2 Nisan 2010 Cuma

kesmesini bilmez yavrum gülüm Katinam..

Ne kadar “zeki bir aptal” olacağımı anladığım gün üniversite yıllarıma dayanır. Nedense üniversitede hocalarının ders ile ilgili anlattıkları değil de , “hayat dersi” niteliğindeki söylemleri kulaktan kulağa yayılır. Onlardan biri bana da denk geldi vakti zamanında. Hocamızın, bilmem hangi hukuk dersinde bize naklettiğine göre “dünyadaki en pahalı pilavı üniversite mezunu kadınlar yapar”mış. Bunu söylediğinde tüm sınıf gülümsemişti benimle beraber. Ama ip nerede koptu biliyor musunuz? Hoca ne anladığımızı sorduğunda sınıftaki kızlardan birinin “ayy heraağlde bölee pirinçleri çok fazla saçtıkları içiinnn birazz pahalı oluyooo” dediğinde gözlerimi kocaman kocaman açıp şaşkınlıkla kızın yüzüne baktığımda. Asıl yapmam gereken “ tühhh yaa, neden benim aklıma da böyle şeyler gelmiyor” diyerek hayıflanmam ve onu üstad bellemekti. Kapısının önünde paspas olmam gerekiyordu o dakikadan sonra. Ama ben ne yaptım , şaşkın bakışlarımdan dolayı bana yönelen hocanın sorusuna “ sanırım aldığımız tüm eğitim sonucunda, mezun olduğumuzda yani, sıradan bir ev kızı ile aynı pilavı yapacağımız için” dedim. Bu cevabın sonunda da aynı kızımızın “ayyy bu nerdeen aklına geldii” tepkisine maruz kaldım. Cidden yaa, nereden aklıma geliyordu böyle şeyler. İşte , eski zaman..geçmiş gitmiş..neyse ki şimdilerde susmayı öğrendim.

Bunu neden anlattım.. “Benden bişii olmaz” demek için bu kadar uzun paragraf yazmayacağıma göre, aslında bu yazının "insanlığa fayda verecek eser" olma amacı var.. Küçümsemeyin beni yaa..Birşey biliyorum da yazıyorum..aaaaaa..

Etrafta görüyorum, artık neredeyse her yurdum kızı üniversite mezunu. Bazıları master ve doktora çalışmalarını hızla devam ettiriyor. Üniversite mezunu değilse bile kendini yetiştiriyor, belli entelektüel gelişimini tamamlıyor bir şekilde. Kötü bir yığın örnek yok değil elbette. Ama o kötü örnekleri de katalım bu kendini yetiştirme çabası içinde başarılı olmuş veya olamamış gruba. Sonuçta ortada bir emek var, başarılı olmuş veya olmamış bizi ilginendirmez. Ama herşeyin sonunda, onlara yaklaşmak için belli aşamaları geçmişseniz veya sanal/gerçek ortamda kendilerini rahat hisetmişlerse, bunları da geç, kendileri ile ilgili güzel birşey söylemek istiyorlarsa “ben çok güzel ebegümeci ( eeenn sevdiğim yemek ismi kendileri, her türlü kötülüğü içinde barındırıyor) yaparım, ayyhhh benim fırında makarnamı yemelisin, bu kekin içinde kaç gr kuru porakal kabuğu kattın, ben de yapmak istiyorum, yemek yapmak benim için bir sanat, bir meditasyon aracı” gibi cümleler çıkıyor o güzel ağızlarından. Olmadı yaptığı yemeklerin fotoğraflarını paylaşıyor orada burada “bunu yaptım, bu akşam yemekte bilmem ne var” başlıklarıyla. Yemeği geçtim el marifetlerini sergiliyor en şaşalısından. Makrome yapılmıyor artık ama muhakkak güzel kazaklar, atkılar örülebiliniyor!!!

“Eee erkeklerde yapıyor bunu” diye gelmeyin sakın bana. Onların üzerinde tuhaf duruyor işte, çünkü alışılagelmemiş bir durum iyi yemek yapan erkek. Bunun sebeplerini, ortaya çıkışını, mitolojideki yerini filan “ıssız adam” belgeselinde hep beraber izledik zaten. Onlar hakkını veriyorlar bu yeteneklerin. Ama sana ne oluyoor güzel kızıımm nee. Zaten ezelden beri annenn bunları öğretmek için çırpınmıyor muydu , temizlikti, yemekti , el hüneriydi. Sen değil miydin direnen anne öğretilerine (ama okursun onu bunu satan bilgenin anılarını, hepinizin bilgesi anneniz aslında kabul edinnn), odanı darmadağın bırakıp çıkan. N’oldu peki sonraaa, neyi keşfettin hııı sorarım sana. Ne bu Ametikayı yeni keşfettim ayaklarıı ben bunu anlamıyorumm.. Madem değişmez kural bu, baştan direnmek neden. Yok ben yemek yapmayı bilmem, yok temizlikten ev işlerinden hiiç anlamam. Sonunda göreceksin ki seni yetiştiren anneler gibi anneler yetiştiriyor o etkilemeye çalıştığın erkekleri de. Paşa paşa , seve seve, kendi özgür iradenle öğreniyorsun. Ama sen de haklısın, ben de baskıya gelemem bu tür konulardaa...

 Ne demişler "deneyim herşeydir.."

8 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. daha pahalı plavın sebebi daha çok prinç harcamaları olabilir.. bunun sebebi de;

    ''sanırım aldığımız tüm eğitim sonucunda, mezun olduğumuzda yani, sıradan bir ev kızı ile aynı pilavı yapacağımız için”

    bunu düşünürken ortaya çıkan dalgınlıktan dolayı princi sağa sola saçmaları da olabilir mi?

    kızın cevabı ile senin cevabını ortak noktada buluşturduk işte.. Allah' ım demek ki gerçekten herkesle bi ortak payda da buluşabilirmişiz... şimdi öğrendim, şaşkınım...

    YanıtlaSil
  3. öyle, aynen katılmaktayım, bir laf vardı, sonunda hepimiz annemize benzeriz,diye,nedir yani varılacak nokta bundan başka:) Sen yapmacıklığı sevmiyorsun,anladım ben seni,iyi kesmişsin bu ahkamı, öperim

    YanıtlaSil
  4. bunu neden yaptın ki sanki gereksiz adam:((

    Evaaaaa; evet eveeett ayneenn ölee..:) keşke o yapmacıklığı göremesem dediğim oluyor..

    YanıtlaSil
  5. :) merak ettim güzel pilav yapabiliyormusun yesari?

    YanıtlaSil
  6. antipatik yazar; aramızda kalacaksa söylüyorum.. pilavımın üzerine pilav tanımam:))

    YanıtlaSil
  7. ben geldimmmm yesari:)
    cecil
    artık buralardayım ...

    YanıtlaSil
  8. çok sevindim..hoş geldin...hoşluklar getirdinnn:)

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!