23 Kasım 2009 Pazartesi

Seyr-ü Sefer/Konya


Yola çıktığımızda ilk benzincide durup ‘burn’ kutularını stok yaptığımızda anlamalıydım, başıma gelecekleri. Ama yook, ben istedim. Son günlerde üzerime serpilmiş ölü toprağı ancak “aslında ölü olmayanların” bu kadar çok olduğu şehirde üzerimden kalkabilirdi. Yollar, hatta bizzat yolun kendisi bana iyi gelir genellikle. Ama bu yol nası bi yoldu böyle. Ne uçsuz bucaksız bir boşluktur o Ankara-Konya yolu. Benim gibi ağaç tepesinde büyümüş biri için 2,5 saat zulüm gibi olabilirdi yol arkadaşlarım olmasa. Ama neyseki yolun sonu çok güzel bir sürpriz oldu. Bizim için ayarlanan konaklama yeri (hotel motel pansiyon gibi tabirlerle anlatamıyorum) beni büyüledi. Soğuk bir otel odası beklerken sımsıcak bir yuva buldum. Üzeyir ve Ayça çifti ve dünya tatlısı oğulları Can karşıladı bizi. Yani ordan hiç çıkmadan yaşa orda , hiç sıkılmazsın öyle biryer. ‘Dervish Brother’S. Genellikle turist gruplarına konaklama ve Rumi turu düzenleyen bu güzel insanlar bu grup için özel bir hafta sonu düzenlediler.

Cumartesi ilk durağımız,Hz Mevlana oluyor. Büyülenmemek mümkün değil,yaşamak lazım anlatmakla olmaz derlerdi..öyleymiş.Ardından Şems hazretlerini.. ayağımdaki galoşlarla girerim bişi olmaz diyorum bilmiş bilmiş. İkinci dakikada yanıma yaklaşan beyefendiyi korkudan Şems sanıyorum önce,kibarca dışarı çıkarıldığımda anlıyorum,görevlilerden biri olduğunu. ‘Edep ya hanım!’ diye de ekliyor. Utancımdan, giremiyorum bir daha içeri.ilk edep dersimi böylece almış oluyorum tabi.
Biraz çarşı Pazar dolaşalım diyorum yanımdaki arkadaşıma,ve başlıyoruz yürümeye...
‘Ya kızım gençler nerde geziyor bi sorsak? Caddesi merkezi nere buranın?’ yahu yada yürü bir alışveriş merkezi bulalım diyoruz ve kendimizi ilk alışveriş merkezine atıyoruz. ‘Mevlevi Çarşısı’ hmm etrafta uzun pardesüden başka bişey göremiyoruz.Önce eğleniyoruz bu durumla,sonra daha derin bakıyor ve model seçiyoruz ciddi ciddi:))) ‘Valla ben siyah alırım ince gösterir’ diyor yanımdaki ses...kopuyoruz...

Akşam yedi sularında başladığımız zikr seansımız gece üçlere doğru bir gümbürtüyle son buluyor. Zikrin sonlarına doğru tevekkül hikayeleri anlatıyor diğer dervişler,korkudan ölmek üzereyim ruh cin min hikayelerine benzemiyor bu anlatılanlar,konakladığımız evin gerçek sahibi eski bir şeyhmiş..onun hayatı anlatılırken yanımdaki ses espri yapıyor..’kız istermisin bu gece odamıza gelsin şeyh dede,yavrum az öteye kay ben geldim desin!’ dediği anda gümbürtttttttt diye bir ses..aanammmmmmm geldiiiii diyorum geldi. Deprem oluyor sallanıyoruz çok ciddiyim sallanıyoruz.Ankara ,istanbul,akla gelen tüm şehirler aranıyor..ama yok,deprem tam bulunduğumuz yerde olmuşş!
Dur okuyucu,daha gece bitmedi! Odamıza titrek titrek çıkıyoruz.bin bir dualarla,kapımız kapalı ranzalarımıza istiflendik.yaşım genç olduğundan yukardaki ranza bana kalıyor tabi tırmanıyorum.(genç olmak her zaman da işe yaramıyor sanırım)
‘Kızım’ diyor alt ranzada ki ses, ‘varya korkudan ölmezsem bu gece,hiç ölmem’hadi iyi geceler’
tam dalarken oda kapımız bir rüzgarla açılıveriyor. Ki bu mümkün diil desem inanmazsınız. Ruhumu sanıyorum o gece o saatte oracıkta teslim ediyorum..

Ertesi gün "lütfeeen" diyorum "çıkalım" "hiç bilmediğimiz sokakları keşfedelim".Haydi diyoruz ve destur isteyip çıkıyoruz.

Sokaklar,hiç bilmediğimiz sokaklar, şehirler...Ne garip ne kadar benzerlikleri var..sanki istiklal caddesindeyiz..sanki eskişehirde,yalovanın bir köşesinde,ankaranın tunalı hilmide..ne kadar benziyorlar aslında birbirlerine..şaşırıyoruz. giyimler kuşamlar,kültürler ayırsada şehirlerin ortak tadları var...Ne hoş ne alaa... bi dakka bi dakka ya ne diyorum ben? Kim konuşturuyor beni? Yoksa..Yoksa erdim mi, nedir bu şiirsel anlatım böyle aşk kelebeği tadında..yoksa ben pervanemiyem,neyem??

Yok yokkk bu bana fazla geldi anacım ben bi duş alıp kendime gelicem ve geçicek,hepsi geçicek...
Tabi asıl merak ettiğim, bu dingin ruh halimin ve hoş görümün ve ve ‘’yurtta sulh cihanda sulh’’ halimin kaç gün sürebileceği ihtimali..
HU...

diğer resimler için tıklayın....

22 yorum:

  1. ne ara geldin de ne ara gittin be yesari, yine gelin yine bekleriz :) tam deprem anında sehpadan tv kumandasını alacaktım ki bi baktım kumanda kendi zıplamış elime. ahanda dedim deprem!

    YanıtlaSil
  2. hiç yemek yemediniz mi? nesi ünlüymüş, foto moto yok mu , ooo

    YanıtlaSil
  3. Ahhhhh cok sevmistim ben de Konya'yi Yesucum..Bi defa is icin gittim pek bir sey anlamadim, sonra uzun uzun seb-i arus icin gittim ki zaten basli basina buyulu bir yolculuktu o...Sehir duzeniyle, Alaaddin Tepesi disinda dumduz olmasiyla, tum sehre yayilmis muthis bir dervis huzuruyla cok carpmisti beni...Sema, mevlevi zikir ayinleri..unutamiyorum.
    Uykusuz yemek sormus bak, etli ekmegin tadini, bamya corbasinin mukemmel eksiligini anmadan gecmek olmaz :)
    Iyi ki gitmissin, iyi gelmistir...

    YanıtlaSil
  4. hahhaaaaa
    bi kaç gün önce ben de ordaydım...
    yesari gelecekmiş dediler.
    ikimize bu şehir dar gelir dedim.
    akdenize kaçtım.

    ben eremedimdi öle derviş huzuru felan gelmedi bana...
    benden kaynaklanıyo olabilir tabi :)))

    ay arayım arkadaşları dur...
    şehirde bi değişikşlik var mı haftasonundan bu yana felan diyim hahaaaaaa.

    YanıtlaSil
  5. o 3.01 deprem benim dişimin kovuğunda kalır stickman...ama olma anı çok ilginçti ve merkezi tam buşunduğumuz semtmiş:))

    YanıtlaSil
  6. uykusuz; nedense ordaykende "ne yesem" filan gibi düşünmedim..turistlik bi ziyaret gibi algılamadım sanırım...ama yemedim mi..yedim etli ekmekk..yine olsun yine yerim:))

    YanıtlaSil
  7. ne güzel yorumları gelmiş..eksiklerimi tamamlamışsın Elizamm..gör görr uykusuzz...:))

    şeb-i aruz için gitmek de nasip olur inşallah, düşünüyoruz bakalım..:)

    YanıtlaSil
  8. amannnn pek eğlendin absolommm...neşen eksik olmasın..sana zaten gelmez öle derviş huzuru...sen huzur verenlerdensindir;) (ahahahhaa)

    sor evet, ara sor , benim tuhaf bakışlarımdan sonra saçlarını düzgün kestiren geçler olmuştur muhakkak..bi de söle o istiklalden bozma caddede dolaşıp tuhaf tuhaf bakmasınlar emo tipler yabancılara...korkuyoruuummmmm:)))

    YanıtlaSil
  9. etli ekmek diil de küçük küçük şişlerde et pişiriliyo bikaç yerde.. süperdi..

    bi de tekel bayi aradığımızı hatırlıyorum gecenin bir vakti. bulduğumuzda sevmiştik konya'yı :)

    YanıtlaSil
  10. ne pis boğazsınız yahuu..:)) hep yemek hep yemekk...:)) bizde bi sayısal kuponu almak için arandık durduk:))

    YanıtlaSil
  11. zaten Doolittle hanım olmasa benim işim zor.
    Yemek tabii ne düşünecez, Abşalom paylaşıyorum aynen , ermişim ereceğim kadar

    YanıtlaSil
  12. uykusuz ben de sana katılıyorum :)
    ben açıklayım efenim bamya çorbası tandır kebabı arabaşı ve e malum etli ekmeği meşhurdur...bıçak arası mevlana felan diyolar onlara.

    yasari oraya da zafer diolar efenim imitasyon istiklal caddesidir ebet :))

    aruzu felan bilmiyorum da tekel bayisi arayan arkadaşlar mavi ay a gitsin umuta benim selamımı sölesin.
    eğlenmek isteyenler ella ya gitsin kemale benim selamımı sölesin para almazlar hahhaaaaaa.

    e bu kadar biliorum şemsi bilecek halim yok ya :)))
    sayısal lotocu bilemedim ama ilgi alanım dışında hahahaaaaa.

    ve ebet çok eğlendim yesari hıh.

    YanıtlaSil
  13. ona selam söyle buna selam söyle...

    neyse...

    YanıtlaSil
  14. Aciz ac sevgiye mutlulaa etli ekmege aciz

    Loto devretmis bosver

    YanıtlaSil
  15. hhhaahha..biz sayısal oynadık zatenn:)) sayısal Konyaya çıkarsa bilin ki bir daha blog yazmıyorum:)))

    YanıtlaSil
  16. çıkarsa 20000 dolar istiyom , söz feed öldürmicem söz

    YanıtlaSil
  17. zaten eski yeteneğin kalmadı uykusuz:))) bknz; neresi olduğunu biliyorsun:)))sabah geldiğimde hala yaşıyordu..ahhaahhaha

    YanıtlaSil
  18. hay bin şeytan, ne dil varmış bu millette

    YanıtlaSil
  19. Yesari, konya'yı severim çok güzel bir yer. Her gittiğimde Hz.Mevlana'yı ziyaret ederim. İlk gittiğim zamanı unutmuyorum. Yabancı bir turist bayan vardı. Mevlananın büyüsüne öyle bir kaptırmıştı ki, hüngür hüngür ağlamıştı.

    Müzeyide gezmişsin.

    İyi bayramlar.

    YanıtlaSil
  20. İyi bayramlar yesari..
    Dilerim hayatında böyle çok güzel maceralar yaşarsın..

    YanıtlaSil
  21. Çok güzel başlamış da, bir de depreme denk gelmeseymiş:)
    Bebekken ordaymışım 1sene kadar, gitmeyi görmeyi çok istediğim yerlerden. Deprem olacaksa da olur napim.:)

    YanıtlaSil
  22. :)) teşekkürler neslihan ce mehbup...umarım sizinde bayramınız keyifli geçmiştir...

    onuncu köyün adamı, o depremi deprem diyerek geçme tani:)) Konya kesinlikle deprem bölgesi değil..için rahat olsun;)

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!