16 Ocak 2010 Cumartesi

Yesari's Utopia(2010)



Bir karar verdim. Yarın bir gün es kaza  çocuğum olursa ona “The Village” vari bir dünya hazırlayacağım. Nedir şimdi bu “The Village” derseniz Shyamalan'ın meşhur filmidir ama ben fim açılımı yapmaya niyetli değilim. Bilmeyenler bakınız siz şuradan  lütfen.. Filmi  deşifre edeceğim için burada bir uyarı yapmakta yarar var. Hemen yazıyı bu noktada okumayı bırakmalısın!!! Sonra bik bik etmesin kimse filmin sonu söylenir mi filan diye. Bak hala okuyor yaa. Git filmi izle, fena değildir. Ehh işte.

Şimdiii , durum şu. Çocuğunuz doğuyor ve siz ona bir dünya yaratıyorsunuz en şahanesinden. Çocuğunuz sizin ona yarattığınız gerçekliğe inanıyor ve dış dünyanında bu şekilde olduğunu düşünüyor. Kullanılacak malzemeler; bir anne, bir baba, en ilkel teknoloji ile donatılmış bir ev. Aslında ne kadar basit değil mi, hepsini karıştırıp çocuğa sunmanız yeterli üstelik. Ben bu ilkel araç gereçleri abartmayı bile düşünüyorum. Kalem yerine kamış, mürekkep hokkası ve divit bile düşünülebilir yani. Birkaç yıl sonra teknoloji gelişip kalem icat edilecektir ve çocuğum bu gelişmeye çooook sevinecek. Hatta bazı şeyleri onun icat etmesine bile izin verebilirim. Evde türlü deneyler yaparak bilim öğreneceğiz çünkü!!!

18 yaşına kadar icadı gerçekleşmeyecek yenilikler listemiz şöyle; bilgisayar , PS, PS3,PSP (açık alan bırakmıyorum), Wii, i-pod, LCD ekran tv ve en önemlisi cep telefonu!!!

Ne demek istediğimi anlayabildiniz mi bilmiyorum ama anlamak için yazdığım yazıdan başınızı kaldırın ve varsa etrafınızdaki teknolocik böceklerden birine bakın, olmadı küçük yeğeninizi düşünün biraz. O yeğenim dediğiniz canavarı diyelim ya da. Başını oyunundan kaldırıp sizinle iki kelam ediyor mu? ve ya “teyzeee/amcaaa/dayııı/halaaa gel bak bu oyunun burası harika, bakar mısın şu canavarı nasıl öldürdüğümeeee” ve türevleri cümlelerden başka bir cümle kuruyor mu? Evet evettt, ben de çok seviyorum hepsini. Ama bu hayat mıı yaa. Hayat buysa benim çocukluğum ot gibi geçmiş bu durumda. Daha önce şurada anlatmıştım çocukları o yaz bahçeye nasıl çıkartıp normal çocuk oyunlarına dahil ettiğimi. İşte bu yüzden ben kendi çocuğumu bu tür teknolojik beyin yıkayıcılardan uzak büyütmeyi düşünüyorum. Bununla birlikte eğer bu eğitim düzeni biraz iyileşme göstermeyecekse evde eğitime de karşı olmayacağım. Evde büyük bir kütüphane ve salonda 24:00de yayını biten siyah beyaz bir televizyon olacak. Zaten programlar çok sıkıcı olduğu ve çizgi filmler de kısıtlı olduğu için ailecek sohbet edebileceğiz.

Peki ben bunu neden anlatıyorum ? Tabiî ki ben ve benim insanların olduğu bir mahalle/köy (the village) yaratabilmek için. Sonuçta çocuğumu evin içinde eğitsem de onun ruh sağlığı ve sosyal gelişimi için arkadaş edinmesi , sokata kendi gibi!!! çocuklarla oyunlar oynaması gerekecek. Bu noktada da çocuğumun etrafında elinde PSP ve İphone olan androidler olmasını istemiyorum.

Bu fikrimi söylediğim bir arkadaşım aynen şöyle söylemişti “Seni kendisiyle gelecek düşünülen hatunlar listesinden çıkartıyorum” :))) /gerçi dalga geçiyordu sanırım, böyle bi liste olur mu yaa:S/ Bu durumda sanırım kendim kadar tuhaf bir de baba adayı bulmak gerekecek ama olsun. İyi bir amaca hizmet ediyorum sonuçtaaa. Her şey biricik oğlum için (evet evet, nedense bir oğlum olacakmış gibi geliyor)

Sonuç olarak; biliyorum ki zamanımızda tüm aileler en sevdikleri varlığa ellerinde olan en iyi imkanları sunmaya çalışıyorlar. Kimse onların diğer çocuklardan eksik!!! kalmasını istemiyor. Ama bu tür şeylerde eksik kalmayan çocuk bir çok başka değerden eksik olarak büyümeye başlıyor. Hepsi birden aynı durumda olduğu için eksiklik olarak görünmüyor olabilir şimdilik. Ama ben ileride nasıl yetişkinler olacaklarını şimdiden merak ediyorum bu neslin.

(Bi de aklıma geldi şimdi, bunun yarın bi gün filmi yapılırsa siz şahitsiniz tamam mı. Bu benim fikrimdi. Onlar benim fikrimi çaldılar. Pfff, zengin olabilirdiimmmm:()

38 yorum:

  1. kendi yiğenimden örnek vermek istiyorum bazen ablamla enişteme kızsamda ona sundukları kısıtlamalar sayesinde her türlü gelişimi gerçekleşiyor hemde bu böceklerle ilişki olmasına rağmen sanırım insanın çocuğuna karşı biraz acımasız olması gerekiyor merhamet duygusu ne kadar baskın olsada onun için iyi olmasını istiyorum deyip herşeyden layıkıyla nasibini almasını sağlamak gerekiyor bu kadar umutsuz olma sende yapabilirsin :) inşllh konuyu doğru anlayıp yorumumu doğru aktarabilmişimdir bu sefer :)

    YanıtlaSil
  2. çok ütopik buldum yazıyı...seni de pek bi hayalperest gördüm :P Sana bi haller oluyor ama hadi hayırlısı:P

    Bende öyle diyodum ama 9 yaşımdaki oğlum bana ''anne bu benim hayatım ''dedi ...yaaaa

    Sen haya kurmaya devam et...

    YanıtlaSil
  3. hayallllllllll olacak ıyy türkçeme:P

    YanıtlaSil
  4. ya ben linkten filmi açtım. film ingilizce herhalde. bu filmi izleyeceğimiz (türkçe veya altyazılı) bir site linki yok mu?

    YanıtlaSil
  5. benimle evlenir misin?
    evlendikten sonra istersen Amish'lere katılırız.

    YanıtlaSil
  6. Yesari bu Eflatun'unun "Bir mağara düşün dostum. Girişi boydan boya gün ışığına acık bir yeraltı mağarası. İnsanlar düşün bu mağarada. Çocukluktan beri zincire vurulmuş hepsi; ne yerlerinden kıpırdamaları, ne başlarını çevirmeleri kabil, yalnız karşılarını görüyorlar. Arkalarından bir ışık geliyor.. uzaktan, tepede yakılan bir ateşten. Ateşle aralarında bir yol var, yol boyunca alçak bir duvar.." diye devam eden yerleşkesidir"


    @Murat film şu...

    http://gunlukfilm.com/koy-%E2%80%93-the-village-turkce-dublaj.html

    YanıtlaSil
  7. :)

    ben kısmen katılıyorum söylediklerine. internet yok diye ananeme gelmek istemeyen bir velet var dayımda da.

    ancak

    onun annesi de senin gibi dikkatliydi pek çok konuda ama bizim küçük delikanlı nasıl oldu da böyle oldu onu ben de anlayamadım :)

    umarım dilediğin gibi olur.

    YanıtlaSil
  8. handan; evet bu sefer anlamışsın:))

    aplammm; ona söyleee o haytatı ona dar ederiimmm..ama ona şükretmelisin...burada onun bi süt kardeşi var biliyorsun..onu bir hayatı bile yook..

    murat; hacivat linki vermiş..ben pek ilgilenmem bu tür sitelerle.. oradaki linkten izleyebilirsin sanırım..

    YanıtlaSil
  9. stickman; her türlü evlenirim..ama eğer Amishlere katılırsak bir hafta içerisinde çıldırmış amiş topluluğu tarafından linç edilme tehlikesi ile karşı karşıya kalırız..6.saatin sonunda ben sorarım 'afedersiniz , a-mail ve blogumu kontrol edebileceğim bi bilgisayarınız var mı?' 'yaa ben hiç sevmem bulaşık yıkamayı, bence buraya bir bulaşık makinası almalıyız' ' aaaa sizin mikrodalganız yok mu?' :)))

    YanıtlaSil
  10. hacivat; böyle yorumlarla yorma beni..iç sesim şölee diyor çünkü ' eee yaniii??'

    ne gıcık adam çıktın sen yaaa.. ömür törpüsüü:))

    YanıtlaSil
  11. D.H; ben kendimden korkuyorum.. çünkü iletişim manyağıyım vee teknolojik gelişmeler önemlidir...:((((

    YanıtlaSil
  12. :))
    yesari hakkaten sana noluyo ya?
    bi de es kaza çocuğum olursa ne demek bilemedim hahaaaa.
    teşhisi siz koymuşsunuz efenim zaten...
    önce anne baba kendini kontrol edecek ki sonra village yaratalım.
    ben varım valla.
    yalnız o köyde bar var mıydı orasını hatırlamadım bak :)))
    olsun biz yaparız.

    neise efenim,
    o filmi beğenmemiştim ben hayat o kadar yavaş olursa filmi de o kadar yavaş olur.
    bizim çocuklarda filmdeki esas oğlan gibi embesil olur.

    madem es kaza böle hayalleriniz var the prisoner tavsiye ederim.
    orda isim bile yok insanların numaraları var.
    birbirlerine naber lan 334
    iyi valla nolsun 27 felan diye hitap ediyolar.

    ben o köyde yaşasam çocuğuma 3.14 adını koyarım mesela özel bi zaafım var bu sayıya.
    yoksa 1.618 mi koysam :))
    yok yok iş yok güç yok teknoloji yok can sıkıntısından bi sürü çocuk yapılır orda...
    en iyisi fibonacci dizilimi hahaaaa.
    topla gitsin rakamları çocukların ismini de karıştırmayız.

    yalnız konu sardı beni ben gideyim bi kahve içeyim mektubuma da son vereyim :))

    dipnöt;
    kendisiyle gelecek düşünülen hatunlar diye bi liste vardır.

    YanıtlaSil
  13. haahahahahah

    kahveni içtikten sonra devam edeceksen bekliim ben absalom...sarmış seni ciddenn.. alkol biliyorsun teknolocik bir gelişme değil.. ama benim oğlum uzak duracak yine de oradan.. ben çocuğuma ölee rakamlarla hitap etmem.. lider bi evlat yetiştiricem ben.. senin çocukların ve diğer komşu çocukları onun için sadece birer piyon olabilir ancak..
    (yalnız gelişiyor olaylar..eğlenceli olmaya başlandı)

    bu dipnöt konusu ayrı bir post gerektirmeye başladı.. verin biraz daha trick bu konuda bana.. bilmediğim şeyler hakkında çok fazla ahkam kesemiyorum..:P eğlenilecek ve evlenilecek ayrımı gibi bişiii mi:P

    YanıtlaSil
  14. orda da lider var efenim 2 numara...
    1 numara değil tikkatinizi çekerim.
    tevazu gereği 1 numara demiyo abi kendine.

    temem senin oğlan 2 numara olsun benim oğlanlar direk piyon olur zaten hahaaa.
    barı işletirler serserinin önde gideni olurlar:)
    senin oğlan kamıştan kalem yapıcim diye uğraşana kadar benim oğlanlar gelecek düşünülen elma yanaklı köy kızları diye listeyi çoktan tutmuş olurlar valla uyarmadı deme hahahaaaa

    efenim eğlenilecek-evlenilecek kısmı konunun magazinleştirilmiş versiyonudur.
    iyi bi eş
    iyi bi anne olabilme potansiyeliyle alakalıdır.
    e malum genler önemlidir.

    doğal selekşiyon :)

    YanıtlaSil
  15. Tecrübem der ki "Yok, bu nesli zapt edebilmek mümkün değil :( "

    Hayallerim vardı benim de mesela reklamlara kapılmayacağım derdim, en pahalı olana atlamak yok! Ama küçük adam sahneye çıkar çıkmaz daha ilk dakikadan tercihini ortaya koydu. 'Yook, o marka bez beni bozar!' edasıyla dahil oluverdi ortama, pişe pişe en pahalısını aldırdı illaki bize :)))

    "Emzirecem!!" diye yer gök inlettim; "yetmiyor sütün, mama verelim" diyen tüm büyüklerle bir başıma çarpıştım..Sonuç; 6 ay zorla, sonrasında ise asla emmedi ve uzun yıllar boyunca mama tüketen bir çocuğun ana babası sıfatıyla tarihteki yerimizi aldık biz de..

    Onlar karar verip yapıyor, bizler sadece seyredip ufak tefek dokunuşlar katabiliyoruz o kadar.

    Yanlış anlaşılmasın, hayal kurma demek değil niyetim; kur mutlaka ama ısrar ve inadla onlara takılıp kalma yeter ;)

    Tecrübeli bir dost :)

    YanıtlaSil
  16. aaaa ama sen ne doğurmuşsun öle sokak kedisi.. indigo çocuğuu mübareekk.. ama iyidir kararlı çocuk.. :))

    YanıtlaSil
  17. yesari,bir gün çocuğum olursa,elden geldiğince televizyondan,cep telefonlarından,bilgisayardan uzak tutacağım..En başta yaratıcılığını öldürdüğü ve- nasıl anne babalar müsaade ediyor bir türlü anlamıyorum- yaydığı dalgaların kansorejen etkisiyle uzak tutacağım.. Elden geldiğince böyle büyütmeye çalışan tanıdıklarım var, bence en doğrusu da bu..

    YanıtlaSil
  18. hahhh seninle beraber 3 hane olduk juvenil:)) senin kızların olsun ama..:)

    YanıtlaSil
  19. sağlıklı olsun gerisi mühim değil be yesari.. bir şekilde karakteriyle doğuyorlar zaten,biz sadece rehberlik ediyoruz, sen paşa torunu da olsan, o itin önde gideni olacaksa oluyor..Elden gelen bir şey yok

    YanıtlaSil
  20. aminnn..aminnn canım:)

    YanıtlaSil
  21. her zaman düşündüğüm, hayalini kurduğum birşeydir bu. hep kendi tarikatımı kurucam derim :)
    kafa dengi bir aile ararsan benimki hazır :)
    Seni kendisiyle gelecek düşünülen hatunlar listeme alıyorum.

    YanıtlaSil
  22. hahahhaha..banyosuyu; seni şimdi 4.bir hane olarak köy nufusuna mı dahil ediyorum , yoksa evimin aile bireyleri nufusuna mı??

    YanıtlaSil
  23. köy nüfusu yahu.
    benim evin bireyleri belli :)
    doğuracağım 48 veletle bizbize yeteriz zaten.
    sizin eve fazlalık yapmayalım.

    YanıtlaSil
  24. ehueheuhehe...peki komşuuu:)))

    YanıtlaSil
  25. sevgili yesari şimdiden kendine bunları dert etmen çok güzel gerçekten. belki ütopyandaki kadar radikal olmasa bile önleyici tedbirler geliştirmede hazırlıklı olursun. bir çocuğun olduğu zaman aynı dertleri çaresizlikle yaşayacaksın zira :) çünkü teknoloji merakı ve daha önemlisi yeteneği bence yeni nesilin genlerine işlemiş, tabiiki biz anne -babaları sayesinde. o minicik elleri sanki mouse tıklamak için gelişmiş, o kadar çabuk öğrenip, seri kullanmaya başlıyorlar ki. o yüzden şimdiden kendini uzak tutmaya başlasan diyorum, belki senin oğlanı kurtarabiliriz, tabii ki oğlun olsun diyorum bir de :))) sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. bazen diyorum ki bu yesari herhalde "bugün nasıl bi post yazsamda LA beni topa tutsa" diye düşündüğünü düşünüyorum.. hatta "ütopik karııı" diye bağırasım var ama 'karı' kelimesini kullanmadığım için başka türlü başlayacam..

    öncelikle o cümleyi kuran arkadaş ben olduğum için şunu söylemek istiyorum. her erkeğin gelecek için plan kurabileceği kadınlar listesi vardır. tabi çevresi geniş olan şanslı erkeklerde vardır bu liste. ve asla evlenilecek hatun eğlenilecek hatun kadar basit değildir. ve umarım kimse bu listeye kullanmak zorunda kalmaz ve istediği kadını aşık olup bulur..

    konuya gelirseeek.. aha da seni bu yüzden çıkardım bu listeden :P bi kere çocuğu dünyadan soyutlamak neden be kadın.. dünya nereye doğru gidiyo farkındamısın.. sanırım burada olay çocuğun bunlardan mahrum bırakılması olmamalı çocuğa yüklenecek sorumluluk duygusu ve ailenin onu yetiştirme tarzının önemi çok büyük. yani anne baba ne ise çocuk ta o olur.. ister kucağında laptopla doğsun ister ilk bilgisayarına üniversitede kavuşsun.

    ben kızımı ki inşallah olur, tabi sağlıklı olsun da ne olursa olsun, hiçbirşeyden geri kalmadan büyütmek isterim, bunu yazımda da yazmıştım sanırım, bilgisayarı küçük yaşta öğrenecek, okumaya başladığından itibaren kitaplarla tanışacak, müzik dinlemeye başladığı andan itibaren konserlere gidecek... vs.. vs..

    ps: bu arada herkesin listesinde de adın var maaşallah.. çıkarmasam mı ne.. ;)

    YanıtlaSil
  27. nil; benim oğlanı asıl kendimden korumam gerekiyor sanırım:P:))) ama bakalım..annelik başka birşey sanıyorum ki.. o zamana kadar ben iyileşirim sanıyorum.. böle hergün oğlunun aga uga demesinden filan bahseden bir blogger olabilirim:P:p

    YanıtlaSil
  28. LA78'ers; senin kızı oğlumun etrafından uzak tutmanı öneriyorum..kazayla birbirlerini görmesinler..senin kız benim oğlumu yerrr yeeerrr...

    ben gelişimi yakalayacak diye kendini kaybetmesini istemiyorum o teknolojinin içerisinde o kadar..

    ayrıca, o listeye girmek istemedim, çıkmak pek umrum da olmadı, tekrar listeye girmek istediğimi de sanmıyorum.. kimsenin listesine ..ben listelerde olmam.. listeleri yaparım!!!

    YanıtlaSil
  29. valla benim kız çok bilmiş bişey olacak gibime geliyo hakkaten..

    ayrıca kendini kaybetmemesi senin elinde yesum..

    son paragraftaki hafif agresif havayı gördüm ve pas diyorum.. şunu da belirteyim erkekler ne kadar liste yaparsa yapsın zaten her zaman kadınların isteği olur.. maalesef..

    YanıtlaSil
  30. lady gaga çalıyordu bir yandan..agrasiflik ondan olsa gerek:))

    YanıtlaSil
  31. dehşet fikir, bunu birileriyle denemek lazım. ama bunu sadece çekirdek aile ile gerçekleştirmemek lazım. yoksa asosyal bir çocuk olur. bu şekilde düşünen bir kaç çekirdek aileyle beraber medeniyetten uzak bir yerde yapılabilitesi yüksek.

    bu şekilde yaşayıp gelişmeye niyetli çiftler bana ulaşsın, mekan benden.

    YanıtlaSil
  32. waayyyy sponsor bile bulurum bennnn...ama hala eksik var halaa eksik varr:(((

    YanıtlaSil
  33. Kontralto kadınları dinlerken yazılan yazıları hayali gerçeğe en yaklaştıran yazılar olarak tanımlıyorum. O yüzden bu Thomas More çakması yazıya şimdi daha bir içten baktım.

    Başarılar.:)

    YanıtlaSil
  34. Yazınızı da, gelen yorumları da keyifle okudum. Kıkır kıkır kıkırdayarak!.. Bayılıyorum akıllı, ve mizah duygusu olan gençlere vesselam!
    ..
    Bu film ve yazınız bana - aralarında bir bağ yokmuş gibi gözükse de- Jerzy Kosinski'nin çok sevdiğim kitabı "Being There" in bazı alt mesajlarını çağrıştırdı. Sinemada da Peter Sellers'ın muhteşem yorumuyla izlemiştik hani..
    ..
    Kısacası, bazı zamane çocuklarının yetiştirilme biçimlerine ilişkin eleştirel bakış açınıza katılsam da, çok da izole ederek büyütülen "korunaklı" çocukların sonra aynen o muhteşem romanın kahramanına dönüşeceğine inanıyorum.
    Sizin kuşak bu başyapıtı kaçırmış olabilir; acilen bulup okuyun ve filmi de indirip izleyin derim.
    Sevgiyle Sevgili Yesari.
    PS: Akl-i evvel bi adam, sizi zaten "geleceğinde hep var olacak" kadın listesine koyar. Aklı geride kalanları da boşverin zaten:-))

    YanıtlaSil
  35. hacivat; birgün seni anlayabileceğim..valla bak:)

    YanıtlaSil
  36. Sevgili Aycane; bu gençler kendini kurtarabilmiş bir neslin çocukları sanıyorum.. :)

    tabiki ben abartmayı sevdiğim için bu yazıda da yapmayacağım şeyler söyledim.. çünkü ben kendim en önce değişmeyen tek şeyin değişim olduğuna inanıyorum..ama ben iletişim böceğiyim.. çocuğum tabiki hiçbir yenilikten geri kalmasın ama etrafıyla iletişimini de hiçbir zaman kopatmasın isterim.. kenidini ifade etsin.. bağırsın çağırsın..

    yeğenim geçenlerde ablamın bir eleştirisine.. "anne bu benim hayatım" demiş.. henüz 8 yaşında.. ve bence yeni nesil aynen böyle kendini kabul ettiriyor.. hepsi şahsına münhasır yetişiyor.. bu konularda çok ahkam kesmemek gerekiyor sanırım..o listesinde olduğum kişilerden birinin (ve benim de listesine gireceğim) de katkıları belirleyecek nasıl biri olacağını.. olmayan bir birey hakında bu kadar uzun da yazılmaz canımm:))

    paylaşımınız için teşekkürle:)

    YanıtlaSil
  37. bu kez sen hoşgeldin..ixir:)

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!