14 Haziran 2010 Pazartesi

Dizüstü Edebiyat Vol.1 / Küçük Aptalın Büyük Dünyası (Pucca)



Bu yazıyı Pucca için yazmıyorum , kendim için yazıyorum..  Çünkü aklımdan öylesine tuhaf tuhaf geçen şeylerin bir gün gerçekleştiğini görmek pek bi havalı bee..(hatun kitap yazmış ben kendime mal edicem o kadar yanii)

Aylar aylar, önce sanırım yeni okumaya başladığımda Puccayı , iş arıyordu veya sıkıntıları vardı...Bunları okurken bile gülümsemiş (insan acılarıyla bile dalga geçmeyi biliyorsa saygı duyacaksın ona...İçimden de“Bu kız keşke sadece yazarak para kazansa, böyle iş güç dertleri, it gibi sabah 9, akşam 5 çalışmakmış olmasa... Yese içse, gezse dolaşsa, aşık olsa, ayrılsa ve bunları anlatsa... Bunları yaptığı içinde  para kazansa” diye geçirmiştim...İnsanın sahip olduğu yetenekle, yani bir şekilde yaparken keyif aldığı... mecbur bırakılmadığı bir şeylerden para kazanması kadar huzur verebilecek bir şey yoktur diye düşünüyorum...Pucca için düşündüğüm de buydu işte..Şimdi kitabı çıktı ve  “ben buldum ben buldum” diye geçiyor içimden...(:P)...Yaptığı en iyi şeyi yaparak çok güzel bir şeye imza attı (üstelik dudaklarıyla)...

“Ben de blog yazıyoruuuum, bu kadar ben de yazarım” eleştirileri dolanıyor mesela ortalıkta...Beni en çok güldürenlerden.. Bayılır benim kültürlü!!! Türk vatandaşım eleştirmeye, ağzını doldura doldura... Ama “e yaaaz” desen iki cümleyi bir araya getiremez... İşte ”ben de yazarım” demek ile “yazmak” arasındaki fark ise sonucu belirler...Ve benim de o eleştirileri ne ölçüde ciddiye alabileceğimi...”Laf laf laf”...

Kitapta edebi değer arayanlar ayrıca eğlencelik... Haa, sen edebi kitapların hepsini okuduuun, yaladın yuttun...Sonra böyle bir kitap basıldığı için ülkede, rahatsız oldun öyle mi?... Sana “bu kitabı oku, özetini çıkart”...”Okullarda ders olarak okutulacak” dendi de biz mi gözden kaçırdık... Plajda oku, sokakta oku, yolda oku..Kahkaha at içinden geldiği gibi..”Yuhh be bu nasıl bakış açısı” de...”Aayy şu cümleye baak yaa” diyerek yanındakine oku , güldür , gül...Ama gereksiz gere eleştirme lütfen , üzerinde de çok düşünme... Özellikle blog dünyası içindeki, hatta sanal medya içindeki kimse de eleştirmesin... Zaten çok yeni yeni şeyler bu ülke için sanal ediğimiz dünyadaki bu tür güzel gelişmeler...Sadece destek olmak ve yapılan işleri takdir etmektir bize düşen... Haaa, peki mağdur değil miyim?... Mağdurum kardeşim... Sen ver 20TL 1,5 günde bitsin.. Ayıp buu!!!


Dizüstü edebiyatın diğer kitaplarını da dört gözle bekliyorum..O genç yaşına rağmen büyük büyük cümleler kurabilen HBBA,  benim blog dünyasında ilk takip etmeye başlayıp sevdiğim Sami Hazinses ve diğer eklenen yeni yazarlar... Eminim hepsi harika şeyler yapacaklar... Ben bu serinin hepsini alır kütüphanemde yerine koyarım...Üstelik yüzümde hoş bir tebessümle...

...

12 yorum:

  1. bende aldım kitabı (: hatta pucca bana kitabın arkasında sürpriz bile yaptı. bayıldım bayıldım. kitabı okurken bolca güldüm. ULAN YALNIZ DEĞİLMİŞİM DEDİM. seni de bekliyoruz sende yaz. saçma sapan başı kıçı belli olmayan aşk hikayeleri yerine ben bu gerçek dünyaları okumak istiyorum. kitap okumayı sevdirin bana!

    YanıtlaSil
  2. selam yesari,

    son bir aydir, her iki tweet'den birinin bu kitap hakkinda olmasi beni biraz baymadi desem yalan soylemis olurum. hani bir seyi iki kere, uc kere isitmeyi seven nesilden degiliz ya biz, belki ondan. ya da kiskandim mi yoksa?:) mesela ben yazari tweeter'da takip ederdim ki her tweet asagi yukari bu konu ile alakali olunca ki gayet normal kitap cikiyor, (ben de olsam aynsini yapardim.) gecici olarak ara verdim, haa ben onemli miyim? hayir, nasilsa begenirim pucca'yi bu olay durulunca tekrar takip ederim.

    tr'de degilim, gidince alacagim kitabi lakin bizler az cok okuyan kesimiz. bu isin devami icin pucca'nin sayfasinda olan bin kusur kisi yetmez. umarim devami gelir. senin de yazilarini cok da severek okurum, ilerde sen de yazarsin, bizler okuruz. bence bloglarda buyuk gazatelerde bile yazanlardan daha kabiliyetli yazarlar mevcut. okumak benim icin buyuk zevk son zamanalarda bu zevkim; blog okumak ve kitap okumak olarak ikiye ayrildi.

    hep birlikte bu olusumun arkasinda duralim belki bu sayede hak edenleri, hak edilen yerlerde goruruz.

    budur.

    iyi geceler,

    not: bizim halk elestirir, yazarlarimizin hepsi zati ulemadir. cok bilirler, goruyoruz unlulerimizin tweetlerini; mazhar alanson ki elit adam diye biliriz, -de, -da nerede ayri yazilir bilmiyor, e yuhh..

    YanıtlaSil
  3. alalım okuyalım en azından destek olur dimi? hem kitaptan zarar gelmez

    YanıtlaSil
  4. Tabiki almayacam kitabı (bloğunu takip etmediğim birinin kitabını ne diye alayım ki :P) Ama tabiki bloğunu takip ettiğim birileri kitap bassa hiç düşünmem gider alırım (kıyarın paraya walla bak)

    Sen kitap bas senin bile tüm yazılarını okurum (uzun ya da kısa demeden :P) Ahh keşke diyeyim de ne kadar istediğimi anlaÜ;) Mesela Siminya adlı yazar kitap çıkarsa onu da alırım çünkü sevimli geliyor onun yazıları..mit de öykü kitabı bassa alırım..var işte kitabı olsa alacağım bloggerler ...neyse yaa ,kitap çıkmış kitap basılmış banane kitap benim olmayınca;)

    Bi de yeni teman hiç güzel değil :P Temaya resmini eklemişsin sandım saçlar aynı duruş aynı bu kadar olur yani:)Ama petekler üzerinde çoraplarını kurutmanı hiç yakıştıramadım... seyrüseferin mi yoksa çoraplar :)

    Neyse sen şimdi uzun yazdım diye yorumumu da okumazsın susayım bari :))

    Günün duası: Bir gün gelir de ,başkalarının kitap reklamı yerine..Birileri de çıkar ,senin kitabının reklamını yapar inşaAllah..!!

    YanıtlaSil
  5. Henüz okumadım ama blogu takip eden biri olarak en kısa zamanda alacağım, doğruları yazmışsın, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. herkese güzel yorumları için teşekkür ederim.. yüreğinize sağlık

    hahahh böyle cevaplar yazar mışım ben.. "siz saygıdeğer okuyucularımın fikirleri benim için çok kıymetli" filan:))))

    yaa Lazanyam..ben kitabın arkasında ismini görünce çok sevindim..şimdi uğur getirirsin sen diğer kitaplara da yorum bırak en güzeli...

    seroo; naapmışsın böylee.. bu nasıl yoruumm... ben de hoşlanmadığın şeylerin hepsinden hoşlanmıyorum ama destek için şart böyle şeyler... amin diyorum dileklerin için... blog okumak kitap okumaktan oldukça farklı... ben çok seviyorum bir birinden farklı, çılgın, deli yazıları okumayı... ünlülerle ilgili yorum yapmasam... çok azını takip ediyorum çok çok azını... bende oldukları yerde kalmaları için:)

    uykusuzz; bu nasıl soğğuukk bir yorum:)

    sana da aminn papuç... okudum tamamını yorumunun inanmazsın... siminya'yı ben de görmek istiyorum dizüstü edebiyatta

    sıradan bir sazan; teşekkür ederim... içimden geçenlerdi

    YanıtlaSil
  7. ben okumaya başladım. başka hiçbir kitabı okumayan ben, pucca'yı okuyorum. tama belki biraz uzun sürecek bitirmem ama olsun.

    bu, bizim semtin kitabı. biz burada, semtin çocuklarını severiz..

    YanıtlaSil
  8. Eleştiriler yıkıcı olmadıktan sonra, her eleştirinin olgunlaştıran, geliştiren bir tarafı vardır. Söylediğin gibi, işin içinde kıskançlık yoksa, doğru anlayış, yardımcı olma bilinci ve hisler varsa, bunlar mantık çerçevesinde yürütülüyorsa, her zaman faydalıdır. Lakin herkes her yapıyı, her yazıyı ya da her durumu beğenmek zorunda değil. Bu biraz işin renkler ve zevkler kısmı.
    Birey, kim veya ne olursa olsun, zirveye çıkıyorsa, ben onu tebrik ederim. Fakat o zirveyi daimi şekilde koruyorsa, işte o anda saygı duyarım.

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. Kitabı henüz alıp okumadım. Fakat merak ediyorum neler olduğunu. "Ben bloggerım, benimde blogum var, benim neyim eksik, bende yazarım" diyenler, komik oluyorsunuz. Ben ilkokuldan beri yazıyorum. Bir milyon denemem, şiirim,hikayem vs. var. Bu ne olursa olsun bir kitap yazmak ile aynı şey değil. Aynı şey olsa herkes yazardı.

    Ha Pucca'yı savunmuyorum. Zaten sevmem kendisini. Ama iyi bir iş başardı ve sadece bunun hatrına, destek olmak adına gidip o kitabı alıcam, okuycam. Beğenirsem tükürdüğümü yalayıp "Hakkaten iyimiş lan" diycem.

    Aynı şekilde HBB ve Sami Hazinses'i de FF ve Twitter'dan takip etmesem, yazdıklarına uyuz olsam bile onların kitaplarını da alıcam.

    Emek verdiler, bir çok insanın hayalini gerçek kıldılar ve blog dünyasına yeni bir boyut kazandırdılar. E bu kadarını da hak ettiler yani.

    Mor Pati Kedisi

    YanıtlaSil
  11. bu dizüstü serisi sana kitap okumayı sevdirecek gibi görünüyor done... hayırlara vesile olmak böyle bir şey demek ki:P

    Emre; tabi ki sözlerinde haklısın... ama ben bu bir ilk olduğu için, ve pucca'yı özellikle hedef alan insanlar olduğu için eleştirileri eleştirdim.. yoksa zaten yapıcı eleştiriler herkes açıktır...morkedipati'nin de söylemek istediği şeye inanıyorum... sevmeyenler bile destek olma olgunluğunu gösterebilmeliler..yoksa çamur atmak ve karalamak en kolayı...

    YanıtlaSil
  12. matbaacılara yeni soluk gelmesi için blog yazarlarının sömürüsüne geçirildiğinin ispatı olan eserdir. Zira herkes pucca gibi yazardı bu özelliği kazanmanız için ortaokulda mutlaka günlük tutmuş olmanız yeterlidir. Zira kişisel günlük güncelerinin kitaplaştırılması düşüncesi popüler kültür yansıması olduğu gibi, yazarın ve fikir sahibinin burada sadece blog tarafından arkadaş listesinin kabarıklığından dolayı seçilmiş (aynı zamanda bu pucca bir kadındır) aynı zamanda cinsiyetinin özerkliğinden kaynaklanan tamamıyle ince elenmiş sık dokunmuş ticari yansımadır.

    Pucca'ya karşılık erkek blog yazarının kitabı yayınlansında görelim.

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!