18 Nisan 2010 Pazar

siyah-beyaz pazar..

Ben de yapabilirim.. Evet, edebi olmasa da , çok ayrıntı veremeyecek olsam da ben de izlediğim filmler hakkında yorum yapabilirim, ne var yaniii!!! Hiç bakmayın ölee, filmlerle ilgili şöle oluyor böyle oluyor diye yazmayacağım. Spoil vermemem gerektiğini öğrendim. Gerçi çok pis yaparım ama ıı ııhh yapmayacağım..Okuyucu kaybetmeye gelmez durup dururken, altın değerinde şu devirde. Uzun zamandır oturup öle peş peşe film izlemiyordum. Şu an zihnim bulanıklaşmaya başladı  izlediğim filmler yüzünden. Yazıyı yazdım yazdım. Yoksa unutup giderim , ziyan olur valla.

Başlıktan da anlaşılacağı gibi siyah-beyaz bi pazardı. Ama hiç öle 1950lerin filmlerini beklemeyin. O kadar da değil. Bildiğim modern filmler ama siyah beyaz çekilmiş işte.


“Angel-A“ Yönetmen Luc Besson . Bu bile birşeyler anlatmaya yetiyordur, belki bir çoğunuz izlemiştir bile. Ama ben uzun süredir erteliyordum izlemeyi. Harika Paris görüntüleri eşliğinde , oldukça keyifle izleyeceğiniz bir film. Ben sürekli sarışın hatunumuzun boyutlarına takıldım kaldım. Resmen benim boyum kadar bacakları vardı yaa. Bu açıdan bakıldığında tam bir görsel şölen. Filmi keyifli kılan diğer bir unsur, Paris’e siyah beyazın çok yakışmış olması.Veee inanır mısınııız film boyunca hiç turist görmedim. Filmin müzikleri Fıransızca olmadığı için klasik Fransız filmlerinden kendini sıyırmış.Ayrıca sadece bir romantik komedi gibi değil de, 3.gözünüz açık olarak izlerseniz çok değerli replikler yakalayabilirsiniz film boyunca. Düşen meleklere dikkat!

Fimlerle ilgili bilgilere ulaşmanız için üşenmeyerek imdb linklerini veriyorum. Kolay değil blog yazarı olmak:).

http://www.imdb.com/title/tt0473753/


İkinci siyah beyaz filmimiz “In Search of a Midnight Kiss” Fim Los Angeles’da geçiyor. Ben nedense çok severim toplamda 24 saat içinde yaşanan olayların anlatıldığı bu tür filmleri. Oyuncuları tanımadığım gibi , başka bir filmde izlediysem bile kesinlikle hatırlamıyorum. O yüzden eğer hiç tanımadığınız insanların olduğu, hakkında hiç birşey bilmediğiniz bir filmi seviyorsanız sonunda, iyi iş çıkarmışlar demektir. Aldığım duyumlara!!! göre bağımsız filmler festivalinde gösterilmiş ülmemizde. Bir sürü ödül de almış festivallerden. bu açıdan sevmiş olmam oldukça tuhaf zaten.. Ama en çok dikkat çeken özelliği “doğal” oluşu sanırım. Yani tepkiler, olaylar çok kendinizi bulabileceğiniz şeyler. (filmin başındaki olayı es geçelim bu son yorumum için tabiki, bizim ülkemizde cinayet sebebi olabilir çünkü) Gülümseyeceksiniz, eminim bundan..Var yaa, siz kesin bunu da izlemişsinizdir benden önce!!! Eğer öleyse sonsuza dek susun!!..

http://www.imdb.com/title/tt0989000/


Geldik siyah-beyaz olmayan son filmimize. Siyah beyaz olmasa da oldukça kasvetliydi. Fırtına ,yağmur, bir ada, akıl hastanesi, hastalar. Filmimizin adı “Shutter Island” Yönetmen, Martin Scorsese...Başrolde Leonardo DiCaprio’nun olması sizi yanıltmasın. Bence çok daha iyi, dev oyuncular film boyunca karşınıza çıkarak sizi şaşırtıyor. Oyuncu kadrosuna bakmadan izlemeyi deneyin. Şaşırmak güzeldir.. Valla biraz geriden takip ediyorum filmleri. O yüzden bu önerilerim izlemeyenler için. Film boyunca sürekli aklınızın kıvrımlarıyla oyunlar oynuyorlar, ama ben öğrendim bu işi. Bu amerikalılara hiç güvenmiyorun, benim için hiçbirşey göründüğü gibi değildir.Siz de durmadan düşünün valla psikolojik gerilim bu, beyninizin kıvrımlarıyla oynayın oynayabildiğiniz kadar. Ben bir tek oyunculardan Michelle Williams’ın uyumsuz olduğunu düşünüyorum. Dawson's Creek’den beri gözümdeki sıradan sarışın imaji değişmedi. Bakmayın siz ona, dağıtmasına izin vermeyin dikkatini.

http://www.imdb.com/title/tt1130884/

İyi seyirler herkese...

Bu arada ben yazıyı yazarken derbi vardı tv'de..FEBE-BEJEKE .. Başlık ona da uydu sanırım:)..buradan çıkartılacak sonuç ben Galatasaraylıyım:)))

7 yorum:

  1. Shutter Island'ı izlemeyin derim... onun haricinde Angel-A çok güzeldir... bu kadar

    YanıtlaSil
  2. Angel-A gerçekten de çok keyifli bir film. Ben aynen uzun zaman ertelemiştim. Sonunda 2 yıl önce izledim, pek beğendim :)

    YanıtlaSil
  3. notumu alıyorum valla hiçbirini izlemedim ama meraklandım..
    teşekkürler efendim bilgilendirme için :)
    maç ta şaka gibiydi zaten bol kartlı filan
    :) ooooooooooo cimbommmm bommmmmmmmmmm
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. :)) rica ederim sevgili deli.. izlerken beni hatırlaa..

    YanıtlaSil
  5. en çok Midnight Kiss ilgimi çekti :P yoruma gel!

    o değil de bu yazı bizi teğet geçti..

    YanıtlaSil
  6. seni fenerbahçen yaktı:))

    YanıtlaSil
  7. Onumuzdeki post'lara bakicaz artik. Ne zaman istersen.. Kitchen'da sana her zaman tabak var.

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!