlar, babalarına kıyamamışlar ,onu ormana götürürken patika yola üvey annelerinin organlarını bırakmışlar. Tabii onları vahşi hayvanlar yemiş olduğu için babaları dönüş yolunu bulamamış. Sonra ikisinin aklında kalmış “ulan babamızı niye öldürmedik ki” diyerek dönüp babalarını da bi ağaça bağlayıp gözlerini filan çıkarmışlar. Böle bir şeyler düşünün işte. Ama tabii o yolda , yani eve dönüş yolunda hayatın anlamını bulmuşlar /ya da anlamsızlığını/hiçliğe övgü yağdırmışlar, zihinsel ölümün anlamını merak etmişler... Hayata dönmek istememişler bir dahaa. Bedenlerini bir süre sonra ayırmışlar ve kendi yollarını seçmişleeeer. Böle masum sempatik bi masal işte bu kitap. Uzun zamandır masal kitabı okumamıştım iyi geldi. Teşekkür ederim ww:)

Ben sevdiğimi yerden yere vururum sevgili Hakan. Öyle bi döneme geldi ki kitap , bende beklenenin aksine coşkuya neden oldu. Cümlelerin bazılarını değil, bir çoğunu tekrar tekrar okumamı sağladı.Hatta inanmazsın büyük ihtimalle tekrar okuyacağım. Bu kitabı 24 yaşında yayınlamış olduğunu öğrendiğin andan itibaren içimde Kin ve Yas duyguları beslediğimi de ayrıca belirtmek isterim. Nedenleri bende saklı kalsın.

Bir de, sanırım kitabı çocukların ulaşamayacağı, serin bir yerde korumakta yarar var. Naçizane.

Kitaptan seçtiğim alıntı;

Kayra ;

“İnsanlar ve tüm canlılardan iğreniyorum. Kendimden nefret etmekten yoruldum ve bu konuda hiçbir şey hissetmiyorum. Oksijenle alışverişi olan her yaratık midemi bulandırıyor. Gözkapaklarımı derime kaynak makinesiyle yapıştırmak istiyorum. Bir canlı daha görmemek için. Ellerimden ayaklarımdan korkuyorum. Kalabalıklardan korkuyorum. Tek istediğim bütün düşündüklerimi içinde barındıran beynimi bedenimden yırtıp uzay boşluğuna fırlatmak. Bedenim olmadan , sadece ve sadece var olduğumu bana hatırlatacak olan zihnimin uçmasını istiyorum. Buna ruh diyenler de var. İlgilenmiyorum isimlerle. Sadece hiçliğin içinde bedensiz bir zihin olmak istiyorum. Sadece bir düşünce olarak var olmak. “

40 yorum:

  1. anam yine mi nihilizm :))
    turgenyev e...bazarov a selam olsun.

    rus erkeklerini sırf bu sebeple sevmeyebilirim yesari.
    ne bu st. petersburg çilesi kardeşim.


    kızdım bak.
    bi kahve içeyim sakinleşeyim.

    YanıtlaSil
  2. Bu aralar sende kültür geni baskın görünüyor, takdir ettim yesari :) Kitap masalsı olduğu kadar, mizahi ve felsefi düşünceleri de içine alıyor.

    YanıtlaSil
  3. LA halt etmiş,
    benim için bir nevi kutsal kitaptır bu.

    ve der ki;

    doğmak yeterince mucizevi. başka bir tane daha beklemek aptalca. ölmekse ikincisi. bunların arasında hiçbir şey yok. kimse beklemesin!

    YanıtlaSil
  4. masum ve sempatik miii... yesari de uçtuuu..

    anam ben bu ww ile olan arkadaşlığımı bi gözden geçireyim kutsal kitap diyo hatun..
    bu ne laaan... parçalayıp yem yapmışlar bideee...

    ulen benim birader de bu adamın hastası.. len evimde hanibal mı besliyom yoksa...

    YanıtlaSil
  5. ww kabul et ki secimlerin hakikatten ortalama bir insani zorlayici nitelikte, ama ben bunu sahsen kazanc olarak goruyorum, bundan faydalanmak niyeti icindeyim...

    ama su kadarini da soyleyeyim bir film vardi ya yilin olayi diye rapid linkini bana atmistin, 4 ya 3 hafta falan fesmekan, aha o filmi izlerken seninle arkadasligimi bitirip bitirmemek konusunda ciddi ciddi dusunmsutum :=)

    Ama allahtan dogru yolu sectim ki, bugunlerde ZİYAN i okuman bundandir.

    yani yasabir(yesari) kardesim dogru yoldayiz, azimle ilerliyoruz...

    YanıtlaSil
  6. LA'im, çatalkaram çingenem;

    okuyan adamdan zarar gelmez, korkma benden.


    J;
    kabul etmiyorum zira ben de ortalama bir insanım.tartışmaya açık bir konu değil bu:)
    4 Months, 3 Weeks and 2 Days'den bahsediyorsun ki, ben de gerçekten seni anlamıyorum :)
    ne kadar da faydalıymışım bu arada, eti, sütü, derisi, hollanda ineği gibiyim, helal bana.

    YanıtlaSil
  7. bakis acina bagli kardesim,

    inekler Hindistan da kutsaldir,

    sen de benim icin kutsalsin, ulusun ki yukarida bunu belirtmisim icabinda ...

    YanıtlaSil
  8. ve winston'ın donuna doldurdugu andır bu an...

    o değil de, ben bu blogun seviyesini aşağılara çekiyormuş endişesi taşıyorum, klavyeye her dokundugumda.

    YanıtlaSil
  9. ahaaa winstonım samantha foxum, valla ben de hollanda ineklerine taparım sen de benim için kutsalsın şu andan itibaren.. :P :))))

    yaw bak konu yine nereye gidiyo.. ah ben ahhh...

    YanıtlaSil
  10. :)))
    allahtan seviyeyi aşağı çeken bir ben değilim, LA'ime, topraaama bak beee, benden daha beter:)

    YanıtlaSil
  11. yesari senin nezninde tüm okuyucularından özür diliyorum... :P beni salon erkeği çizgimden çıkardıkları için de bilumum rus, ukrayna, romanya ve moldovyalı hatunları da kınıyorum..:P

    lan bu salon erkeği gay gibim top gibim bişi değildir umarım... :S dedik ama... hadi hayırlısı...

    YanıtlaSil
  12. bi arakadaşa bakıp çıkıcam...

    YanıtlaSil
  13. yahuu ben halimden gayet memnunum aslında..kitaplarla ilgili hiçbir sıkıtı yok şimdilik..ama sevgili jilet; ben o film olayına hiç girmiyorum...senden bu trick de alınmış hazır...kitaplardan kenardan usulca devam ediim...

    ama yeri gelmişker...şu blog aleminde kıskandığım yegane blog yazarı olduğunu söylemeden edemeyeceğim...nokta..:)

    YanıtlaSil
  14. balon erkek olmaktan iyidir, salon erkeği olmak kardeşim.

    YanıtlaSil
  15. LA78'ers; biz bizeyiz burda...rahat ol canım sennn...

    YanıtlaSil
  16. yesu yapma, ona rahat ol demeeeeeeeeeeeeeeee

    YanıtlaSil
  17. ne yapacak wwcim...bir hollanda ineği getirip karşımızda sağacak!!! hali yok heralde...yani umarım:S

    YanıtlaSil
  18. du ben üstüme rahat bişiler alayım... :P
    işimle ilgili kostümü üstüme giyip geliyorum.. :P

    YanıtlaSil
  19. : ))) LA rahat birşeyler dedi...aman Allaaahııııııııııııımmm...

    YanıtlaSil
  20. pardon anlamadin hollanda inegi gibi mö leyen ben jiletin blogunumu kiskaniyorsun, ben ce degildir, olamazz...

    YanıtlaSil
  21. blogunu mu...hmm...bilahare blogunu kıskanırım elbette sevgili Jilet...ben daha çok sahip olduğun koşullardan bahsetmiştim aslında...sigara molaları bile buna dahill:))

    YanıtlaSil
  22. absolom; sen sakin adamdın..ne oldu yaa..kitap sadece..okudum gitti...evde durmasın diye birine hediye ettim hatta..endişelenme sen:))

    YanıtlaSil
  23. Emre<, eylemlerim devam edecektirrr..biraz tuhaf kültür yazıları yazsam da...bu da birşeydir değil mi:)

    YanıtlaSil
  24. başucu kitaplarımdan biri..2 yıl önce okumuştum ilk kez..geçen ay tekrar okudum..daha farklı etkileri oldu bende..dönem dönem okunmalı bence bu kitap..insan farklı tatlar alabiliyor her seferinde..

    YanıtlaSil
  25. :)) kinyas ve kayra'yı böyle özetleyebileceğimi düşünmemiştim pek, ama doğrudur, daha çok karanlık bir masaldır bu kitap. tıpkı hakan günday'ın diğer kitapları gibi; hepsi grimm kardeşlerin törpülenmemiş, etik anlayışa uyarlanmamış ham masallarına benzer. biraz daha modern olanı sadece. ben hepsini arka arkaya okumak gibi bir gaflete düşmüştüm de, depresyon benzeri bir umutsuzluk yapışmıştı yakama. nefes alarak okumak gerekiyor hakan günday'ı.

    YanıtlaSil
  26. kitabın bir yerinde der ki ;

    beni yüzüstü gömün çünkü yeterince gördüm....

    kinyas ve kayradan sonra piç, malafa, azil ve ziyan gelecek... ama mefistonun da dediği gibi nefes alarak okumanı salık veririm...

    YanıtlaSil
  27. mefisto ve semmy; kesinlikle ara vereceğim..o kesinn...:))

    YanıtlaSil
  28. ovv siz ne tip dedikodular yapiyorsunuz ww ile ???

    ww ne demek oluyor bunlar ???

    Ziyan i askerlik yapmayanlar okumasin ya da okusun agzina tukureyim ne menem birsey oldugunu gorsunler...

    YanıtlaSil
  29. hehehhee...siz ona iş yığdığınızdan beri hiçbirşeyin dedikodusunu yapamıyoruz...yönetiminizi esefle kınıyorum...

    onun 10larca yardımcıya ihtiyacı var...yardımcıları olsun ki o da "biz"e vakit ayırabilsinnnnn sayın jilet...lütfen gerekni yapınnn:))

    YanıtlaSil
  30. puhahahhaha
    hesap mı vericem sayın jilet ne demek oluyor bunlarmış :)
    sen benden hesap soracağına ,yesuya hesap ver :)

    YanıtlaSil
  31. yine kiskaca dustuk, ben harbi aptalim;bu oyuna nasil geldim ???

    Bi can borcum var o da Allah a

    YanıtlaSil
  32. ben okumamıştım.ama bunu okurken yanında bi türkiş kafi yaptım içtim yemin bilah

    YanıtlaSil
  33. çok sinsi bişiyim diyorsun ya, düşün, seni, takibini yaparken buldum.. özeldir Kinyas&Kayra ve diğerleri, çok özel hemde!

    YanıtlaSil
  34. hmmm..demek ki daha dikkatli olmalıyım:))

    YanıtlaSil
  35. fena değil işte tom :P

    ha canım..söle:)))

    YanıtlaSil
  36. Bu kitap ilginç bir şeye benziyor bende alayım.

    YanıtlaSil
  37. düşün işte o kitabı ben 3 yıl sonra keşfetmişimde burda yorumlarına bakmışım :) internetin gözünü seveyim :)

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!