27 Şubat 2013 Çarşamba

Hayatta kalmak için sorulmaması gereken sorular



Duyduğumda dumura uğradığım sorular var. Afalladığım, ne cevap versem diye düşündüğüm, verdiğim cevabın beni bile tatmin etmediği. Ve sonuç olarak cevap verirken lafı eveleyip gevelediğim.

Size sorulduğunda asıl kendinize verecek cevaplar aradığınız sorular bunlar.

Eminim ne demek istediğimi biliyorsunuz. Çünkü ya o soruları soransınız, ya da cevap vermek zorunda kalan.

1) -Nasılsın? / -N’aber?

Cevabı basit gibi görünen, insana çok rutin gelen sorular bunlar. Ama nasıl sinsi nasıl sinsi. Soranla, sorma zamanıyla, yeriyle çok ilgili sorunun samimiyeti. Öncelikle nasıl olduğunu gerçekten merak ettiğin birine “N’aber?” diye sormazsın. Ben nefretin bile samimi olanına saygı duyabilirim. Bu açıdan bakıldığında karşılığı “İyiyim yaa”, “iyiyim sağol, sen nasılsın?” “İyi yaa, senden n’aber?” gibi geliştiğinde, sizi de samimiyetsiz hale getirebiliyor.

Farklı versiyonu “Nasılsınız?” zaten kibarlıktan sorulmuş bir soru olarak literatürde mevcut. Onu sorarken de cevaplarken de istediğin kadar samimiyetsiz, çıt kırıldım olabilirsin. Özgürsün bak.

Benim için bunların muadili ve benim tercih ettiğim formu “İyi misin?”

2) -Neyin var?

Dünyanın en şefkatli, en düşünceli insanıymış gibi sorulur bu soru genelde. “Bak kötü olduğunu görüyorum. Seninle ilgileniyorum. Kendimden başkaları da önemli benim için.”gibi bir anlamı olabilir. Ya da “Neyin var? Neden benimle ilgilenmiyorsun?” demek olabilir. Ne kadar zıt kutuplar değil mi? Sorma ve anlatmasını bekle. Farklı şeylerden bahset, o açılacaktır zaten. Çünkü bu sorunun “-Yok bir şey” den başka bir cevabı yok bu şekilde sorulduğu takdirde.


3) -Mutlu musun?

Genellikle bu soruyu soran kişi düşünüyordur ve o an sesli düşünmüştür diyebilirim. Yani öyle olmasını istiyorum çünkü insan olan, sormaz bu soruyu! Yaşlısı var genci var, aşık olanı var, karmaşık olanı var. Depresyonda olanı, kendini sorgulayanı var. Bin bir türlü ruh hali var yani. Dan diye böyle bir soru sorarsan mutlu olan “Acaba gerçekten mutlu muyum yoksa kendimi mi kandırıyorum?” diye sorgulamaya başlar. Mutsuz olana bu soruyu soracağına direkt bir jilet uzat daha iyi. Yapmayın etmeyin, kıymayın canlara.

4) -Yılbaşında/Sevgililer gününde/yaz tatilinde ne yapıyorsun?

Bakın bunun ne kadar kısa, öz bir cevabı var.

-Sananeeeeee, ama sana neeee!!!???

Burada da samimiyet önemli. Kendi yapacaklarını anlatmak için mi soruyorsun yoksa gerçekten karşındaki insanın planlarını mı
merak ediyor ve beraber bir şeyler yapabilme ihtimalini mi seviyorsun? Bunları gözden geçirip soruyu ona göre sorun çünkü bir çok insanın içinden geçen cevaptır “sana ne!”.

5) -Nasıl gidiyor?

Hmmmm.. Hmmmm... Eeeee... Şeyyy.. Hmmmmm

Böyle bir soru sormak cesaret ister işte. Ya karşındakinin tepesinin tası attı ve senin sırf laf olsun diye sorduğun soruya “Her şey bir toz bulutuyla başladı” diye başlayıp hayatında ne var ne yoksa anlatmaya başladı? Göze alabiliyor musun bunu? O yüzden nokta atışı sorular sormayı tercih et.

“-İş nasıl gidiyor?” “-Şu proje nasıl gidiyor?”. Geyik sorular bile olabilir. “-Evlilik/bekarlık/evli ama müsait nasıl gidiyor?” Konunun hakimi sen ol ve sonradan pişman olacağın alanlara girme!


6) -Sevgilin var mı?

Bu soruyu soran kişi karşı cins mi? Hemcinsin mi? Arada derede mi? Önemli bu sorunun cevabı. Karşı cins ise vereceğin cevap ilişkinizin devamını etkiler. Hemcinsin ise de zamanını etkiler. Çünkü karşı cins ihtimalleri gözden geçirecek ona göre kendi listesinde bir kategöriye yerleştirecektir. “Olabilir, neden olmasın, olur olur, imkansız, zamanı var” gibi kategoriler bunlar.

Sizinle aynı cinsiyetten olanların da kesin bir karın ağrısı vardır. Ağlayacak duvar arıyordur. Kaç kaç kaç!

7) -Sence ben nasıl biriyim?

Bayılıyoruz kendimizi başka birinden dinlemeye. Bu fallara baktırmalar, günlük burç yorumlarını okumalar, Suzan’lar Miller’lar hep bundan. Bak buralar hep ego!

Sevmiyorum bu soruyu. Cevaplamak da ne gergin bir süreç. Biri hakkında düşüncelerini söylemek istersen onun sormasını beklemezsin zaten. Düşüncelerin bir şeyleri değiştirecekse, karşındakine bir şeyler katacaksa, söylersin çatır çatır o sormadan. O yüzden çok ezik bir soru be. Sormayın!

Küçük bir uyarı. Özellikle sevgilinize asla sormayın. Olan bir kaç kırıntı karizmanız varsa onu da heba etmeyin.

8) -Neden evlenmedin?

Seni bekliyorum da ondan!

Kesmedi mi bu cevap.

Bana evliliği düşündüren, ilk defa evlenmeyi hayal ettiren, iletişim kurmakta zorlanmadığım, onunla birlikteyken kendimle baş başaymış gibi rahat hissettiğim o adam/kadın çıktı karşıma. Sonra ben onun kafasına kürekle vurdum ve eze eze öldürdüm. Sonra da arka bahçeme gömdüm. Daha sonra da zaten onun gibisiyle karşılaşmadım, o yüzden de evlenmedim.

Yeterli oldu mu?


9) -Emin misin?

Hah, bir ikizler burcuna sorulabilecek en sakat soru işte bu. Emin oalcağı varsa da o saniye emin olmak deyiminin kökenine inecek, onu bile sorgulayacaktır. Neden beyindeki o hassas dengelerle oynuyorsunuz? Biz bunu hakedecek ne yaptık?????

10) -N’aptın?

İşteee, en sevdiğim.

Bu soruyu özellikle ortalıkta hiç bir mevzu olmayan, bi konseptten uzak olduğunuz anlarda sorun. Sorun kii karşınızdaki de “neyi n’aptın amk, neyi n!aaaptııım?” diye delirebilsin. Şiddetle tavsiye edilir. Ben bu soruyu duyduğumda görünmez olmak istiyorum. Öyle kalakasın karşımdaki.

Bu serinin “sormayı çok istediğimiz ama soramadığımız sorular” bölümü olacak. Ama ne zaman bilmiyorum. Geliyor mu aklınıza? :)

20 yorum:

  1. Nasıl gidiyor sorusuna '' Kontağı çevirdikten sonra vitesi bire alıp, ayağını debreyajdan hafifçe kaldırırken aynı anda biraz gaz verdiğinde'' diyesim geliyor. :]

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gokturk; 'diyesim geliyor' kisminda kal lutfen lutfen ama.

      Sil
  2. :)))Bana evliliği düşündüren, ilk defa evlenmeyi hayal ettiren, iletişim kurmakta zorlanmadığım, onunla birlikteyken kendimle baş başaymış gibi rahat hissettiğim o adam/kadın çıktı karşıma. Sonra ben onun kafasına kürekle vurdum ve eze eze öldürdüm. Sonra da arka bahçeme gömdüm. Daha sonra da zaten onun gibisiyle karşılaşmadım, o yüzden de evlenmedim. bayıldım buna:))

    YanıtlaSil
  3. Gülerek okudum ve bir an düşündüm, böyle sorular yöneltiyor muyum diye...
    Ben en çok telefonla arayıp " beni niye hiç aramıyorsun" diyenlere aklımdan geçenleri sıralamak istiyorum ama yapamıyorum ne yazık ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sitem denen seyden nefret ettigimi soyledikce etrafim onlarla doldu. Sitem cici, sitem can, sitem negzel sey yaaa:)

      Sil
  4. Emin misin ?
    Bu ne uyuz bir sorudur yaa
    samimi olduğun birine konuşma içinde şaka mahiyetli sorulmadığı sürece tedavülden kalkmalı bu soru..

    YanıtlaSil
  5. Bence "Nasıl gidiyor? " sorusu tekerleğin icadından önce halk arasında oldukça popülerdi ve günümüze kadar gelmeyi başardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) gök-türk ile bir akrabalık?

      Sil
  6. nasılsın sorusuda içtenlikle mide bulandırabiliyor bazen..bazen en ihtiyacın olan sey olmasına rağmen.

    YanıtlaSil
  7. simdi efenim...
    fi tarihinde tanımadığım bir sehirde bir avm nin yiyecek içecek kıısmına gittik kankiyle...
    ben geliyorum dedim bi geldim kanki tanımadığım bir hanımla oturuyo.
    merıba dedim oturdum kanki o ara hemen geliyorum dedi kalktı.
    kaldık basbasa...
    e bisey demem lazım ne dicem?

    naber nasıl gidiyo hayat mutlu musun dedim...
    kızcağız bana baktı baktı baktı...
    gozleri doldu...
    hıçkıra hıçkıra ağlamaya basladı.
    ne yapacağımı sasırdım herkes bize bakıyo.
    kızcağızda susmuyo.
    kaçıcam kaçamıyorum.
    kanki geldi kız hala susmuyo iyimi:)))

    insanlar bize bakıyo iki tane okuz güzelim kızı ağlatıyo diye...
    kankiye kim bu güzide arkadas dedim çaktırmadan...
    vallahi tanımıyorum yer yoktu müsade ,istedim oturdum dedi.
    kız hala ağlıyo...
    herkes de bize bakıyo ama:))
    müsade istedik kosa kosa kaçtık mekandan.

    ilerleyen bir zemanda bu konunun sohbeti soyle gelisti;
    kahramanlar kanki ben bir psikiyatrist abimiz.

    -ahmet abi bu adamı iki dakka bıraktım kızı hünkür hünkür ağlattı ya ayıp valla
    -ahmet abi sizin sehrin kızlarına naber diyosun ağlamaya baslıyolar benim suçum ne
    -absalom sen aktif narsistsin
    -abi bunun aktifi pasifide mi var yeni mi çıktı bu?
    -ebet ebet sen aktif narsistsin
    -ahmet abi bi daha bunu yannız bırakmıcam
    -olum ben nasılsın mutlumusun dedim sadece bu kadar...kabahat bende mi oldu yani sizin sehirde bi sıkıntı var
    -yok yok sen aktif narsistsin absalom
    -hoppalaaaaa

    hahahahahaa

    yaniğ sana gore de ben insan değilim yesari.
    ağlayanda hiç mi suç yok yahu?
    hırsızın hiç mi günahı yok.

    hepinizi kınıyorum.

    bu arada nasıl gidiyo hayat?
    hahahaaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahım teşekkür ederim. Böyle insanları karşıma çıkartık tespitlerimin ne kadar doğru olduğunu bana gösteriyorsun.

      Aktif narsistsin Absalom!

      Sil
  8. n'aptın'ın leyla mecnun araklısı olan Neettin'i gün içinde 100 kere kullanıyoruz biz kocamla ama yaa :)
    vallahi kötü bir niyetimiz yok :)

    YanıtlaSil
  9. I always used to read paragraph in news papers but now as I am a user of net thus from now I am using net
    for articles or reviews, thanks to web.

    Also visit my weblog cheap air max 2012

    YanıtlaSil
  10. Thanks for sharing such a pleasant idea, article is fastidious, thats why i have read it fully

    Feel free to visit my webpage ... oakley sunglasses sale
    My webpage :: Fake Oakley Sunglasses

    YanıtlaSil
  11. Good day very cool site!! Man .. Beautiful .

    . Superb .. I will bookmark your web site and take the feeds also?
    I'm glad to search out a lot of useful info here within the post, we want work out more strategies in this regard, thank you for sharing. . . . . .

    my web blog - michael kors perfumes

    YanıtlaSil
  12. Keep on writing, great job!

    My blog post louboutin

    YanıtlaSil
  13. I'm really loving the theme/design of your blog. Do you ever run into any internet browser compatibility problems? A small number of my blog visitors have complained about my website not operating correctly in Explorer but looks great in Opera. Do you have any advice to help fix this problem?

    My webpage :: cruise vacation

    YanıtlaSil
  14. çok güzel bir yazı takipteyim artık

    YanıtlaSil

hadi söyle söyle!