28 Mayıs 2010 Cuma

Hüzün yarası...

...

“Yaralarından tanıyorum artık onları” dedi kadın...”Ne demek yaralarından tanımak?” diye sordu diğeri...

“Yaralar nasıldır bilir misin?..Nasıl açıldığı önemli değildir, fakat hepsinin yeri çok farklıdır!”...

“Görebilirsin kimininkini... Gizlemez, korkmaz, çekinmez kabuk bağlamış yarasını görmenden... Onu yarasıyla sevmeye davet eder seni belki de, zamanla yarasını iyileştirmene izin bile verir ...Tedavi eden sen ol veya olma, bilirsin ki orada bir yara var ve sen dikkat etmezsen kanayabilir kolaylıkla... Dikkatli olursun bu yüzden onunla birlikteyken...Özen gösterirsin... Dokunmamaya çalışırsın acı vermemek adına... Sabır gerektirir iyileşme süreci kimi zaman... Üstelik tam geçti gitti dediğinde bile iziyle karşılaşırsın, her zaman orada olacak olan...

Bi başka cinsi vardır bu yaraların, öyle üstüne tentürdiyot basılan cinsten bişey değil öyle olsa basarsın üstüne merhemi geçip gider... Yeri belli olan yaraları kapamak kolaydır... Asıl zor olan baktığında göremediğin ama yerini bildiğin yaralardır ki; vay haline o kanayan yarayı gören gözlerin ...

Yaralar derindedir, çok derinde... İyileşmesi kolay olmaz... Önce kesmek gerekir ona ulaşabilmek için... Tedavi için kesiyor olsan da her ne kadar, acı verir bu ona... Anlatmak , anlamasını sağlamak gerekebilir bu yüzden... Eğer doğru kişi değilsen onun için, şifa diye attığın kesik daha büyük yaralara sebep olabilir... Her yarayı iyileştiremeyeceğini de bilmen gerekir“

“Peki neden zoru seçer ki insan? Yani neden yaralı birini seçer?” diye sordu...

“Basit”.. diye cevap verdi kadın... “Birini yaralarından sevmeye başlarsan onu hayatın boyunca seversin de ondan... Kıyamazsın, kendi yaralarının ortağını bulmuşsundur aslında bir anlamda... Bu nedenle onu tamir ederken senin de yaran beren sarıp sarmalanır... Sanırım bundan...”

“Tuhaf” dedi diğeri...

“Evet” dedi kadın... “Evet, tuhaf... Mantıksız ve kontrol edilemez, anlam veremediğin bir sevgidir bu... Ama mutlaka herkesin bir gün birilerine hissettiği...”

26 yorum:

  1. O yaralar nedense kapanmıyor.

    YanıtlaSil
  2. hüzün denizinde yüzdü mü insan, yıkandı mı bir kez olsun gözyaşlarıyla, görür görünmez kılınmaya çalışılan, üstü 40 kat örtülmüş yaraları bile... görür de sever işte, kendindekiler de görülsün de sevilsin diye belki de...

    YanıtlaSil
  3. Herkes günün birinde muutlaka hisseder ve kendine karşı koyamaz ya ..Çünkü ortak paydamız yaralarımız olmuştur ve bir insan eğer yaralarından seviyorsa seni bilki gerçekten seviyordur..

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel anlatmışsın. Ellerine, yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Vay bee dedim içimden. İkidir bana hitap ediyor sanki yazdıkların.

    Ama ama beni sevme nedenin bu mu şimdi :))))

    YanıtlaSil
  6. hakkatten sıkılmıştım twitlerinden facebooklarından,

    YanıtlaSil
  7. Birini yaralarından sevmeye başlarsan onu hayatın boyunca seversin de ondan... Bu yanılgı olamaz mı ama? Çünkü sen yaraları iyi etmeye çalışırken yaralanırsan ve fakat onun yaraları hala baskın çıkarsa zaman zaman... Kendi yaralarını sarmaya vakit kalmıyor işte bazı bazı yahut kendini korumayı unutuyorsun... Kalemine, yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. teşekkürler herkeseee:)

    Efsa; benim yaralarım nedir ki seninkilerin yanında:)) nedeni yok sevgilerimin genellikle...çok mantıksız severim bennn:P

    uykusuz; çık facebook'dan çıkkk...aaa :)

    YanıtlaSil
  9. bu fotoğraftaki abla dün gece ermenistan adına eurovision'da yarışıyodu. tanıdım hemen :))))

    rumuz: dünyanın en yüzeysel insanı

    YanıtlaSil
  10. aahhaha ermenistanmışşş:))

    YanıtlaSil
  11. zaman koşuyor dört nala
    biz de fazla takılmıyalım dizlerimizde ki yaralara..
    fazla mı kafiyeli oldu ne :)))

    YanıtlaSil
  12. Yesu;

    Özlenen bi Yesu yazısı olmuş bu. Yaralı insanlar tehlikeli olabilir'e inanırım genelde, yine de yazıyı çok sevdim...

    YanıtlaSil
  13. teşekkür ederim Elizamm.. biraz hırçın olabiliyorlar evet:)

    YanıtlaSil
  14. Sevdiklerinle ve ailenle birlikte nice nice nice senelere:) Herşey gönlünce olsun.. Mutlu yıllar:)))

    YanıtlaSil
  15. bismillahh:)) kimin doğum günü mehtapçım... n'ooluyor?:)

    YanıtlaSil
  16. sınavlar, kpss derken kafam karıştı. tek sen değilsin. bir arkadaşada gittim kutladım. 4 haziran da ne güzel ikisininde aynı güne denk gelmiş, diye düşündüm. kusura bakma yesari:)

    YanıtlaSil
  17. Yeni yaşın önce sağlık, sonra mutluluk, şans ve neşe getirsin..
    Zor bir hafta geçirdin.. bunu yazarken bile düşündüm..
    Herşey gönlünce olsun,içinden geçen ikilemeden olsun, mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
  18. "Birini yaralarından sevmeye başlarsan onu hayatın boyunca seversin de ondan... Kıyamazsın, kendi yaralarının ortağını bulmuşsundur aslında bir anlamda... "

    ehehehee
    yesukooooo:)
    türkçe meali şudur bu yaralı yazının;
    yarasız sağlıklı birini sevmeye cesaret edememeyiz biz.
    yaralardan beslenmeye alışmışız nasılsa.
    küçük çizikleri bile yara diye sunarız.
    iki yaralı birbirimizi daraltıp dururuz.

    körlerle sağırlar birbirini ağırlar.

    hahhahaaa

    YanıtlaSil
  19. şahane bi yıl geçirmeni diliyorum :)))

    mum.

    :)

    YanıtlaSil
  20. efsa'dan duydum geldim gerçi geç oldu biraz ama iyi seneler :))

    YanıtlaSil
  21. ben de efsadan duydum mutlu huzurlu sağlık dolu yıllar yesari..

    YanıtlaSil
  22. ne yaptı Efsam... minareden mi okuttu..:) herkese teşekkür ederim.. sevgiler...

    absolom; kimse beni bu yüzden mi sevmiyor:((

    YanıtlaSil
  23. ben kendi adıma seviyorum :))
    diğer kişiler için konuşamam.

    :)

    YanıtlaSil
  24. aslında sanırım galiba...yaralarım yok demek istemiştim:)

    YanıtlaSil
  25. ah yesari ah yesari beni tanımadın mı hala.
    IQ um -3 ila -5 arasıdır.
    bana 5 yaşındaki çocuğa anlatır gibi anlatacaksın halla halla.

    tekrarlıyım o halde;
    yarasız birini sevmek cesaret ister.

    bak senin sıkıntının kaynağını bulduk nihayetinde.
    şimdi benimkini bulalım.
    e hayat karşılıklı :)))

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!