1 Aralık 2009 Salı

şii,yaklaşşş, eski bayramların nerede olduğunu söylicem sana...


Kimse haklı değil, ama ben haklıyım. Bir tek ben haklıyım “nerde o eski bayramlar” demekte. Yaşlandım huleeeynnn. Biz de bayramlar aynen eskisi gibi, değişen hiçbir şey yok. Eskiden ben hizmet etmez kuzenlerimle bahçede oynar , ondan bundan harçlık toplardım. Ohooo, dünya umurumda olmazdı. Annemin özene bözene hazırladığı bayram kıyafetlerimi akşam eve girdiğimde kimse tanıyamazdı filan. Büyükler bizi aralarına alsın, ne konuştuklarına kulak misafiri olalım, bizi ciddiye alsınlar diye çırpınır dururduk . Şimdilerde bu ebeveyn tayfası bulunduğumuz ortama girerken izin istiyor, bizimle ve konuştuklarımızla ilgileniyorlar, bize hizmet ediyorlar. Gürültü yapıp, kahkahalarımız yükseldiğinde sessizce ortamı terk edip onlardan rahatsız olmayalım diye odalarına  çekiyorlar. İlgi bekliyorlar yahu, bizden nan, bizdeeeenn. Konuştuklarımızla, meraklarımızla, hayata bakış açılarımızla ilgileniyorlar. Biz harala gürele tartışıyoruz, olmadı ortak dertlerimizden, hayatın zorluklarından, iş yaşamından, yediğimiz kazıklardan bahsediyoruz bilmiş bilmiş. Haklıyım yaa ben haklıyııımmmm eski bayramlaır özlemekte. Yaşlandııııııııımmmmmmmm bilmem fark edebiliyor musunuz???

Bu yetmezmiş gibi, eskiden tek derdimiz "senin ne kadar kağıt paran var,  kaç şeker kaç  hediye topladın, kimin evinde çikolata var" iken şimdi, oturup gülmekten fırsat bulduğumuzda konuştuğumuz konular derinleştikçe derinleşiyor. (Halbuki bir keresinde ben hepsinden çok para toplamıştım da sonra o paralarla annem ne yaptı onu hatırlayamıyorum işte !!! )Başladığımız nokta ve devamında dehşetle karışık bir sağanak zihin yorgunluğu yaşıyorum sohbetlerimizde. Aynı familyadan olmaktan muzdarip bir grup değişik medeni hallerde insan , farklı hayat ve şehirlerde aynı dert ve sorunlardan bahsediyor buluyor kendini. Bu tuhafff, hepimizi nasıl aynı şekilde şartlandırmışlar ve bu kadar birbirimize benzememizi sağlamışlar, “bunun sırrını bize öğretsinler madem, zaman kötü, biz de çocuklarımızı o şekilde büyütürüz” diyoruz. Zeka pırıltısı bi tanesi cevap patlatıyor oradan “merak etmeyin, bizi bu hale getirdiklerine göre o yeteneği de işlemişlerdir kodlarımıza” diye. Bu ortak yazgıların açılımları yapılır ilerde yine bu civarda…

Artık eskiden yaptığımız şeyleri , başımıza gelen tuhaflıkları anlatarak gülüyoruz. Birlikte pek bir şey yapamaz olduk çünkü. Bayramlar aynı işte, yine hep beraberiz. Ekip aynı ekip. Eksikler var , eksiklerin yerini dolduran ertılar da var tabiki. Ortada dolanan küçük çocuklar bile var harçlık toplyan, el öpen, konuşmaya yeni başlan, susmayan, üstünü başını kirleten. Yani anlayacağınız , bayramlar aynı eski bayramlar…bir yere gittikleri yok...duymicaam bidaaaa...

30 yorum:

  1. Aaahh pirim kalmadı o aile ortamları :)

    YanıtlaSil
  2. hedef şaşırtmaaaaa..bunun açılımını ancak yaptımmm...bi duurrr:))

    YanıtlaSil
  3. geçen bi laflama arasında bayramları büyütece benzettim.. mutluyu daha mutlu mutsuzu daha mutsuz yapıyo..

    YanıtlaSil
  4. :) doğrudur belki...hissizlere ne yapar peki?duygu fakierlerine?

    YanıtlaSil
  5. hissizlere baya bi uyku yapıyo.. evet bu bilgi bizzat kendi kişisel şahsi imalatımızdır..

    YanıtlaSil
  6. beni korkutuyorsun...başka hiçkimse 4.gün 12 saat uyumamı çıklayamazdı...:)

    YanıtlaSil
  7. nerde o eski bayramlar bee..miiii
    ya hu bayramlar aynı bayramlar eskiyen bizleriz...işte bunun bilincinde bir yazar Yesari...nerde eski biz ...

    işin garibi bundan 10 yıl sonra bu bayramlar içinde aynı şeyleri söyleyecez ölmez sağ kalırsak tabii...

    YanıtlaSil
  8. ayy kızz...ben bastonla gezerim o zaman..gözlrim de görmezz..elimi öper bebeler:(((((

    YanıtlaSil
  9. Yesari ,senin 100 yaşında anaannen vardı sanırım..Bu durumda sen 10 yıl sonra genç bi kız olacaksın ...ananen yaşlı yaşını 100 e taşımakla bilmeden sizlere bi iyilik yaptı:) daha dur yaşlanınca alırsın bastonu eline :))

    YanıtlaSil
  10. aaaaa amma yaşlılıktan sözetmişsiniz yahu, bunalıma girdim.

    YanıtlaSil
  11. dalgaları aşmak; ne dediin ne dediinnnnnnn...bunalım mııı'!!!!

    papuç; :)) o bahsettiğin iyi birşey mi bilemedim bi an...

    YanıtlaSil
  12. sen yaşlıysan ben öleyim yesari. Eski bayramların durduğu yok onlar çoktan bitti, eski elma da yok, mandalin de. Otobüste yaşlılara yer vermek te, eski çipuralar da, açık sinemalar da yok(var tiki takımına, mahallece gidip istila etmek lazım), sabah gelirken dikkat ettim, eski dut ağaçları da yok. Hiçbirşey eskisi gibi değil, bayramlar da buna dahil

    YanıtlaSil
  13. sen bana sabahları yorum yapma olur mu uykusuz..şöle öğleden sonra, yemeğini yemiş, keyif kahveni içerken yorum yap..o zamanlar görüşelim...

    öl yorum öllll..

    YanıtlaSil
  14. kalbimi kırıosun ama,

    YanıtlaSil
  15. hayır kırmıyorummmm...uyan uykusuz uyann...çok güzel bi gün bakkkkk..:)))

    YanıtlaSil
  16. akrabalık ilişkisi kadar saçma bişi olamaz.sohbetleri de bi o kadar saçma!

    YanıtlaSil
  17. :S:S
    siz ne içtiniz sabah sabah...yasaklanmalııııı...

    garipwoman, nooldu kuzum sannaaaa..ne yaptılarrr..kim üzdü seniiii???

    YanıtlaSil
  18. Bayramlar kalabalikta Bayram oluyor, yalniz, kimsesiz gurbet elde ne kadar ugrassanda Bayram Bayram olmuyor beeee... Tadi tuzu yok:((
    Böyle güzel bir Bayram gecirmis olmana sevindim, tadini cikar, umarim hep beraber daha cok güzel Bayramlar gecirirsiniz:)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  19. günün ilk normal yorumu için Belgin sana teşekkür ederim..kesinlikle farklı bir bayram konsepti düşünemiyorum...bir kişi eksik olsa moralim bozuluyor...umarım Türkiyede bayram geçirmek nasip olur sana önümüzdeki sene...yaz aylarına yaklaştı bayramlar:)

    YanıtlaSil
  20. sevmiyorum artık bayramları.. bayramlıklarımı alsınlar elime harçlık tutuştursunlar ben çıkayım şeker toplayayım istiyorum.. şimdi ben alıyorum bayramlık millete, ben veriyorum harçlık, kapıya gelen "iyi bayramlar amca" diyen veletlere ben veriyorum şekerleri.. amca diyenin kafasını koparıp eline veriyorum o da ayrı konu..

    YanıtlaSil
  21. saat 13:30 hala aynı şekilde düşünüyorm

    YanıtlaSil
  22. son iki yorum sahibi...bayramları yenisini eskisini seviyorum...nokta...siz de sevin isterdim ama zorla olmuyor sanırım...sanki sizden harçlık istedim..ala alaaa...

    YanıtlaSil
  23. eskidendi o harçlık marçlık, şeker buluosan öp te koy başına

    YanıtlaSil
  24. sen kapıya gelen çocukları ağlatmadan göndermez misin????

    YanıtlaSil
  25. bayramın son günü saat 16:00 3 tane velet zır zır , kim o dedim, sert tok bi ifadeyle ve kapıyı tekmeleyerek "açh gapıyı açh"
    önce bi iyi bayramlar, bayramınız mübarek olsun de velet, kapıyı neden tekmeliosun?

    YanıtlaSil
  26. söz sana incir lokumu göndercem Yesari

    YanıtlaSil
  27. anlaştıkkk...sizin oranın çocukları sulak yerde büyüdükleri için mi edepten yoksun oluyorlar böyle..(polemikkk:P)

    YanıtlaSil
  28. yok bizim çocuklar Avrupalıdır, bunlar taş atanlar

    YanıtlaSil
  29. Yaş da bayramlar da gelip geçiyor, boşver. Nefes aldıkça, şekerler halen bizimdir :)

    YanıtlaSil
  30. :))şekerle kandıramazsın ben Emre...

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!