18 Aralık 2009 Cuma

Akrep ve Semender


Ayy siz özlemişsinizdir şimdi benim abuk kitap tanıtımlarımı. Ben sizi düşünüyorum ve ara sıra ekrandan başımı kaldırıp bir şeyler okuyorum elbette. Henüz ilk iki üç sayfada “ben nasıl bi kitaba bulaştım aman yarebbiii” dediğim ve inanılmaz keyifle okuduğum bir kitap bu. İstesem 1.3 günde biterdi ama bitsin istemedim. Kim önerdi hatırlamıyorum. Ama kitap hakkında hiçbir bilgim yoktu elime alıp okumaya başladığımda. O yüzden ilk sayfalarda yaşadığım şaşkınlık ilerleyen sayfalarda “hayy kim önerdiyse Allah ondan bin defa razı olsun” duygusuna karıştı. Anlatıcının hatun bir karakter olması (hale) ayrıca şaşırtıcı ve ilginç. (acaba bu yüzden mi sevdim kitabı ki:)

Aşk-polisiye karışımı bir tür dediğim için kimse şaşırmasın. İç içe geçmiş türleri seviyorum sanıyorum ve severek okuyorum. Polisiye olayları ve ayrıntıları çok çok mükemmel bulmadım. Tahminlerim aynen çıktı, birde hani yanıltmaya çalışırsın okuyucuyu ama o yanılamaz ya. Hah işte ben o gıcık okuyucuydum. Zaten ben sinemadan çıktığımda da “benim finalim daha güzeldi, bu ne şimdi” diyen biriyim. Önemsemeyin. Ama sürükleyici yönü ağır basıyor ve sıkılmadan okuyorsunuz. Hiç paragraf olmaması başta sizi düşündürebilir. Düşünmeyin boşuna. Bir süre sonra paragrafların yokluğunu unutuyor hatta bundan hoşlanıyorsunuz.

Bu arada bir ayrıntı. Kitap biraz ; siz nasıl diyorsuunuuzzz , “hatun argosu”(küfürleri) ve “cinsellik” içeriyor. Sonra bana “yok efendim ,Yesari bu ne biçim kitap önerisi, hiç mi utanman yok, biz seni böyle mi sevdik ölee sevdik” demeyin. Yakında zaten 3.gözüm açılacak. Hakkımda söylenen her şeyi duyabileceğim. Şuan duyduklarım yetiyor gerçi. Bi de kitap yüzünden anmayın adımı. (ohhh mesajımı da verdim rahatladım valla)


Kitaptan alıntımız da şu olsun ve vedalaşalım. Siz sağ ben selamet. Ay bu aralar içimde sürekli bi yazma duygusu var. Hadi hayırlısı.

"zamanın başlangıcında akrep ve semender tek bir ruhmuş, ama evreni vareden ates ayırmış onları. akreplerin ates cenberindekaldıklarında kendilerini öldürdükleri söylenir, semenderlerinde atese yürüdüğü. ruhunun bir yarısı ateşin ortasında kaygısızcaca dolaşırken diğer yarısı tedirginmiş, biri umutuluyken diğeri ölmek ve kendini yok etmek istiyormuş. bu yüzden parcalanmıs ruh ikiye ayrılmış ve zamanın sayısız koridorunun, dünyanın sayısız çetrefilinin içinde birbirlerini yitirmişler. ikisi de yarım hissediyormuş kendini, tamamlamak için zamanın sonsuzluğu içinde binlerce kez yeniden doğup birbirlerini aramışlar. birbirlerini bulabilmek için geçtikleri yerlere yalnız diğerinin anlayabileceği işaretler bırakırlarmış. kiminde hiç karşılaşmamışlar, kiminde iki sevgili kiminde iki düşman olmuşlar. rahipler der ki; ateşle ayrılan, ateşle bir araya gelir, bu yüzden birleşememişler ve anlamışlar ki evreni yok edecek ateş yanmadan birleşmeleri mümkün olmayacak! "

11 yorum:

  1. tarih: 03.07.2009
    saat:sabahın körü
    yer:gtalk

    ben: ahmet karlıcılar, akrep ve semenderi okudun mu?
    yesu:hayır.
    ben: al muhakkak
    yesu: ok, ekledim
    ben:sana bi -bippp- beğendirmek zordur bilirim, ama seveceksin bunu.
    yesu: :)ne alakası var.
    .
    .
    .


    devam edeyim mi?
    :)
    allaam nasıl bi hafızası vardır bu kadının?
    ya da bu kadının neden bir hafıza kaydı yoktur?

    YanıtlaSil
  2. haaaaaaaaaaahhhhaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahaahaha:))))))))))))))))

    ben de neden bu Hale sürekli bana ww yi hatırlatıyor diyorum..neden sürekli kitAbı okurken onu düşünüyorummm..hafızada birşeyler var ama ne olduğunu bilmiyorum..:)))))

    YanıtlaSil
  3. hatun argosu demek :)))

    wolf tafsiye edip sen de okuyup yazdıysan...
    okumak şart oldu bu hatun argolu kitabı ehi.

    YanıtlaSil
  4. Polisiye kitaplar pek ilgimi çekmez aslında ama, her tür kitabı okumak lazım. Birde tavsiye varsa şart..)
    Baki sevgiyle..

    YanıtlaSil
  5. böyle türler sevenlere direk önerimdir; james patterson kadınlar klübü serisi, ilk ölüm,2.şans.. diye giden 6 tanesi türkçeye çevrili kitap serisi.. uzun uzun yazamıcam; tık.. http://crimescenejuvenilasation.blogspot.com/2009/07/juve-olay-yeri-kitap-tavsiye-james.html

    YanıtlaSil
  6. Aynen Absalom yorumu benden de..Winstonum ve Yesum sevmiş, Türkiye alışveriş listesine eklendi hemen..
    Ben de severim içiçe geçmiş türleri Yesuko:)

    YanıtlaSil
  7. halaa baktıkça wwmin yorumuna gülüyorum yaa:)))))

    absolom; sen kesin çok seversin..Haleyi de seversin senn hissediyorummm:)))

    derkenar; polisiye nasıl sevmezsinnn...ya da ben neden seviyorum? şimdi kemdimle çelişkiye düştüm:S:S:S sağol yaaa...

    juve; teşekürler önerilerin için..bakıyorumm hemennn...

    elizamm; şimdi resmen gtalk konuşma geçmişini gözden geçiriyorum..hangilerini ww önermiş...rezil olmayalım bir dahaki seferee:)) bakalım sevecek misin:)

    YanıtlaSil
  8. "Akrep ve semender"Okumayı isteyip bir türlü fırsat bulamadığım bir kitap.Tanıtımın için teşekkürler.En yakın zamanda inşaallah....Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. tesekkürler.. ilgince benziyor (:
    3üncü göz de harika :D

    YanıtlaSil
  10. Kitap okumak lazımdır, herkesler kitap okusun. Büyüklerinize kitap okuma alışkanlığı kazandırın. Hiç bir şey için geç değildir.

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!