12 Nisan 2010 Pazartesi

kadınlar ne söyler ne söyleeer??


Şimdi bi film var televizyonda. Ben pek tv açmam ama evde tek başımaysam yalnızlık hissimi azaltıyor. Filmin adı “kadınlar ne söyle ,erkekler ne anlar”. Ben daha önce izlemiştim , izleyenler de vardır. Oldukça keyifli ve bittikten sonra aklınızda pek bişey kalmayan o sabun köpüğü filmlerden. Ama konu güzel işlenmiş bence. Hani ne onlar bizim , ne de bizler onların söylediklerini anlamıyoruz ya. Hani onlar venüsten biz marstan geliyoruz ya. Hah işte, şu geldi aklıma. Ya kadınlar her ne söylemeye çalışıyorlarsa , erkekler onu anlasalardı. Veya tam tersi işteee.

Biraz şükretme zamanı geldi hepimiz için.. Bir daha “beni hiiç anlamııyooğğ” diyebilecek misiniz bakalım!!

Hani böyleeee, meselaa , farz-ı misaaal, hanii olmaz yaaa..Çok güçlüsündür aslında, ihtiyacın yoktur kimseye.. Ama hani erkekler sever ya güçlü taraf olmayı, korunmaya muhtaç olanı korumayı, hepsi bir yana “kendilerine ihtiyacı olunduğunu”hissetmeyi. Hah işte, onlara böyle hisettirdiğiniz o ince ayrıntıları anlasalar mesela. “bebeeeğğm ben bu sehpayı alıp şuraya taşıyamıyoruum, tırnaklarım kırılabilirrr, lütfeen bana yardım eder misin?” sorusunuzun ardındaki “istesem ben bu sehpayı baştan yapacak yeteneğe sahibim , ama senin bunu bilmene hiç ama hiç gerek yok, ben bildiğin sıradanhatun kişiyim” mantığını anlayabildiklerini düşünmek istemezsiniz sanırım. Bunun bir de duygusal boyutu var tabikii. “Ben kırılganım, korunmaya, gözetilmeye muhtacım, çok acılar çektim, çok hassasım” büyük yalanının ardında “seni ancak böyle kendime bağlarım, beni bırakıp gidemezsin, gitsen de dönersin paşa paşa” gibi bir minik ayrıntı olduğunu söylemeyeceğim, sözzz!!!

Veya kıskandırmak için yaptığınız küçük oyunları, cümle arasına soktuğumuz saçma sapan cümlelerin ardını görebilseler ve sizin kendinizi aptal gibi hissetmenize neden olsalar iyi mi olurr???.. “ahahhahha şu abuzittin de çok komik bi çocuk, çok gülüyorum ona beeen, sence de değil mi balıımmm?” dediğinizde de “abuzittin diyooruuum, bak bir erkek adııı, onu komik bulmuyorum aslında, sadece bir erkek ismini dile getiriyorum, senin yanında, ölesine bir cümleymiş gibi, ama aslında senin beni kıskanmanı istiyoruuuum” olarak anlasalar.. senin halin nice olur..(tam tersini erkeklerin de yaptığını söylemek isterdim ama pek öyle düşünmüyorum/istisnalar olabilir/)

Benzetmeleri çoğaltmak mümkün elbette ama sadece hemcinslerime yüklenmek istemiyorum. Erkeklerin bir çoğu için gizlemek, genelde mümkün olmaz. Veya şöyle söyleyelim...Onlar zaten gizleyemezler de, kadın da genellikle kendi anlamak istediği anlamları çıkarttır onların davranış ve sözlerinden. Ama kısa kısa geçersek “gerçek amaçlarını” gizlediklerini düşünerek yaptıkları komplimanlar, iltifatlar, ilk kez tanıştıkları , bazı mekanlarda tanımaya çalıştıkları hatun kısmına kurduğu süslü cümlelerinin ardında yatan “canım , şimdi böyle uzun uzun cümleler kurdurtuyorsun ya banaaa , ben biliyoruum sana yapacağımııı, duur sen duurr” anlamı gören dişi, olay yerini çok hızlı olmasa da yavaş yavaş terkedecektir..(ya da ben çok safım, ikisinden biri işte).. Kuru iltifatlarınızın gerçek düşüncelerinizle alakası olmadığını söylememe gerek yok sanırım. Ama ne güzel ki başta da dediğim gibi kadın dediğinin inanılmaz bir savunma mekanizması gelişmişliği vardır..İnanmak istediğine inanır, inanmak istemediğine inandırmak için de boşuna çabalamayın. Yani söylediğiniz yalanlara inandıklarını gördüğünüzde kelebek gibi sevinçten çırpınmayın. Kelebeklerin ömrünün 1 gün olduğunu bilmek için belgesel kanallarında gezmeye luzum yok!!!

Aslında çok net söylemek isterim ki; kadın erkek, hiç farketmez..Hiçkimsenin aklından gerçekten geçenleri bilmek istemem. Aptal yerine konmak en nefret ettiğim şey olsa bile ben ne kadarını bilmem gerekiyorsa onunla yetinmeyi severim. O beni anlamıyor, ben onu anlamıyorum diye bik bik etmiyorum. Anlamıyorsa biri anlatamıyorum demektir. Bundan ötesi yok benim için. Biri bana “yaa bak yanlış anladın sen” dediğinde bana “gerizekalı” demiş gibi hissediyorum. “gerizekalısın çünkü söylediğim şeyi bir seferde anlamıyorsun”. Çok ağır mı oldu? Olmadı, güvenin bana...

17 yorum:

  1. ikili ilşkiler.... zor meziyet. hiç anlamam.

    YanıtlaSil
  2. anlamak zorunda bırakmazlar umarım:)

    YanıtlaSil
  3. valla o filmde de tekrar edildi bilinen bir gerçek; kadınları anlamak imkansız.

    anlamaya çalışmak ondan daha imkansız.

    YanıtlaSil
  4. Ya! Ben aptal kadın olduğuna inanmıyorum ...Erkekler de kadınları kandırdıklarını sanıyorlar sadece sanoyorlar..
    Bi de anlamasın kimse kimseyi sanki anlayınca çok daha mı farklı avranacaklar değişen bişey olmuyo...Canım kime ne kadar kendimi anlatmak isterse o kadarına izin veririm...
    Hı bi de ''yanlış anladın sen ''lafını be de sevmiyorum ne dediysen onu anladık yani ötesi yok asena olmaya hiç gerek yok...

    Böyle de saçmalayıp gidiyorum ama şunu bilki yazının anafikrini çıkardım yanlış hiç anlamadım mesela :) Sen bu yazı işini çok iyi yapıyorsun wesselamm !!

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. 30 yaşında anca kabul edebildim arada ciddi bir bakış açısı farkı olduğunu. Bunun biraz da toplumsal dayatmalardan yani kadınlara ve erkeklere toplum tarafından biçilen rollerden kaynaklandığını düşünüyorum. Kim Marstan kim Venüsten bilemem ama arada pencere farkı var. O yüzden ne ben anlatamadıma inanıyorum ne de o anlayamadıya inaniyorum artık. Bazen sen ne kadar net anlatırsan anlat hedefe ulaşamazsın. Suçlu musun? Eksik misin? Aptal mısın? Dili mi kullanmayı beceremiyorsun? Kesinlikle hepsi için hayır! Sadece senin hedef olarak gördüğün onun için hedef değil! ya da senin amaç olarak gördüğün kesinlikle onun için amaç değil.
    Bazı noktalarda kabul edeceksin ve geçeceksin hayatta bence. Yoksa böyle didikler dururuz kendimizi ve sonuca da varamayız gibi geliyor bana...

    YanıtlaSil
  7. papuç; o sildiğin yoruma çook güldüümmm:)))))
    hayatı düzeltirken de yanlış yazmak tam sana göre birşeymiş:)))

    NzN; "anca" demişsiiinn...ne va r30 yaşıında neeee...dur daha hayat yeni başlıyoor..aaaaa!!!

    YanıtlaSil
  8. yesari- "anca" burada aman allahımm 30 oldum! anlamında kullanılmadı :) Bu konuları kaç yaşından itibaren düşünmeye başladığımızı göz önünde bulundurursak ben anca 30 yaşıma geldiğimde kabul edebildim manasındaydı:)
    Yoksa 30 gelmiş hoş gelmiş diye yazı bile yazdım pek sevgili 30 yaşı karşılarken... Yaşam planımda da en az 3 30 devirmek gibi bir maddem bile var yoksa...

    YanıtlaSil
  9. "Erkeklerin Kadınlar Hakkındaki Bütün Bildikleri", yazarı: Samuel Greeberg, Vakkorama Yayınları. Kitap yaklaşık iki yüz sayfa civarında.. kitaba bir bakıyorsunuz bütün sayfaları boş .. evet evet bomboş :) yani onların tüm bildikleri koca bir hiçççç :))))
    canım benim onların bizi anlayabileceği kadar basit olamıyoruz maalesef :)))
    eee öyle ama :)))))ben napimmm

    YanıtlaSil
  10. :))) takılmıştım 80 doğumlu biri olarak sadece NzN..

    cecil; ben şahsen basit biri olduğumu düşünüyorum:P susadığında sus içecek kadar basit..:)) ama onlar karmaşık olanı veya kendini karmaşık göstereni seviyorlar.. işte bu noktada ayrılıyoruz:P

    YanıtlaSil
  11. sen öyle düşünüyorsun işte yesari..:) sen :) meselede tam burada ayrılıyor işte :)

    YanıtlaSil
  12. aaaa ama cecil.. öle deme..onları seviyoruz.. pamuklara sarıp sarmalayalım onlar.. öpelim kokulu kokulu..ahahahahahah

    YanıtlaSil
  13. heeyy bu çok romantiktii:)))))

    YanıtlaSil
  14. aahh ahhh yarama parmak basmışsın aslında tüm bayanların yaralarına parmak basmışssın bide anlasalar yaaaaa :(

    YanıtlaSil
  15. amaa yaa ..ben burda erkekler bizi anlamıyoooğğ demek istemmemiştim ki...anlamamaları bazen iyi bişiy demek istedim.. :/

    YanıtlaSil
  16. eğer bir erkek bir kadını anlamak istiyorsa önce kendisini iyi bir şekilde anlamalı... kendini anlamayan başkasını hiç anlayamaz...

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!